اخبار خودرو

اعلام قیمت های جدید سایپا در ۵ گروه خودرویی

همان طور که در مطالب قبلی اعلام شد، گروه های خودروسازی مطابق با مصوبه شورای رقابت امکان درخواست افزایش قیمت خودرو، در هر فصل (هر سه ماه یک بار) را خواهند داشت. این افزایش قیمت در تناسب با نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی صورت خواهد گرفت. اعلام قیمت های جدید سایپا در ۵ گروه خودرویی نیز در همین راستا، از سوی این گروه صنعتی خودروسازی اتفاق افتاده است.

قیمت های جدید سایپا

وزارت صنعت، معدن و تجارت با بررسی های لازم در خصوص تناسب تورم اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قیمت خودروها، با افزایش قیمت های جدید سایپا تا حداکثر ۲۵ درصد موافقت کرد.

طبق این افزایش قیمت، خودروهای سایپا نرخی جدید را تجربه خواهند کرد که به قرار زیر است:

قیمت ساینا EX که پیش از این معادل ۷۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود، با افزایش قیمت رخ داده به ۹۲ میلیون و ۹۲۸ هزار تومان رسید. همین طور قیمت تیبا هاچ بک از ۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۹۵ میلیون و ۴۲۶ هزار تومان صعود کرد. تیبا صندوق دار نیز افزایش قیمت حدود ۵ میلیون تومانی را تجربه کرده و از نرخ ۷۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۷۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان جهش کرد.

خودرو کوئیک معمولی که پیش از این ۹۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت داشت، به نرخ ۱۳۰ میلیون و ۱۵ هزار تومانی آمد. اما در خودروی کوئیک معمولی سفید، قیمت ۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی، تا قیمت ۱۲۹ میلیون و ۷۵۵ هزار تومانی صعود کرد.

باید دید که آیا این افزایش قیمت ها، بر بازار آزاد نیز تاثیرگذاری خواهد داشت یا خیر؟ این چیزی است که طی چند روز آینده مشخص خواهد شد.

نمایش بیشتر

۴ دیدگاه

  1. ملت ایران رو احمق تصور میکنن
    افزایش قیمت از ۹۴ میلیون به ۱۳۰ میلیونی کوییک یعنی ۳۷ درصد افزایش قیمت
    به کجا باید دادمون رو برسونیم از این بیداد؟!!

    1. دوست عزیز امیدوار هستیم با افزایش تولید و بالا رفتن میزان عرضه، به نزدیک شدن قیمت کارخانه و بازار آزاد رسیده و رفته رفته شاهد کاهش قیمت ها و سهولت خرید برای مصرف کننده نهایی باشیم.

  2. قیمت خودروهای پلاس چند
    لطفا خودرورهای پلاس معمولی کنید
    تا من بتونم تکمیل وجه کنم

    1. دوست عزیز بابت واریز وجه یا تکمیل وجه، لازم است که مطابق با خودروی ثبت نامی اقدام لازم صورت بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا