اخبار خودرو

لامبورگینی ۲۰ هزار دلار !!!

لامبورگینی اونتادور یک سوپراسپرت ایتالیایی است که چند صد هزار دلار قیمت دارد ، بنابراین تعداد بسیار کمی می توانند یکی از آنها را بخرند. استرلینگ بکس ، یکی از علاقه مندان به ماشین است. این شخص که اتفاقاً به عنوان مدیر ارشد علمی در KMLabs در بولدر کلرادو نیز میباشد راهی برای دستیابی به یک لامبورگینی ارزان پیدا کرده. با انجام این کار ، او رویای پسر ۱۱ ساله خود را که رانندگی با یک اونتادور در بازی فروزا است را محقق کرد.

بکس توانست از طریق سایت GrabCAD که یک انجمن آنلاین طراحان و مهندسین میباشد که از طریق آن می توانند مدلهای خود را به اشتراک بگذارند ، یک مدل از لامبورگینی اونتادور تهیه کرد و سپس او آنها را برای چاپ سه بعدی اصلاح کند. پس از آن ، او تابلوها را روی شاسی های فولادی دست ساز سوار کرد و یک موتور Corvette V8 را بر روی آن نصب کرد. تمامی خرجی که برای این خودرو صورت گرفته است کمی بیش از ۲۰،۰۰۰ دلار میباشد.

البته چند مورد برای ساخت این روند وجود دارد. قابل توجه ترین ماده پلاستیک چاپ شده سه بعدی میباشد بنابراین بکس تصمیم گرفت تا محفظه ای از فیبر کربن را در خودرو بگنجاند تا در آن قسمت های پیچیده  را در اپوکسی پوشیده شود. ورودی هوای ترمز جلو نیز کار زیادی را طلب می کرد و در واقع ۵۲ ساعت به طول انجامید.

این فیزیکدان می گوید با  تماشای فیلم های آموزشی در YouTube ، چند ترفند را یاد گرفته باشد تا بتواند این کار را انجام دهد، با این پروژه که او و پسرش لقب “رهگیر” را از سر گذرانده اند ، طی کنند.

بکس بعد از انجام این پروژه می گوید که می خواهد لامبورگینی با چاپ سه بعدی و خانگی را به عنوان ابزاری آموزشی برای برنامه های فناوری علوم ، مهندسی ، هنر و ریاضیات (STEAM) ارائه میکند تا به بچه ها نشان دهد که چگونه فناوری ها میتوانند فوق العاده باشند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا