آموزشپیشنهاد سردبیر

چطور از شرکت بیمه شکایت کنیم؟

بیمه یکی از فرآیندهای مهم می‌باشد که حتما باید به آن توجه داشت. چرا که برخی موارد حادثه‌ها آن قدر سنگین هستند که جبران آن‌ها توسط فرد به هیچ عنوان ممکن نیست. از بیمه می‌توان برای جبران خسارت در مورد دارایی‌های گوناگون از جمله خانه و ملک و خود فرد استفاده نمود. اما یکی از رایج‌ترین این استفاده‌ها برای جبران خسارت‌های مربوط به خودرو می‌باشد. این بیمه‌ها شامل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه می‌شوند. با این که هر دو این بیمه‌ها از اهمیت بالایی برخوردارند، اما گاهی مواقع ممکن است شرکت‌های بیمه‌ای به خوبی تعهدات خود را انجام ندهند. برای مثال، ممکن است در پرداخت خسارت دچار تاخیر بوده یا خسارت را به خوبی پرداخت نکنند. در این گونه موارد می‌توان نسبت به شکایت از شرکت بیمه اقدام نمود. با توجه به اهمیت این موضوع و درخواست بسیاری از کاربران، در این جا قصد داریم نحوه انجام این شکایت را به طور کامل برای شما توضیح دهیم.

چگونه باید نسبت به شکایت از شرکت بیمه اقدام نمود؟

همان طور که گفتیم، در صورتی که شرکت بیمه به خوبی تعهدات خود را انجام ندهد، امکان شکایت از آن وجود خواهد داشت. اما سوال مهم در این مورد این است که چگونه باید کار شکایت از شرکت بیمه را انجام دهیم. در سال‌های اخیر این قبیل شکایات از شرکت‌های گوناگون بیمه‌ای شدت گرفت و همه شاکیان با در دست داشتن مدارک به بیمه مرکزی مراجعه می‌کردند. این امر سبب شد تا بیمه مرکزی به فکر فراهم کردن سامانه‌ای برای دریافت شکایت مردم در این زمینه باشد. در نتیجه این بیمه در سایت اصلی خود بخشی را به این مورد اختصاص داد. اکنون افرادی که به هر دلیل نسبت به عدم انجام تعهدات شرکت‌های بیمه‌ای یا کم کاری در این مورد شکایت داشته باشند، می‌توانند از این طریق شکایت خود را ثبت نمایند. در ادامه مراحل کامل ثبت شکایت از طریق سایت بیمه مرکزی را بیان خواهیم کرد.

ثبت شکایت از طریق سایت بیمه مرکزی به چه صورت انجام می‌گیرد؟

در بخش قبل گفتیم که امکان ثبت شکایت از طریق سایت بیمه مرکزی وجود دارد. در این جا قصد داریم نحوه انجام این کار را به صورت کامل و مرحله به مرحله برای شما بیان کنیم تا در مسیر ثبت شکایت از شرکت بیمه مورد نظر با مشکلی مواجه نشوید. برای این کار لازم است مراحل زیرا را پشت سر بگذارید.

  • ابتدا باید آدرس سایت بیمه مرکزی یعنی centinsur.ir را در مرورگر خود جست و جو نمایید. پس از بالا آمدن نتایج مانند تصویر زیر، یر روی اولین سایت با این آدرس و با عنوان «بیمه مرکزی» کلیک کرده و وارد شوید.

شکایت از شرکت بیمه

  • در ادامه به صفحه اصلی این سایت وارد خواهید شد. کمی به سمت پایین حرکت کرده تا میز خدمات الکترونیک را مشاهده نمایید. همان طور که می‌بینید، مجموعه‌ای از خدمات سایت بیمه مرکزی در این بخش قرار دارد. بر روی گزینه «پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه‌ای» کلیک کرده و وارد شوید.

شکایت از شرکت بیمه

  • سپس در هنگام ورود به صفحه جدید، یک سری اطلاعات به شما نمایش داده خواهد شد. این اطلاعات را مطالعه نموده و در پایین این پنجره گزینه «می‌پذیرم» را بزنید.

شکایت از شرکت بیمه

  • پس از انتخاب این گزینه، صفحه شکایات برای شما باز شده و باید از منو موجود گزینه «ثبت شکایت» را انتخاب نمایید.

شکایت از شرکت بیمه

  • پس از انتخاب گزینه ثبت شکایت از منو، مراحل انجام شکایت برای شما باز خواهد شد. در اولین مرحله باید مانند شکل زیر اطلاعات را مطالعه کرده و در قسمت پایین و سمت چپ تیک تایید را بزنید. در نهایت بر روی «مرحله بعدی» کلیک کنید.

شکایت از شرکت بیمه

  • در مرحله بعد باید مشخص کنید که شکایت شما به چه دلیل و از چه بخش است. این کار را با تیک زدن گزینه مورد نظر خود در گزینه‌های موجود انجام داده و بر روی «مرحله بعدی» کلیک نمایید.

شکایت از شرکت بیمه

  • در ادامه بسته به نوع شکایتی که شما انتخاب کرده‌اید، باید یک سری اطلاعات را وارد نموده و گزینه «استعلام» را بزنید. در این جا ما گزینه «پرداخت خسارت» را انتخاب کرده‌ایم و از ما نام شرکت و شماره بیمه نامه درخواست می‌شود. اما ممکن است گزینه‌های دیگر شکایت اطلاعاتی مانند شماره پرونده، کد ملی و موارد این چنینی دیگر را درخواست کنند. به طور کلی، در هنگام درخواست شکایت از این طریق باید اطلاعاتی از جمله کد ملی، شماره بیمه نامه، شماره پرونده خسارت، شماره تلفن، آدرس و تاریخ تولد را آماده داشته باشید. به هر حال، پس از انجلم استعلام و تایید بودن موضوع، گزینه بعد را بزنید.

شکایت از شرکت بیمه

  • در ادامه و در مرحل بعدی شکایت از شرکت بیمه چند مرحله ساده باقی می‌ماند. مرحله بعد مربوط به «اطلاعات شاکی» می‌باشد. در این بخش باید اطلاعات خود از جمله کد ملی، تاریخ تولد، آدرس و تلفن را وارد نمایید.
  • مرحله بعد مربوط به سوابق و طرح شکایت است. در این بخش هم باید موضوع را مشخص کرده و شکایت خود را عنوان نمایید.
  • در مرحله بعد هم باید در صورت وجود مستندات، آن‌ها را بارگزاری کنید. در انتها هم این شکایت خود را تایید نهایی خواهید کرد. در این مرحله امکان چاپ شکایت نامه هم برای شما وجود دارد.

پس از ثبت شکایت شما، بیمه مرکزی این شکایت را به شرکت مورد نظر ارائه می‌دهد. شرکت هم تا دو هفته فرصت پاسخ دهی خواهد داشت. بعد از ان مجددا می‌توانید نسبت به پیگیری این شکایت اقدام نمایید.

سوالات متداول در مورد شکایت از شرکت بیمه

  • آیا امکان شکایت از شرکت‌های بیمه‌ای وجود دارد؟

بله، در صورت عدم رعایت تعهدات خود یا در صورت کم کاری در این مورد، امکان شکایت از آن‌ها وجود دارد.

  • شکایت از شرکت بیمه به چه صورت انجام می‌گیرد؟

برای این کار باید به سایت بیمه مرکزی مراجعه کرده و از این طریق شکایت خود را مطرح کرد. نحوه انجام این شکایت را در این جا به طور کامل برای شما بیان کرده‌ایم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا