رپرتاژ

فیلتر هواکش ماسک خودروی شما

فیلتر هواکش چیست؟

در این روزهای کرونایی زدن ماسک یک اولویت هستش و سعی میکنی بهترین ماسک را بخریم که مانع از عبور ویروس شود.دقیقا باید همین وسواس و حساسیت را برای خودروی خود داشته باشیم تا کثیفی ها وارد موتور ماشین نشود

همانطور که انسان برای تنفس به اکسیژن نیاز دارد، ماشین  نیز برای فرآیند احتراق به اکسیژن نیاز خواهد داشت. فیلتر های هواکش با کیفیت از رسیدن هرگونه گرد و غبار، حشرات ، ذرات، ماسه یا زباله به موتور جلوگیری می کند تا هوایی تمیزی وارد موتور ماشین شود و احتراق به خوبی انجام گیرد.

تو این روزهای زمستانی که آلودگی هوا بسیار زیاد است باید به فیلتر هواکش و فیلتر کابین خودرو توجه خاصی کنیم چون با سلامتی خودروی ما و سرنشینان رابطه مستقیم دارد.

شرکت تولیدی صنعتی بهران فیلتر با تولید فیلتر هواکش نانو در جذب ریزترین ذرات موفق بوده و مانع رسیدن آن ها به موتور خودروی شما می گردد. شرکت بهران فیلتر اولین تولید کننده فیلترهواکش نانو در ایران  می باشد.

شما در این دوران کرونایی از فناوری نانو بسیار شنیده اید ولی باید بدانید که فیلتر هواکش نانو بهران فیلتر سطح فیلتراسیون را تا ۱۰ برابر بیشتر از فیلترهای معمولی انجام می دهد.

 

چرا فیلتر هواکش خودرو باید هر بار تعویض شود؟

۱-صرفه جویی در مصرف سوخت

عدم تعویض فیلتر هواکش خودروی شما، مصرف سوخت را افزایش داده و شتاب ماشین را کمتر می کند. در نتیجه باعث افزایش هزینه های شما خواهد شد،لذا منطقی است که فیلتر هواکش خود را به طور مرتب در هر بار سرویس روغن (بسته های تعویض روغن) تعویض کنید.

۲-جلوگیری از دود سیاه

فیلتر هواکش کثیف یا آسیب دیده جریان هوای تمیز به موتور را کاهش داده  و تعادل هوا و سوخت خودروی شما را به هم می ریزد. این عدم تعادل می‌تواند شمع‌ها را آلوده کند و با افزایش رسوبات موتور؛ باعث روشن شدن چراغ «Service Engine»  و تأثیر مستقیمی بر آلاینده ها داشته و باعث آلودگی محیط زیست می‌شود.

۳-برای عملکرد بهتر خودرو

ذره‌ای به کوچکی یک دانه نمک می‌تواند از فیلتر هواکش آسیب‌ دیده عبور کند و آسیب زیادی به قطعات داخلی موتور مانند سیلندرها و پیستون‌ها وارد کند که تعمیر آن بسیار پرهزینه و گران است. به همین دلیل است که تعویض منظم فیلتر هواکش بسیار مهم است. یک فیلتر هوای تمیز برای جمع‌آوری کثیفی‌ها و زباله‌ها از هوای بیرون طراحی شده است و از رسیدن آنها به محفظه احتراق جلوگیری می‌کند .

 

 

تعویض به موقع فیلتر هواکش

طبیعتاً در صورت خرابی فیلتر هواکش  باید تعویض شوند. با این حال، برای حفظ بالاترین عملکردِ خودروی خود، توصیه می شود فیلترهای هواکش خود را حداقل هر ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ کیلومتر تعویض کنید. اگر اغلب در شرایط گرد و غبار رانندگی می کنید، این فاصله زمانی باید کاهش یابد.

در صورتی که فیلتر هوا در زمان مناسب تعویض نشود، مشکلاتی رخ می دهد که در این بخش به ۷ مورد از رایج ترین مشکلات فیلتر هوا در صورت عدم تعویض اشاره می کنیم.

۱-صداهای عجیب در موتور

۲-افت عملکرد موتور

۳-مصرف سوخت بیشتر

۴-دود سیاه در اگزوز

۵-بوی بنزین در اگزوز

۶-کثیف به نظر رسیدن فیلتر هواکش

۷-روشن شدن چراغ چک موتور

 

بعضی از محصولات بهران فیلتر :

 

فیلتر هواکش پراید ، فیلتر هواکش پرشیا ، فیلتر هواکش L90  ، فیلتر هواکش پژو ۲۰۶ و سایر خودروهای ایرانی ،چینی ،کره ای و ..

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا