رپرتاژ

لوازم یدکی ماشین های چانگان EADO و CS35

بی شک یکی از پرطرفدارترین ماشین های وارداتی در ایران، ماشین های چانگان می باشند. کمپانی چانگان از سال ۱۹۶۲ فعالیت خود را در زمینه تولید ماشین های صنعتی و تجاری شروع کرده است، البته در منابع غیررسمی این تاریخ به سال ۱۸۶۲ بر می گردد. حدود دو دهه است که ماشین های چانگان در بازارهای ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار شده است. این شرکت خودروسازی چینی، خودروهای سواری خود را با نام چانگان و خودروهای تجاری خود را با نام چانا معرفی می کند. از ماشین های نسل یک و محبوب شرکت چانگان می توان به مدل های EADO و CS35 اشاره کرد.

شرکت چانگان و واردات آن به بازار ایران

چانگان یکی از ۵ برند موفق خودروسازی چینی است. چانگان در این رده بندی با تولید بیش از ۲ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۰ توانست به رده چهارم موفق ترین شرکت های خودروسازی چین صعود کند. حدود ۷۰ درصد ماشین های چانگان از نوع سواری بوده است. این در حالتی است که این شرکت در زمینه تولیدات خودروهای تجاری نیز فعالیت می کند. شرکت خودروسازی سایپا، شرکتی است که در ایران با چانگان همکاری می کند. مدل های EADO و CS35 از ماشین های چانگان دو نمونه از ماشین هایی هستند که سایپا آن ها را وارد بازارهای ایرانی کرده است.

ماشین چانگان مدل EADO

یکی از ماشین های تولید شرکت چانگان که از محبوبیت بالایی برخودار است، چانگان مدل EADO می باشد. این ماشین که در سال ۲۰۱۲ تولید و روانه بازار شده است تولید شده کشور چین می باشد. تا چند وقت پیش این ماشین به صورت واردات مستقیم از طریق شرکت ساپیا وارد ایران می شد، اما امروزه قطعات آن در داخل کشور مونتاژ می شود. در حال حاضر مدل سال ۲۰۱۵ از این ماشین در بازار موجود می باشد.

از مشخصات فنی ماشین چانگان مدل EADO می توان به موتور ۴ سیلندر ۱۶ سپاپه اشاره کرد. حجم موتور این خودرو ۱۵۹۸ سی سی و دارای جعبه دنده ۴ سرعته می باشد. حدود ۱۳.۵ ثانیه زمان نیاز است که این خودرو به حداکثر خود که ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است، برسد. حداکثر قدرت این خودرو ۱۱۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور، ۱۶۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. میزان حجم باک بنزین آن حدود ۵۲ لیتر و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ می باشد. این استاندارد برای تمیز ماندن محیط زیست آن بسیار کمک کننده است.

از دیگر آپشن ها و امکانات این خودرو می توان به فرمان هیدرولیک، سانروف، سنسور پارک دنده عقب و چندین مورد دیگر می باشد. خودرو چانگان مدل EADO دارای ایربگ های راننده و سرنشین است. در ارتباط با طراحی ظاهری نیز، بسیاری از خریداران این خودرو از آن رضایت کامل داشته اند. این موارد باعث شده تا این خودرو هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ قابلیتی، یکی از محبوب ترین ماشین های موجود در بازار باشد.

ماشین چانگان مدل CS35

ماشین چانگان مدل CS35، در سال ۲۰۱۳ در کشور چین تولید و روانه بازار شد. در رتبه بندی های اولیه که برای این ماشین درنظر گرفتند، به دلیل طراحی و نکات مثبت فنی آن، در رتبه ای مناسب قرار گرفت و باعث شد شرکت سایپا واردات این ماشین را آغاز کنند. از سال ۱۳۹۳ که واردات این ماشین آغاز شد، با تاخیرهای چند ماهه ماشین به دست صاحبان آن ها می رسید. اما از سال ۱۳۹۵ که مونتاژ این خودرو توسط شرکت سایپا در ایران انجام شد، این تاخیر از بین رفت.

این ماشین شاسی بلند دارای موتوری ۴ سیلندره و ۱۶ سوپاپه و با حجم ۱۵۹۸ سی سی می باشد. در حدود ۱۵ ثانیه به حداکثر شتاب و سرعت خود که حدود ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است، می رسد. جعبه دنده این خودرو دارای ۴ سرعت خودکار می باشد. حداکثر قدرت این ماشین، ۱۲۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور حدود ۱۶۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. حجم باک بنزین این موتور حدود ۵۲ لیتر و استاندارد آلایندگی آن، یورو ۴ می باشد. ترمز و پایداری این خودرو دارای سیستم هایی نظیر TCS، EBD، ESP، ABS و HBA می باشد.

از آپشن های بکاررفته در این ماشین می توان به کروز کنترل، سنسور پارک دنده عقب، سانروف، سیستم ضدسرقت، چراغ های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع و چندین مورد دیگر اشاره کرد. علاوه بر این، این ماشین دارای ۴ کیسه هوایی نیز می باشد. حالت ظاهری و مشخصات فنی ماشین چانگان مدل CS35، باعث شده تا ماشین محبوبی در بین بازارهای ایرانی و چینی باشد.

لوازم یدکی

شرکت چانگان به ایجاد راحتی و طراحی مناسب و قدرتمند در ماشین های خود معروف است. به دلیل محبوبیت بالای محصولات چانگان در بازارهای ایرانی، باید شرایط مناسبی برای تهیه لوازم یدکی ماشین های آن در ایران وجود داشته باشد. از بین محصولات این شرکت لوازم یدکی چانگان مدل CS35 و EADO، متقاضیان بیشتری دارد. در چند سال اخیر که ایران از سمت کشورهای مختلف تحریم شده، دسترسی به لوازم یدکی این گونه خودروها بسیار سخت شده است. اما به دلیل مونتاژ داخلی محصولات شرکت چانگان، دسترسی به لوازم یدکی محصولات این شرکت راحت تر است.

از مهم ترین قطعات یدکی چانگان مدل CS35 و EADO می توان به چراغ های جلو و عقب و آینه های بغل اشاره کرد. این لوازم یدکی طیف وسیعی را از سپر جلو تا قطعات داخلی، با توجه به مشکل و ایراد قطعه مربوطه، شامل می شود. شما برای تعویض هر کدام از این قطعات با مراجعه به دفاتر خدماتی و نمایندگی های چانگان در ایران، می توانید به راحتی آن ها را تعویض کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا