رپرتاژ

لوازم یدکی لیفان و چانگان را از کجا بخریم؟

لیفان و چانگان جز خودروهای خارجی ساخته شده توسط کشور چین هستند. ورود این خودروها به کشور ما از سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ بود که رونق گرفت و مورد توجه مشتریان واقع شد. در ابتدا از قیمت بالایی برخوردار بودند و کمتر خریداری می­کردند. اما پس از اینکه خودروهای لیفان و چانگان مورد توجه شرکت خودروسازی ایرانی سایپا و کرمان موتور قرار گرفتند و توسط آن ها مونتاژ و به بازار عرضه شدند، قیمت نیز به طور چشمگیری کاهش یافت. پس از آنکه این خودروها روند صعودی پیدا کردند، درخواست برای لوازم یدکی آن ها نیز افزایش یافت و بازار مربوط به خود را به وجود آورد.

از مدل های معروف این دو شرکت خودروسازی یکی لیفان ۵۰X و دیگری چانگانCS35  است.

لوازم یدکی لیفان ۵۰X

جز خودروهای هاچبک می­باشد که با کمی افزایش ارتفاع سعی کرده تا در دسته کراس اوورها قرار گیرد. X50 مناسب خانواده هایی با جمعیت کم است. موتور ۴ سیلندری با حجم ۱.۵ لیتری در آن استفاده شده و جعبه دنده ۵ سرعته در آن تعبیه شده است.

لوازم یدکی لیفانX50  شامل داشبورد، انواع چراغ‌ها، پیستون، سرپولوس و… است که به راحتی می­توانید در فروشگاه‌ها پیدا کنید.

لوازم یدکی چانگان CS35

این خودرو نیز جز خودروهای شاسی بلند می­باشد و مناسب خانواده های پر جمعیت است. موتور این خودرو ۱۱۲ اسب بخار قدرت دارد و دیفرانسیل جلو می­باشد.

لوازم یدکی چانگان CS35 شامل انواع چراغ‌ها، جعبه فرمان چانگان CS35 ، آفتابگیر راست چانگان CS35، سپر، یاتاقان و… است که به راحتی در فروشگاه‌ها پیدا می­شود.

لوازم یدکی

در نتیجه استفاده مکرر، خودروها گاه به گاه در معرض خرابی قرار می­گیرند، که به دلیل پایان عمر آن ها نیاز به تغییر و تعویض برخی قطعات دارد و به این ترتیب ماشین می­تواند مانند گذشته خوب کار کند. با گسترش بسیاری از انواع قطعات خودرو، تعداد زیادی از آن ها در بازار وجود دارد. برخی از این قطعات که در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد تقلبی است و کارایی ارائه شده توسط خودروهای مشابه را به خودرو نمی­دهد و بسیاری از رانندگان ممکن است قربانی خرید این قطعات به اصطلاح اصلی شوند.

تقسیم بندی لوازم یدکی لیفان و چانگان

خوب است به انواع قطعات یدکی در بازار، که معمولا به چهار نوع تقسیم می­شوند و به شرح زیر هستند بپردازیم:

  1. قطعات اصلی خودرو

این قطعات توسط خود سازنده خودرو تولید می­شوند و این قطعات معمولا در نمایندگی های این شرکت ها یافت می­شوند و بسته ها یا روکش های آن علامت واترمارک سازنده را دارد و این قطعات معمولا گران هستند.

  1. قطعات خودرو تجاری با کیفیت بالا

این یکی از انواع قطعات است که در بسیاری از بازارها یافت می­شود و این قطعات معمولا توسط شرکت هایی تولید می­شوند که نام سازنده خودرو را بر خود دارند و دارای کیفیت بالایی هستند که بسیار شبیه به قطعات اصلی است. از نظر قیمت، این قطعات با قیمت مناسب و کمتر از قیمت قطعات اصلی از ماندگاری خوبی برخوردار هستند و سازنده ضمانت خوبی را برای این قطعات ارائه می­دهد.

  1. قطعات خودرو تجاری با کیفیت پایین

یکی از انواع قطعات بد است که استفاده از آن در خودروها توصیه نمی­شود و تفاوت آن با نوع قبلی این است که این قطعات در مراکز تعمیر و نگهداری و نمایندگی های ناشناخته ظاهر می­شوند و این قطعات هیچگونه ضمانتی ندارند و این شواهد کافی از کیفیت پایین آن ها دارد. علاوه بر این قیمت آنها در مقایسه با نوع دوم بسیار پایین است و بسته بندی یا جلد آن ها هیچ گونه جزئیات یا اطلاعات مربوط به این قطعات را ندارد.

  1. قطعات تقلبی خودرو

این نوع از همه بدتر است و نباید از آن ها استفاده کرد، حتی اگر این قطعات ساده و بی اثر در خودرو باشند. به عنوان مثال، ممکن است در بازار از یک قطعه دو نوع پیدا کنید که از نظر ظاهری یکسان هستند اما قیمت یکی از آن ها از دیگری کمتر است. باید از مدلی که قیمت کمتری دارد اجتناب کنید چرا که این مدل های تقلبی اگر در خودرو نصب شوند، باعث می­شود مشکلات بیشتری برای خودرو به وجود آید. مخصوصا برای اینکه ماشین درست کار کند، باید دارای قطعات یدکی اصلی باشد به طوری که باعث آسیب به سایر قسمت های خودرو نشود.

خرید مستقیم لوازم یدکی

فرایند خرید از سایت های فروشگاهی برای فروش کلیه قطعات خودرو، در دوره اخیر، روند خرید قطعات خودرو را نسبت به سال های قبل بسیار آسان‌تر کرده است و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می­شود.

برخی از سایت ها برخلاف فروشگاه هایی که قطعات معمولی و غیر اصل را به فروش می رسانند، قطعات اصلی را ارائه می­دهند، که در مدت کوتاهی خراب می­شوند و بسیاری از مردم به دنبال بهترین سایت فروش قطعات خودرو برای حصول اطمینان از کیفیت قطعات می­باشند. از این رو به تمام افرادی که به دنبال خرید از وارد کننده لوازم یدکی لیفان و لوازم یدکی چانگان هستند توصیه می کنیم سایت تری اس را از دست ندهند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا