اخبار خودرو

نشست خبری تشریح برنامه های توسعه ای بهمن موتور

در بخش اخبار روز خودرو می خوانیم؛ مدیرعامل بهمن موتور: بهمن موتور ۴ محصول جدید را به زودی روانه بازار می کند/ محصولات جدید با پیشرانه قوی تر و سیستم های پیشرفته هدایت خودرو عرضه خواهد شد

مدیرعامل بهمن‌موتور گفت: با توجه به موفقیت عرضه محصولات فیدلیتی و دیگنیتی، به زودی ۴ محصول جدید را به بازار عرضه خواهیم کرد.

امروز دوشنبه ۱۰آبان ماه سال ۱۴۰۰ مدیران شرکت بهمن موتور در یک نشست خبری با خبرنگاران به تشریح برنامه های توسعه ای بهمن موتور پرداختند.

در این نشست خبری که با حضور محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور و عضو هیات مدیره گروه بهمن، علی پور ابراهیم آبادی رییس هیات مدیره بهمن موتور، نیما مومنی مدیر تحقیقات و بازاریابی و فروش، پارسا نوری معاون مهندسی و اسماعیل نوروزی مدیر کسب وکار این شرکت برگزار شد، ضمن تشریح برنامه های توسعه ای بهمن موتور، به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ دادند.

ضرابیان در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای بهمن‌موتور گفت: ۴محصول جدید شامل یک نوع ون باری (CARGO VAN) در گروه تجاری سبک، یک نوع خودروی سواری و دو نوع خودروی SUV جدید طی شش تا هفت ماه آینده در بهمن موتور عرضه خواهد شد.

وی افزود: دیگنیتی پرستیژ (DIGNITY PRESTIGE)، فیدلیتی پرستیژ ((FIDELITY PRESTIGE، رسپکت (RESPECT) و اینرودز (INROADS) خودروهای جدیدی است که عرضه می شوند.

مدیرعامل بهمن موتور با اشاره به برنامه ریزی ها برای تولید ورژن های جدید دیگنیتی و فیدلیتی گفت: در فیدلیتی پرستیژ که موتور قوی تری هم خواهد داشت، در بخش ایمنی سیستم Advanced Driver – Assistance Systems) ADAS) را داریم که کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، حرکت بین خطوط و چند سیستم دیگر را به همراه دارد. ضمن این که در دیگنیتی پرستیژ هم موتور ٢ لیتری با ٢٣٠ اسب بخار روانه بازار می شود که در بخش سامانه های ایمنی و امکانات رفاهی ارتقاء زیادی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مطابق الزام‌های قانونی، شروع تولید همه محصولات این گروه با داخلی‌سازی حداقل ۲۰ درصدی خواهد بود تصریح کرد: تعمیق ساخت داخل همه محصولات به صورت جدی در دستور کار است، به طوری که دو محصول SUV این گروه تا پایان سال به داخلی‌سازی بیش از ۳۰ درصدی خواهد رسید.

ضرابیان در ادامه یادآور شد؛ کارگو ون جدید این شرکت با برنامه داخلی‌سازی بیش از ۵۰ درصدی و سواری جدید این شرکت که در آینده نزدیک به سبد محصولات شرکت اضافه می‌شود، با داخلی‌سازی ۳۰ درصدی طی دو سال عرضه خواهند شد.

مدیرعامل بهمن‌موتور با بیان اینکه داخلی‌سازی قطعات با فناوری بالا زمان‌بر است، خاطرنشان کرد: فناوری‌هایی که بهمن موتور از آن استفاده می‌کند طوری است که تعمیق داخلی‌سازی آنها مستلزم گذشت مدت زمان بیشتری است.

وی در ادامه افزود: با توجه به مشکلات پیش آمده در زمان تحریم‌ها، این شرکت روی برندهای خود سرمایه‌گذاری کرده تا در شرایط ضروری و اضطراری بتواند همچنان چرخه تولید خود را ادامه دهد، همچنان‌ که دو محصول SUV بهمن‌موتور اکنون با برندهای این شرکت در بازار وارد شده است.

ضرابیان بیان‌داشت: همه شرکت‌های خارجی که تا پیش از اعمال تحریم‌ها با این گروه کار می کردند و اکنون همکاری ما با آنها به حالت تعلیق درآمده، همچنان شریک ما باقی خواهند ماند.

عضو هیات مدیره گروه بهمن با بیان اینکه با بهبود مناسبات بین المللی و رفع محدودیت‌های صنعت خودرو، گروه بهمن فعالیت‌های خود را با شرکای گذشته ادامه خواهد داد، بیان کرد: گروه بهمن با شرکت‌های مزدا ژاپن، گریت وال، هاوال و FAW در حوزه خودروهای سواری و SUV و با شرکت های ایسوزو ژاپن، SAIC-MAXUS و FAW در حوزه خودروهای تجاری، پس از رفع احتمالی تحریم‌ها ادامه همکاری خواهد داشت.

وی تاکید کرد که مزدا بیش از ۶۷ سال شریک تجاری گروه بهمن بوده است و قطعا این همکاری با رفع محدودیت های بین المللی ادامه خواهد داشت.

ضرابیان با اشاره به مسائل و مشکلات تحریم ها که دشواری هایی را در زمینه خرید اجزا و قطعات خارجی و انتقال ارز به‌وجود آورد، تصریح کرد: ترخیص نشدن به موقع کالاها از گمرک و عدم تأمین مواد اولیه داخلی، از دیگر مشکلاتی بود که در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف و از این رو، خودروهای ناقص کمی در مجموعه بهمن‌موتور وجود داشته است.

به صادرات خودرو به عنوان یک مقوله بلند مدت نگاه می کنیم

مدیرعامل بهمن موتور در پاسخ به سوالی در خصوص ورود این خودروساز به مقوله صادرات خودرو، اظهارکرد: ما به صادرات خودرو به عنوان یک مقوله بلند مدت که سبب ایجاد مزیت و تراز تجاری مثبت برای ما خواهد شد نگاه می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در مجموعه گروه بهمن هم اکنون روی صادرات خودروهای تجاری برنامه داریم، تصریح کرد: حضور طولانی مدت در بازارهای خارجی به ویژه بازارهای منطقه را در برنامه دارد.

مدیرعامل بهمن موتور همچنین در خصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو و واردات در مقابل صادرات خودرو اذعان داشت: اگر به این موضوع با دید تنظیم بازار و رعایت حقوق مصرف‌کننده نگاه کنیم، باید گفت در مقوله رعایت حقوق مصرف کننده بسیار عالی خواهد بود، اما باید دید چه مجموعه و طیفی از مردم از آن بهره خواهند برد و مطالبی که در این زمینه عنوان می‌شود با واقعیت‌ها تطابق ندارد.

مدیرعامل بهمن موتور همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اشکالات روش های فروش و عرضه خودروها از سوی بهمن موتور بیان داشت: سیاست بهمن فروش فوری خودروها با زمان تحویل ۳۰ روزه و تحویل قطعی خودرو به تمام خریداران است و روند ثبت نام و فروش نیز مطابق الزامات و محدودیت های تعریف شده است، مشکلاتی که در روند ثبت نام به وجود می آید نیز ناشی از تقاضای بالای بازار و البته محدودیت تعداد خودروی تجاری شده جهت عرضه می باشد.

وی افزود: دو محصول دیگنیتی و فیدلیتی در طی دوره های فروش اینترنتی گذشته در مراحل ابتدایی تولید انبوه قرار داشتند و مسلما با برنامه ریزی صورت پذیرفته در افزایش تیراژ تولید ماهیانه عرضه محصولات با تعداد بیشتری در مراحل فروش آتی خواهد بود.

ضرابیان اظهار کرد: تنها امکان گروه بهمن، تلاش برای افزایش تیراژ تولید خودروهاست تا ظرفیت فروش ماهانه خود را افزایش دهد و تلاش این گروه برای افزایش تیراژ تولید و رسیدن به هدف عرضه ۹۰۰۰ دستگاه فیدلیتی تا پایان سال ادامه دارد، اما مشکلاتی مانند کمبود کانتینر و تراشه های الکترونیکی که صنعت خودرو را در سطح جهانی تحت تاثیر قرار داده، نیز رسیدن به این هدف را سخت تر از گذشته کرده است.

ضرابیان در ادامه تاکید کرد؛ بستر فروش اینترنتی مورد استفاده توسط شرکت بهمن موتور متعلق به شرکت مگا و درگاه اینترنتی iranecar.com می باشد و شرکت مگا موظف به تامین امنیت ثبت نام و اطلاعات مشتریان می باشد.

گام جدی بهمن موتور برای راه اندازی خطوط جدید

در ادامه این نشست، علی پور ابراهیم آبادی رییس هیات مدیره شرکت بهمن موتور نیز در تشریح اقدامات این شرکت در راستای افزایش کیفیت محصولات تولیدی بیان کرد: افتتاح سالن ساین آف ((Sign Off، به روز رسانی خط رنگ شرکت و تهیه تجهیزات مدرن کنترل کیفی خودروها پس از تولید در دستور کار است.

وی همچنین افزود: طی سالیان گذشته ۱۲ هکتار به فضای تولیدی و انبارهای کارخانه بهمن موتور افزوده شده است، همچنین توسعه و ساخت سالن های پرس بدنه، سالن مونتاژ مجزا برای محصول فیدلیتی و خرید تجهیزات برای ایجاد خط تست دوم نیز انجام شده که با راه اندازی این خط تست طی چند ماه آتی، ظرفیت تولید شرکت بهمن موتور افزایش خواهد شد.

رییس هیات مدیره بهمن موتور در پاسخ به این سوال که آیا بهمن موتور با کاهش تولید روبرو بوده است، بیان داشت: در دوران تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، با مشکلات زیادی همراه بودیم اما با توجه به اینکه یک مجموعه چالاک هستیم با همت همه متولیان و دست اندرکاران بهمن موتور توانستیم بر بسیاری مشکلات فائق آییم.

وی همچنین در خصوص پلتفرم دیگنیتی و فیدلیتی گفت: بر روی این پلتفرم نسل های مختلفی از خودرو های SUV با توان های متفاوت و آپشن های بروز عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا