اخبار خودرو

معرفی ماهیندرا تار ۲۰۲۱ ، خودروی آفرود حرفه ای

ماهیندرا تار ۲۰۲۱ نسل جدید از خودروی ماهیندرا تار است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی به بازار خودروی هندوستان معرفی شد. این خودرو شباهت های زیادی با شاسی بلندهای رانگلر آمریکایی را دارد و علت آن هم خریداری حقوق این کمپانی از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶ میلادی است.

ماهیندرا تار ۲۰۲۱

سال هاست که این خودرو در بازار خودروهای شاسی بلند هندوستان، حکمفرمانی کرده و محبوبیت زیادی نیز داشته است. با این حساب به نظر می رسد که خودروساز هندی تصمیم گرفته اکنون در سال ۲۰۲۱ میلادی، نسل جدید شاسی بلند خود را به بازار روانه کند. اکنون نیز که در میانه سال ۲۰۲۰ میلادی به سر می بریم، رونمایی از این خودرو صورت گرفته و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

چیزی که در تصاویر می بینیم، همچنان طراحی شبیه به جیپ رانگلر آمریکایی بوده و در این فیس لیفت ۲۰۲۱ نیز همان ساختار به چشم می خورد. البته به لحاظ مشخصات فنی این خودرو تغییراتی داشته است. به طور مثال به جای موتور ۲۵۰۰ سی سی توربو دیزل که در مدل ۲۰۱۰ قرار داشت، مدل ۲۰۲۱، از یک موتور ۲۲۰۰ سی سی دیزلی برخوردار خواهد بود.

ماهیندرا تار 2021

موتور بنزینی، قادر به تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت بوده و موتور دیزلی نیز ۱۳۰ اسب بخار قدرت را پشتیبانی می کند. در خصوص جعبه دنده نیز باید گفت که هر دو نسخه به گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته اتومات مجهز شده اند.

ماهیندرا تار ۲۰۲۱ یک خودروی آفرود تمام عیار است و سیستم انتقال قدرت به چرخ های آن، با گیربکس کمکی با ضریب پایین به خوبی جریان دارد. همین طور زاویه ورود تار مدل ۲۰۲۱ میلادی، معادل  ۴۱.۸ درجه اعلام گشته است که در قیاس با رقیب آن یعنی سوزوکی جیمنی ۴.۸ درجه بالاتر می نماید. اما قابل توجه است که از منظر زاویه خروج و شکست، خودروی جیمنی با زاویه های ۴۹ و ۲۸ درجه در شرایط مطلوب تری قرار دارد. لازم به ذکر است که این زاویه ها برای تار ۲۰۲۱ به ترتیب با ۳۶.۸ و ۲۷ درجه برابر هستند.

ماهیندرا تار 2021

جالب است بدانید که ماهیندرا تار ۲۰۲۱، می تواند از آب هایی تا عمق ۶۶ سانتی متر عبور کند و از این لحاظ نیز برتری قابل توجهی نسبت به سوزوکی دارد.

این خودرو دو درب بوده و متقاضیان می توانند آن را در دو نوع سقف فلزی یا پارچه ای سفارش دهند. به علاوه کابین با ۴ یا ۶ صندلی عرضه می شود.

ماهیندرا تار 2021

ماهیندرا تار ۲۰۲۱، دارای یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی است که به زیبایی در میان کنسول جای گرفته و خودنمایی می کند. همین طور اندروید اتو، اپل کارپلی، اتصال بلوتوث، قطب نما، نشانگر زاویه اتاق خودرو و زاویه فرمان و غیره نیز از سایر تجهیزات این خودروی آفرودی هستند.

ماهیندرا تار 2021

منبع: motor1

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا