اخبار خودرو

مجلسی ها با آزادسازی قیمت خودرو مخالفت کردند

صحبت های زیادی پیرامون موضوع آزادسازی قیمت خودرو شکل گرفته و به نظر می رسید که سرانجام این ماجرا به فاز اجرایی وارد شود. اما اخیرا اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مخالفت خود با این سرفصل را تا حدودی ابراز داشته اند. در این راستا روح الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلایم، به این موضوع پرداخته و مطالبی در خصوص آن اظهار داشته است که در ادامه به مرور آن ها می پردازیم.

با ایرانی کار همراه باشید.

مخالفت با آزادسازی قیمت خودرو

روح الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد که مصوبه شورای رقابت مبنی بر آزادسازی قیمت خودرو با مخالفت نهادهای نظارتی مواجه خواهد شد.

به واقع پس از آن که سازمان بازرسی کشور با طرح جدید شورای رقابت در موضوع آزادسازی قیمت خودرو، مخالفت کرد، مخالفت های مجلس نیز از راه رسید.

ایزدخواه عنوان داشت: بررسی جزئیات طرح ساماندهی صنعت خودرو در کمیسیون صنایع و معادن آغاز شده و به نظر می‌رسد هفته آینده به اتمام برسد.

وی با اشاره به باز بودن موضوع عرضه خودرو در بورس، تاکید کرد: کلیات این طرح در کمیسیون صنایع به تصویب رسیده و امیدواریم پس از تکمیل بررسی جزئیات، هفته آینده نتیجه نهایی اعلام شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه خودرو در بورس، تنظیم‌گری در حوزه کیفیت خودرو، اسقاط خودرو، واردات، ورود صنایع نظامی به خودروسازی و سهامداری خودروسازان از اهم موضوعات مطروحه در طرح ساماندهی صنعت خودرو است.

وی تصریح کرد: تولیدکننده می‌بایست به ازای تولید یک تعداد مشخص خودرو، یک خودرو اسقاط کند و واردات نیز منوط به اسقاط شده تا بدین شکل بتوانیم بخشی از خودروهای اسقاطی را از بازار خارج کنیم.

این مقام مسئول افزود: آزادسازی واردات خودرو همراه با جزئیات و منوط به شرایطی است که پس از تصویب در کمیسیون، منتشر خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: مجلس با آزادسازی قیمت خودرو مخالف است و ما در کمیسیون معتقد هستیم که با ورود خودرو به بورس، این محصول به شکل تعادلی در بازار عرضه خواهد شد.

وی در نهایت به این موضوع پرداخت که طرح آزادسازی قیمت خودرو در شرایط فعلی غیرقابل اجرا بوده و با توجه به این که از سوی سازمان بازرسی کشور نیز با مخالفت کامل روبرو شده است، در مجلس شورای اسلامی نیز تائید نخواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا