اخبار خودرو

قرارداد تولید محصولات لوکسژن در ایران ؛ جان تازه ای به صنعت نیمه جان خودرو

سرانجام خبر خوبی از صنعت خودروسازی کشور به گوش می‌رسد که حاکی از آن است که قرارداد همکاری و تولید محصولات لوکسژن در ایران به مرحله انعقاد رسیده است. همان طور که احتمالا می‌دانید خودروهای لوکسژن تایوان، پیشتر نیز قرار بود در خط تولید کارخانه خودروسازی آذویکو قرار بگیرند که مشکلاتی مانع از آن شد.

تولید محصولات لوکسژن در ایران

پیش از این نیز زمزمه‌هایی به گوش رسیده بود که تولید محصولات لوکسژن در ایران انجام خواهد شد، اما چندی بعد این اخبار خاموش شده و خبری از عقد قرار داد شرکت لوکسژن با طرف ایرانی منتشر نشد. در واقع کارشکنی‌های دولت ایالات متحده آمریکا و نقض تعهدات از سوی شرکت سایک موتور به عنوان تامین کننده قطعات یدکی لوکسژن و ارسال به آذویکو، مانع این قرار داد شد. اما سرانجام گویی یک قرارداد بی‌واسطه و کاملا مستقیم میان شرکت آذویکو آذربایجان و لوکسژن تایوان صورت گرفته است که می‌تواند نوید بخش به راه افتادن یک خط تولید مستقل و کارآمد در ایران باشد. (البته این قرارداد کاملا فارغ از شراکت و همکاری شرکت لوکسژن و دانگ فنگ چین، منعقد شده و دانگ فنگ هیچ گونه دخل و تصرفی در آن نخواهد داشت.)

مدیر بازرگای شرکت صنعت خودرو آذربایجان، آذویکو در این خصوص اعلام کرده است: “قرارداد همکاری شرکت آذویکو بدون هیچ واسطه‌ای و به طور مستقیم با شرکت لوکسژن منعقد شده است و این شرکت به طور مستقیم با شرکت مادر همکاری خواهد داشت و منطبق با قراردادی که منعقد کرده مسیر تولید محصولات را دنبال می‌کند.”

تولید محصولات لوکسژن در ایران

این مقام مسئول ادامه داد: “آن چه که در این میان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است این است که آذویکو با وجود تحریم‌های سخت و ناجوانمردانه آمریکا تمام تلاش خود را در جهت تامین رضایت مشتریان و تسریع در مراحل تولید و تحویل به موقع محصولات جدید به کار گرفته است و مشتریان این خودروساز نباید به این شایعات توجهی داشته باشند.”

به این ترتیب به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نه چندان دور، خلاء خودروسازی های خارجی که با شروع تحریم های ظالمانه و یکجانبه ایالات متحده آمریکا علیه ایران، از کشور خارج شدند، تا حدودی پر شده و به مصرف کنندگان ایرانی فرصت داده می‌شود تا خودروی خارجی و به روز مورد علاقه خود را از یک برند جدید خریداری کنند. این موضوع می‌تواند به میدان رقابت خودروسازهای داخلی نیز جانی تازه بخشیده و موجب بالا رفتن کیفیت ساخت خودروها و تعدیل قیمت‌های افسارگسیخته در بازار فعلی شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا