اخبار خودرو

عرضه انبوه خودرو از زبان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت

طرح های دو گروه خودروسازی ایران خودرو و سایپا در پیش فروش و فروش ویژه انواع خودرو در مدت اخیر توانست تا حدودی نیاز مصرف کننده واقعی به خرید خودرو خارج از بازار آزاد را تامین نماید، اما همچنان خانواده‎های متقاضی خرید خودرو و بیرون مانده از این طرح، بسیار هستند. خبر خوش سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت برای این عده افراد، عرضه انبوه خودرو طی هفته های آینده است.

با پورتال جامع خودرو کشور همراه باشید.

عرضه انبوه خودرو در هفته‌های آتی

مشکلات تامین قطعات و عدم تکمیل خودروهای دپو شده در خط های تولید کارخانه‌های خودروسازی کشور، چیزی است که پس از شروع تحریم‌های صنعت خودروسازی کشور که به صورت ظالمانه و یک جانبه از سوی ایالات متحده آمریکا صورت گرفت. عدم تکمیل خودروهای نیمه‌کاره و بعضی اوقات نبوده تنها یک قطعه، باعث شد تا عرضه خودرو نیز با چالش روبرو شود. البته هر دو گروه خودروسازی بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا، توانستند با اتکا به توان تولید داخلی، در چند ماه ابتدایی سال ۹۹، تولید به مراتب بیشتری نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشته باشند.

از این‌ها گذشته، خبر خوش سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در عرضه خودروهای بیشتر به این زودی‌ها، می‌تواند تکان مناسبی به بازار خودرو بدهد. بازاری که طی چندین ماه گذشته با شرایط به وجود آمده و البته افزایش نرخ ارز به میزان قابل توجه، شیب صعودی باورنکردنی را پشت سر گذاشته است.

حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص اظهار داشت: “با ترخیص محموله قطعات مورد نیاز شرکت ایران خودرو، میزان خودرو های دپو شده در پارکینگ ها حدود ۵۰ درصد کاهش می یابد و هفته های آینده ۴۳ هزار خودرو به بازار ارائه می شود.”

وی افزود: “نبود قطعات بهانه نیست، از لحاظ آمار و ارقام تقریباً در این چهار ماهه بالغ بر ۳۶۰ هزار دستگاه خودرو سواری تولید کردیم که حدود ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.”

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: “تحویل خودرو نیز حدود ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل بیشتر شده است.”

حسین مدرس خیابانی گفت: “میزان خودروهای دارای ناقصی قطعات یا همان خودروهای کف پارکینگ سال گذشته همین موقع حدود ۱۸۰ هزار دستگاه بود، در حالی که اکنون تقریباً ۸۰ هزار دستگاه است و به مرور قطعات آن در حال تکمیل است.”

وی در نهایت تاکید کرد: “فکر می کنم در همین هفته یا هفته های آینده این ۴۳ هزار خودرو به سرعت آزاد شود، چون قطعات آن رسیده است.”

به نظر می‌رسد که با این حساب بتوانیم انتظار کاهش مجدد خودرو پس از تکان چند میلیون تومانی به سمت پایین که این هفته تجربه کرد را داشته باشیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا