اخبار خودرو

قیمت جدید خودروها در سه ماهه سوم سال

اگر به خاطر داشته باشید، پیش از این دستورالعملی در خصوص قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت به تصویب رسید که طبق آن گروه های خودروسازی می توانند هر سه ماه یک بار درخواست تغییر قیمت محصولات خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نمایند.

پس از درخواست گروه های خودروسازی بابت افزایش قیمت در سه ماهه جدید، وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) با در نظر گرفتن نرخ تورم استنادی از بانک مرکزی، اعلام قیمت های جدید را رقم خواهد زد. با این حساب خودروسازان نمی توانند به صورت مستقل نسبت به قیمت گذاری جدید، اقدام نمایند.

به این ترتیب می توان انتظار داشت که مطابق با شیب تورم، هر سه ماهه شاهد تغییرات قیمتی خودروها باشیم. از آن جایی که گروه های صنعتی خودروسازی درخواست تغییر قیمت جدید خود را به وزارتخانه ارائه داده اند، می توان انتظار داشت که در روزهای آینده شاهد اعلام قیمت جدید خودروها در سه ماهه سوم سال باشیم.

البته باید این موضوع را در نظر داشت که تغییرات قیمتی در کارخانه، می تواند به تغییرات قیمتی باورنکردنی در بازار آزاد منجر شود. هم اکنون نیز فاصله قیمت خودروها از درب کارخانه تا بازار آزاد بسیار فاحش و قابل توجه است و با اعداد و ارقام چند ده میلیون تومانی اختلاف میان قیمت کارخانه و قیمت بازار آزاد روبرو هستیم.

نمایش بیشتر

۴ دیدگاه

  1. باسلام من یکی ازبرندگان قرعه کشی تیبا صندوقدارسایپاهستم مهرماه برنده شدم قییمت مهرماه ۷۰میلیون بودبازارآزاد۱۷۰میلیون بودقیمت الان بازارآزاد۱۰۷هست اماکارخونه هنوزداره قیمتشوبالامیبره دلیلش چیه دوم من که نصف پول رواون زمون دادم چراروزموعودنصف دیگروبه نرخ روزبرای من حساب کنن این انصاف که من باکسی که سه ماه ثبت کرده ولی من یک سال ثبت نام کرده ا م همون پولوروبدم ازعدالت به دوره

    1. دوست عزیز شرایط ثبت نام طبق قرارداد بوده و تحویل خودرو مطابق آن خواهد بود.

  2. با سلام و خسته نباشید
    الان یک ماه است که قیمت بازار خودرو به شدت افت کرده اما قیمت کارخانه سایپا هیچ تغییری نکرده و کاهش نداشته است که حتی به طور مثال در خودروی کوییک قیمت کارخانه۱۳۰ تومن و در بازار ازاد ۱۳۵ تومن است و این به دور از انصاف است که سایپا همچون بازار ازاد کاهش قیمت نداشته باشد.

    1. دوست عزیز با ورود به سه ماهه آخر سال، قیمت های جدید خودروها، از سوی کارخانه های خودروسازی و تائید شورای رقابت، اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا