اخبار خودرو

قیمت خودرو در آخرین هفته تیر ماه چه سمتی می گیرد؟

التهاب قیمت خودرو تمامی ندارد و به نظر می‌رسد که با جهش دوباره نرخ ارز، باز شاهد افزایش قیمت خودرو در آخرین هفته تیر ماه باشیم. از طرفی قرعه کشی سایپا در پیش فروش ویژه تیر ماه می‌تواند تا حدودی بر کاهش قیمت خودروها تاثیرگذار باشد. باید منتظر ماند و دید کدام یک از این دو فاکتور اثربخشی بیشتر بر قیمت خودرو خواهند داشت.

با ایرانی کار همراه باشید.

قیمت خودرو در آخرین هفته تیر ماه

پیش بینی کارشناسان بازار خودرو بر این است که با توجه به افزایش نرخ ارز، قیمت خودرو در آخرین هفته تیر ماه نیز مسیر صعودی خود را ادامه خواهد داد. اگر چه شاید معاملات واقعی چندانی در این بازار صورت نگیرد، اما قیمت گذاری آن هایی که فروشنده (واقعی یا غیرواقعی) هستند، با افزایش همراه خواهد بود. از سویی دیگر قرعه کشی سایپا در این هفته (روز ۲۸ام تیر ماه) انجام خواهد شد و انتشار اسامی برندگان قرعه کشی می‌تواند آب خنکی بر بازار داغ قیمت خودرو باشد.

یکی از کارشناسان بازار خودرو در این خصوص اظهار نظر کرده است: “با افزایش قیمت دلار و نزدیک شدن آن به کانال ۲۳ هزار تومان قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار گران شد. هر یک از خودروهای داخلی در بازار بین چهار تا پنج میلیون تومان گران شده است.”

همچنان وب سایت‌های خرید و فروش آنلاین از قیمت گذاری خودروها منع شده‌اند و مانند سابق شرایطی برای دامن زدن به بازار داغ قیمت‌ها و ثبت قیمت‌های کذب وجود ندارد. همین طور گزارشات میدانی حاکی از آن است که تا یک هفته پیش معاملات بازار خودرو نزدیک به صفر بوده و روی این قیمت‌های نجومی، معامله واقعی صورت نمی گرفت که با صعودی شدن دوباره قیمت دلار، معاملات نیز از سر گرفته شد.

باید منتظر ماند و دید ورود مجلس به موضوع قیمت خودرو و مالیات چند خودرویی‌ها که پیشتر صحبت آن شد، چه تاثیری بر بازار خودرو خواهد داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا