رپرتاژ

مضرترین موارد برای دزدگیر خودروی شما چیست؟

همان طور که میدانید نصب دزدگیر بر روی خودرو بسیار الزامیست و کمک زیادی به افزایش ایمنی خودروی شما میکند . گاهی برخی عوامل باعث بروز اختلال در عملکرد دزدگیر ها میشوند و یا به طور کل دزدگیر را از کا می اندازند که ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این علت ها بپردازیم.

باتری خودرو

مهم ترین عامل در درست کار کردن دزدگیر اینترنتی خودرو، باتری خودرو است زیرا منبع اصلی تغذیه ی دزدگیرها به شمار میرود. بنابر این هر گونه بروز مشکل در باتری خودرو باعث بروز اختلال در کارکرد سیستم ایمنی اتومبیل شما خواهد شد.

عوامل ایجاد مشکل در باتری عبارتند از:

حواس پرتی گاهی باعث میشود که سهوا مواردی را فراموش کنیم که باعث خالی شدن باتری خودروی ما میشود. مثلا در مقاله روشن ماندن چراغ های خودرو ، یا باز ماندن دری کاپوت و در پس آن روشن ماندن چراغ سقف از جمله این موارد است. که موجب میشود باتری خودروی شما یک شبه خالی شود.

درست کار نکردن قطعه ی سیستم شارژ باتری؛ هر گونه ایراد در دینام خودرو که وظیفه ی شارژ باتری را بر عهده دارد باعث میشود که باتری خودرو به درستی شارژ نشود و باعث بروز مشکل و اختلال در سیستم برقی خودرو و در نهایت دزدگیر شود.

هر وسیله ی عمر مفیدی دارد که بعد از آن اگر هم کار کند بسیار فرسوده و ضعیف است. فرسودگی و کهنه بودن باتری خودرو باعث ضعف در کارکرد سیستم های مربوط به برق خودرو خواهد شد.

دمای زیاد به ویژه در فصل های گرم سال و بالا رفتن درجه حرارت یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در بروز مشکل برای باتری خودرو است. ایمن مورد سولفاته شدن باتری را در پی دارد و در نهایت به کم شدن عمر باتری ، افزایش زمان شارژ بتری و در موارد شدیدتر سوختن باتری شود.

همچنین مشکل در سیستم برق خودرو رانندگی های مداوم در مسیر های کم میتوانند شارژ شدن باتری اتومبیل را با اختلال مواجه کنند.

اختلال در سیستم برق خودرو

یک سری از قطعات خودرو ها احتیاج به تامین برق ۲۴ ساعته دارند تا به خوبی کار کنند. سیستم امنیتی اتومبیل از جمله مواردی است که باید کل ۲۴ ساعت شبانه روز به فعالیت خود ادامه دهد و در غیر این صورت نمیتواند وظیفه ی امنیتی خود را به درستی انجام دهد.

علاوه بر آن قطعات دیگری مانند تنظیمات ذخیره شده ی رادیو و ساعت خودرو نیز مداما از برق خودرو استفاده میکنند و به طور مداوم از باتری خودرو استفاده میکنند.

وقتی مشکلی در فیوز ماشین ایجاد شود و یا سیم کشی دچار نقص باشد و یا دستگاه های الکتریکی به درستی نصب نشده باشند مشکلی پدید می آید که آن را مکش برق انگلی مینامند.

زیرا با ایجاد بروز چنین مشکلی هم دستگاه هایی که نیاز به برق ۲۴ ساعته دارند به مشکل میخورند و هم عاملی برای تخلیه ی باتری خودرو شما محسوب میشود. پس در نتیجه ی ایجاد این اختلال کارکرد دزدگیر خودروی شما به کلی منحل خواهد شد.

مضرترین موارد برای دزدگیر خودروی شما

اختلال در ردیاب های خودرو و یا دزدگیر های سیم کارتی

یکی از معایب دزدگیرهای سیم کارتی این است که با اتمام شارژ آنها از کار می افتند. یعنی همواره شما باید مبلغی را برای شارژ دزدگیر اتومبیل خود در نظر بگیرید.

از دیگر موارد اختلال در این مدل ها ایجاد اختللات ماهواره ای است. گاهی عوامل انسانی و یا ساختمان ها و برج های آسمان خراش باغث اختلال در ارسال سیگنال و یا باعث از دسترس خارج شدن اطلاعات ماهواره ای و بروز اختلال در داده های موقعیت یابی میشوند که در این صورت شما نمیتوانید از سیستم موقعیت یابی خود استفاده کنید.

قرار گرفتن در نقاط کور و بدون آنتن یکی دیگر از عوامل مضر محسوب میشود که با خرید GPS خودرو این میشود به سادگی برطرف می شود. در واقع  جایی که سیم کارت اپراتور استفاده ی شما آنتن داشته باشد همه چیز خوب است. ولی وقتی در جایی قرار بگیرید ک آنتن دهی سیم کارت شما مختل شود متاسفانه سیستم مسیر یابی شما نیز با مشکل مواجه خواهد شد

استفاده از مختل کننده های ج پی اس هم مورد دیگری است که به آن پرداخت. این دستگاه با ارسال پارازیت های مداوم  در ارسال اطلاعات به ماهواره ها جلوگیری میکند. و سیستم موقعیت یابی شما را ا اختلال مواجه میکند. که متاسغانه معمولا سارقین از این سیستم ها استفاده میکنند.

معمولا منبع تغذیه ی ردیاب ها و دزدگیرهای خودرو باتری خودرو است پس نگرانی ای بابت شارژ مجدد ردیاب وجود ندارد ب این حال هرگونه اختلال در سیستم باتری خودرو باعث از کار افتادن این ردیاب ها میشود.

نکات کلی برای حفظ ایمنی بیشتر خودرو موارد زیر است:

حتما علاوه بر ردیاب ها و دزدگیرها از لوازم ایمنی دیگر مانند انواع قفل ها استفاده کنید

از سیم کارتهایی استفاده کنید که شبکه ی گسترده ای در سراسر کشور دارند

خودروی خود را در مکان های تاریک و یا نقاط کور پارک نکنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا