پیشنهاد سردبیرآموزش

مزایا و معایب خرید اقساطی خودرو که باید بدانید

خرید اقسازی خودرو برای افرادی که به هر دلیل قادر به خرید نقدی خودرو نبوده یا مایل به پرداخت یک‌باره مبلغ آن نیستند، یک راه‌حل مناسب به نظر می‌رسد. اما قطعا خرید اقساطی خودرو، مزایا و معایبی نیز دارد که در اینجا به آن‌ها خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم مزایا و معایب خرید اقساطی خودرو کدام‌اند و چطور باید به آن‌ها پرداخت.

مزایای خرید اقساطی خودرو

از جمله مزایای خرید اقساطی خودرو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدیریت مالی هزینه‌ها

زمانی که شما به‌صورت اقساطی نسبت به خرید خودو اقدام می کنید، این فرصت را دارید که در بدو امر، با پرداخت هزینه کمتر به‌عنوان پیش‌پرداخت؛ مدیریت بهتری بر هزینه‌های خود داشته باشید. این در حالی است که اگر قرار باشد، هزینه خرید خودرو را به یک‌باره بپردازید، مبلغ بالاتری را باید در بار اول پرداخت کرده و این باعث خواهد شد که مدیریت هزینه‌های شما تحت تاثیرات منفی قرار بگیرد.

گسترده‌تر شدن زمینه انتخاب

با خرید اقساطی خودرو، زمینه انتخاب شما برای خرید یک خودرو به مراتب گسترده‌تر خواهد بود. به‌طور مثال، در نظر بگیرید که شما با X تومان بودجه اولیه که در اختیار دارید، تنها یک یا دو خودرو می‌توانید انتخاب کنید، این در حالی است که با پرداخت همین مبلغ به‌عنوان پیش‌پرداخت، گزینه‌های به مراتب بیشتری برای خرید در اختیار شما خواهد بود که با چنین مبلغ پیش‌پرداختی؛ قابل دسترسی هستند.

به این شکل، خرید خودروهای گران‌قیمت‌تر نیز برای شما میسر شده و این امر باعث خواهد شد که زمینه انتخاب شما به مراتب گسترده‌تر از حالتی باشد که قصد خرید خودرو به شکل نقدی را دارید.

معایب خرید اقساطی خودرو

از جمله معایب خرید اقساطی خودرو نیز موارد زیر قابل توجه هستند:

طولانی‌شدن پرداخت اقساط

یکی از معایب خرید اقساطی خودرو، طولانی‌شدن پرداخت اقساط است که اکثر اوقات باعث می‌شود تا مشتریان از خرید اقساطی خودرو ناراضی باشند. به‌طور مثال، شما امروز یک خودرو را به روش اقساطی خریداری کرده و قرار است که به مدت ۳ سال اقساط آن را به‌طور ماهیانه بپردازید. این طولانی شدن مدت بازپرداخت اقساط، کمی آزاردهنده است و موجب می‌شود که خرید اقساطی چندان برای شما جذاب نباشد. اما قطعا یک راه‌حل مناسب برای این موضوع وجود دارد. شما می‌توانید از الگوهای پرداخت اقساطی کوتاه‌مدت‌تر استفاده کنید. به‌طور مثال، بازپرداخت ۱ ساله یا ۱۸ ماهه، گزینه‌های جایگزین مناسبی محسوب می‌شوند.

ریسک کلاهبرداری

متاسفانه در سال‌های اخیر برخی از شرکت‌ها، کلاهبرداری‌هایی در زمینه فروش خودرو لیزینگی یا اقساطی انجام داده‌اند که باعث شده تا مشتریان و متقاضیانی که نیاز به خرید خودروی اقساطی دارند، در این خصوص تردید و نگرانی‌هایی داشته باشند. این در حالی است که شما می‌توانید با خرید از شرکت‌های کاملا مطمئن که تحت نظر نهادهای دولتی و رسمی قرار دارند، با اطمینان خاطر نسبت به خرید خودروی اقساطی اقدام کرده و مطمئن باشید که سند خودرو بلافاصله پس از خرید به نام شما ثبت خواهد شد. در این صورت، هیچ‌گونه نگرانی بابت خرید خودرو در این الگو وجود نداشته و می‌توانید با خیال راحت به بهترین شکل برای خرید خودروی مورد علاقه خود اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مقاله نگاهی گذرا به مزایا و معایب خرید اقساطی خودرو داشتیم و دیدیم که خوشبختانه معایب این روش از خرید خودرو، کاملا قابل کنترل بوده و می‌توان با کمی دقت، این موارد را برطرف کرد. شما چه نظری در این مورد دارید؟ نظرات و تجربیات خود در این خصوص را با ما و دیگر کاربران وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا