رپرتاژ

طرح لایه باز

برای طراحان گرافیک و کاربران عمومی همیشه طرح لایه باز کاربردهای خاص و منحصر به فردی دارد.

برای یک طراح گرافیک حرفه ای هم طرح لایه باز کاربردی است. تفاوت مهم در نوع خروجی است. زیرا یک طراح حرفه ای میتواند طرح لایه باز را با تخصص و مهارت خود تبدیل به یک الگوی اختصاصی و متفاوت نماید.

در عین حال کاربران دیگر هم با توجه به زمان، تخصص، نیازهای خود میتوانند در زمانی کوتاه با کمک گرفتن از این طرح ها یک خروجی حرفه ای و جذاب داشته باشند.

در حال حاضر طرح های لایه باز در مدل ها و الگوهای متنوعی مورد استفاده قرار میگیرند. در سایت دکتر آر.جی با توجه به تخصص کسب و کار، نوع نرم افزار و نیاز شما در هر زمینه چاپی و دیجیتال این فایل ها دسته بندی شده و در اختیار هستند.

در این بخش میخواهیم بصورت دقیق و اما کوتاه شما را با طرح لایه باز آشنا نماییم.

طرح گرافیکی چیست ؟

کلیه ی طراحی هایی که برای معرفی خدمات و محصولات، تولید محتوا و حتی وب سایت انجام میشود یک نوع طرح گرافیکی محصوب میشود.

در واقع کارت ویزیت، کاتالوگ و بروشود، تبلیغات محیطی، وب سایت و پست اینستاگرام همگی طرح گرافیکی هستند. شما برای طراحی نیازمند یک ایده خلاقانه، رعایت اصول چاپی و دیجیتال هستید.

کاتالوگ و یا بسته بندی محصول شما باید در قالب یک طرح استاندارد باشد، حتی پست اینستاگرامی شما باید براساس اصول دیداری باشد تا بهترین بازخورد را بهمراه داشته باشد.

فرقی نمیکند که شما یک طراح حرفه ای باشید و یا یک فرد معمولی در هر صورت یا به یک طرح حرفه ای نیازمند هستید و یا به یک ایده برای ایجاد یک پوستر تبلیغاتی خلاقانه، این اتفاق را میتوانید با ایده هایی که در اینترنت وجود دارد کشف نمایید.

اما مشکل اینجاست که بسیاری از ایده های اینترنتی تنها یک تصویر هستند و شما امکان ویرایش آنها را نداریدو ضمن آنکه آن طرح بایستی بصورت انحصاری در اختیار شما باشد تا ارزشمند باشد.

در اینجا شما نیاز خواهید داشت تا از طرح لایه باز استفاده نمایید.

طرح لایه باز

دسترسی به بیش از ۳۰۰۰ طرح لایه باز

طرح لایه باز چیست ؟

در بسیاری از نرم افزارهای گرافیکی که طراحان در آنها فایل گرافیکی را آماده میکنند، طرح بصورتی ایجاد میشود که به هر بخش آن جداگانه یک لایه گفته میشود.

بطور مثال در نرم افزار فتوشاپ وقتی شما یک کارت ویزیت ساده را طراحی میکنید، نوشته ها و متن ها، لوگو، پس زمینه، خطوط، آیکون ها و … همگی بصورت لایه های جداگانه هستند، در این حالت شما میتوانید هر بخش را بصورت جداگانه ویرایش، جابجا و یا تغییر سایز دهید.

طرح لایه باز به یک فایل گرافیکی میگوند که هر بخش آن بصورت کامل قابلیت ویرایش و شخصی سازی را داشته باشد.

با توجه به انبوه نرم افزارهای گرافیکی ما در سایت خود انواع لایه باز ها را گرد آوری کرده ایم :

لایه باز PSD : فایل های psd از جمله معروف ترین ها در طراحی گرافیک هستند. آنها در نرم افزار فتوشاپ قابل ویرایش و ادیت هستند و برای طراحان گرافیک بشدت قابل توجه هستند. حتی برخی از طراحان حرفه ای هم از این طرح ها ایده گرفته و استفاده میکنند.

لایه باز ایلستریتور : این نرم افزار برداری داری خروجی های بسیار جذاب است و حتی بسیاری از طراحان هم نمیتوانند بخوبی با آن کارکنند، اما فایل های لایه باز Ai که در نرم افزار ایلستریتور آماده شده اند میتوانند بشدت جذاب باشند.

پروژه لایه باز افتر افکت : این نرم افزار محبوب تدوین گران است و به کمک آن میتوانند تیزرهای تبلیغاتی جذابی را تولید نمایند، اما نکته اینجاست که بسیاری از افکت ها و هنرهای تدوین در آن دشوار و ایجاد کردنشان زمان بر است.

پروژه های لایه باز افتر افکت کمک میکنند تا شما با کمترین دانش تدوین بتوانید تیزرهای تبلیغاتی خلاقانه برای برند و محصولاتتان ایجاد نمایید.

لایه باز ایندیزاین : ایجاد یک کتابچه و یا کاتالوگ با یک تم خاص و بصورت حرفه ای در قالب برند کاری زمان بر است، چیدمان صفحات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اما اگر شما بخوبی بتوانید چنین کاری را انجام دهید بازار در دست شماست.

نرم افزار ایندیزاین متخصص طراحی کتاب و کاتالوگ است و در سایت دکتر آر.جی انبوهی از فایل های لایه باز این نرم افزار وجود دارد که به شما کمک میکند تا در زمانی کوتاه کاتالوگ تخصصی و با کیفیت خود را داشته باشید.

از دیگر فایل های موجود بصورت لایه باز میتوان به پریمایر، کارل دراو، آیکون جار و اشاره کرد.

دسترسی به بیش از ۳۰۰۰ طرح لایه باز

انواع طرح لایه باز

طرح های لایه باز در بسیاری از موارد نایاب هستند، مثلا ممکن است شما طرح لایه باز کارت ویزیت را به آسانی پیدا کنید، اما یک کاتالوگ لایه باز خیر. مخصوصا در بخش ویدئو و تیزرهای تبلیغاتی کشف یک پروژه آماده افترافکت و یا پریمایر دشوار است.

این مشکلات در حالی است که اگر شما صاحب یک کسب و کار باشید، فایل های لایه باز میتوانند در قالب ست اداری، پروژه ویدیویی، کارت ویزیت، لوگو، کاتالوگ و بروشور، تبلیغات محیطی و غیره به شما کمک کنند.

اگر شما یک طراحی حرفه ای هستید که باید گفت موکاپ ها، اکشن ها و پلاگین ها، فونت استایل ها، لوگو موشن ها، وکتورها و … میتوانند طرح شما را دچار یک تحول چشمگیر و فوق العاده کنند.

در هر صورت با تنوع بی نظیر و فوق العاده ای که از طرح لایه باز در سایت دکتر آر.جی وجود دارد شما میتوانید کسب و کار خود را در زمینه های چاپی و دیجیتال به شکل چشمگیری ارتقا داده و رو به جلو حرکت نمایید.

نکته جذاب لایه باز در حوزه دیجیتال

در بخش شبکه های اجتماعی و وب سایت آرشیو فوق تخصصی ما وجود دارد که از پست اینستاگرام گرفته تا استوری، لایه باز برای فیسبوک، بنرهای تبلیغاتی وب سایت، پینترست، توئیتر و حتی لندینگ پیج های آماده وجود دارد.

به کمک آنها تولید محتوا تخصصی و فوق حرفه ای در اختیار شما خواهد بود که شما میتوانید در فضای آنلاین با داشتن یه قالب تخصصی و حرفه ای کسب و کارتان را متحول ساخته و بدرخشید.

تمامی طراحی های مخصوص پست اینستاگرام و سایر شبکه ها بصورت حرفه ای تولید شده و با کیفیت استاندارد همان شبکه ها میباشد که کمک میکند تا شما محتوای خود را در عرض چند دقیقه برای تمامی شبکه ها آماده و ارسال نمایید.

دسترسی به بیش از ۳۰۰۰ طرح لایه باز در وب سایت تخصصی کسب و کار دکتر آر.جی

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا