رپرتاژ

قیمت ایمپلنت و کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۲

چکیده : دو درمان ایمپلنت و کامپوزیت از رایج ترین درمان ها در دندانپزشکی هستند. به طور کلی ایمپلنت دندان در شاخه بی دندانی و کامپوزیت برای ترمیم و زیبایی استفاده می شود. اگر می خواهید درباره قیمت کامپوزیت و ایمپلنت در سال ۱۴۰۲ مطلع شوید، با ما همراه باشید.

دو درمان ایمپلنت و کامپوزیت از رایج ترین درمان ها در دندانپزشکی هستند. به طور کلی ایمپلنت دندان در شاخه بی دندانی و کامپوزیت برای ترمیم و زیبایی استفاده می شود. اگر می خواهید درباره قیمت کامپوزیت و ایمپلنت در سال ۱۴۰۲ مطلع شوید، با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای بی دندانی در همه شرایط است. به وسیله ایمپلنت می توانید از یک تا تمام دو فک را دارای دندان داشته باشید. نکته جالب درباره دیگر ایمپلنت ها این است که پایه های آن به استخوان فک جوش می خورد و استحکامی شبیه به دندان طبیعی به شما ارائه می دهد.

ایمپلنت دندان مزایای بسیار زیادی همچون استحکام بالا ، زیبایی طبیعی ، جلوگیری از تحلیل استخوان و لثه را دارا می باشند و اگر به دنبال یک درمان برای بی دندانی می گردید، بدون شک باید درمان ایمپلنت دندان را آغاز کنید.

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان یک درمان در دندانپزشکی است که در حوزه ترمیم، پرکردن و زیبایی استفاده می شود. از کامپوزیت های دندانی می توان در پوشاندن عیوب دندانی ( ونیر ) نیز استفاده کرد و به نام کامپوزیت های ونیر نیز شناخته می شود.

درمان کامپوزیت ونیر لبخندی درخشان، منظم و یکدست به شما ارائه می دهد و اگر قصد اصلاح طرح لبخند با هزینه مناسب را دارید، کامپوزیت دندان انتخاب مناسبی است.

کامپوزیت دندان چیست

کامپوزیت و لمینت دندان دو رقیب با یکدگیر در این حوزه هستند و باید بدانید که لمینت ها استحکام و زیبایی بیشتری دارند اما کامپوزیت های دندان در یک جلسه انجام شده و هزینه آن نیز کمتر است. همچنین کامپوزیت های دندانی قابلیت ترمیم را نیز دارا می باشند.

قیمت ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۲

به طور میانگین هزینه ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۲ بین ۶.۰۰۰.۰۰۰ الی ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان به ازای هر واحد به همراه روکش خواهد بود. اگر می خواهید درباره قیمت روز ایمپلنت دندان به همراه شرایط اقساط بیشتر بدانید، می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان

حال علت این تفاوت بازه قیمتی ایمپلنت در چیست ؟

هزینه ایمپلنت دندان وابسته به عوامل گوناگونی می تواند دستخوش تغییر بشود و برخی از این عوامل شامل:

۱- برند سازنده ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی توسط برندهای متفاوتی تولید می شود و هر برند کیفیت، هزینه، تکنولوژی مخصوص به خود را دارد. این برند ها در کشور های متفاوتی تولید می شوند و در ایران با نام های ایمپلنت سوئیسی، آمریکایی، کره ای و ………..

به طور کلی قیمت ایمپلنت سوئیسی و آمریکایی نسبت به سایر برند ها بیشتر است و هزینه ایمپلنت های کره ای معمولا اقتصادی و مناسب است.

۲- نوع ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی امروزه دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارا می باشند. به طور مثال ایمپلنت های فوری برای کاهش طول درمان ، ایمپلنت دیجیتال برای دقت و حداقل برش استفاده می شود. در صورتی که از این نوع ایمپلنت ها استفاده کنید، مسلما باید هزینه بیشتری نسبت به هر واحد پرداخت کنید.

۳- نوع روکش یا پروتز

روکش های ایمپلنت نیز امروزه انواع مخلتفی دارند که به وسیله مواد اولیه مختلفی در لابراتور تولید می شود. روکش های ایمپلنت رایج به ترتیب ارزانتر به گرانتر شامل پی اف ام، زیرکنیا و ایمکس می باشد.

۴- میزان تخصص و تجربه پزشک

یکی از مهم ترین عوامل در موفقیت درمان ایمپلنت میزان تجربه و تخصص پزشک است. ایمپلنت دندان یک درمان حساس با پیچیدگی زیاد است و در صورتی که به درستی انجام نشود، باعث بروز عوارض و شکست درمان می شود. در نظر داشته باشید هر چه تخصص و مهارت پزشک بیشتر باشد، هزینه دستمزد او بیشتر بوده و در نهایت مستقیما بر روی قیمت ایمپلنت دندان موثر است.

قیمت کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۲

بازه قیمتی کامپوزیت های دندانی در سال ۱۴۰۲ بین ۵۰۰.۰۰۰ الی ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان به ازای هر واحد می باشد. اگر می خواهید درباره قیمت روز کامپوزیت های دندانی بیشتر بدانید، می توانید از صفحه زیر دیدن فرمایید. در نظر داشته باشید که امکان پرداخت اقساطی نیز وجود دارد.

هزینه کامپوزیت دندان

عوامل موثر قیمت کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۲

بازه قیمتی کامپوزیت ها در بین کلینیک ها بسیار متفاوت می باشد. حال علت این اختلاف قیمتی چیست ؟ برخی عوامل موثر بر قیمت کامپوزیت دندان :

۱- تعداد واحد کامپوزیت

به طور کلی تعداد واحد کامپوزیت بین هر فرد با فرد دیگر متفاوت می باشد و بین ۴ الی ۸ واحد کامپوزیت برای هر فک انجام می شود. البته در برخی موارد کامپوزیت دندان تنها برای یک فک انجام می شود.

تعداد واحد کامپوزیت مستقیما وابسته به شرایط طرح لبخند شما دارد و توسط پزشک وابسته به شرایط، حساسیت و بودجه شما تعیین می شود. هر چه تعداد واحد کامپوزیت شما بیشتر باشد، هزینه نهایی کامپوزیت نیز بیشتر خواهد بود.

۲- برند کامپوزیت

کامپوزیت های دندانی نیز مانند ایمپلنت های دارای برند مختلفی هستند. این برند ها در کشور های گوناگونی تولید می شوند که هرکدام کیفیت، استحکام، تنوع رنگ و شفافیت مخصوص به خود را دارند و هرچه تمام این موارد بهتر باشد، هزینه کامپوزیت نیز بیشتر خواهد بود.

۳- میزان تجربه و تخصص پزشک

کامپوزیت دندان ماده خمیری شکل است که توسط پزشک بر روی دندانها فرم داده می شود و توسط اشعه سفت می شود. از این موضوع می توان نتیجه گرفت بخش عمده زیبایی کامپوزیت شما به مهارت پزشک شما دارد. همچنین کامپوزیت های دندانی در صورتی که به صورت اصولی انجام نشود، می تواند عوارض متفاوتی را برای شما ایجاد کند.

دستمزد پزشک در کامپوزیت دندان به طور مستقیم بر روی هزینه کامپوزیت دندان موثر است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا