آموزشپیشنهاد سردبیر

راهنمای کامل نصب دزدگیر پراید

نصب دزدگیر و استفاده از سیستم‌های امنیتی اهمیت بسیار بالایی در حفظ و نگهداری از اموال مختلف ما دارد. خودرو‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برای حفاظت از آن‌ها از دزدگیر‌های مخصوص خودرو استفاده می‌شود. روش نصب دزدگیر بر روی خودرو‌های مختلف متفاوت است و با توجه به نوع خودرو و نوع دزدگیر مورد استفاده نصب می‌شود. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به نحوه نصب دزدگیر پراید بپردازیم.

ابتدا باید بگوییم نصب دزدگیر در خودرو‌های پراید مدل ۸۹ به بالا کاملاً مشابه خودرو‌های تیبا و ساینا است. در صورتی که مراحل نصب یکی از این موارد را آموزش ببینید می‌توانید تمام نمونه‌های دزدگیر استاندارد را بر روی انواع این خودرو‌ها نصب کنید. تنها نصب دزدگیر در پراید مدل ۸۹ به پایین کمی متفاوت است. نصب ردیاب خودرو نیز تقریباً مشابه همین دزدگیر خودرو است و به راحتی قابل نصب است.

آموزش نصب دزدگیر برای پراید

سوکت فابریک یکی از ابزار‌های بسیار مهم است که به عنوان واسطه‌ای میان سیم کشی اصلی خودرو و مدارات موجود دزدگیر قرار می‌گیرد. استفاده از این ابزار باعث می‌شود نصب دزدگیر به راحتی و بدون وارد شدن آسیب به سیم کشی خودرو انجام شود. زمانی که از سوکت قابریک در این زمینه استفاده کنید به دلیل وارد نشدن آسیب به سیم کشی گارانتی خودرو نیز آسیبی نمی‌بیند. در این بخش قصد داریم به نصب دزدگیر پراید با سوکت فابریک بپردازیم.

ابزار لازم برای نصب دزدگیر پراید کدامند؟ برای نصب دزدگیر پراید جدید ابتدا باید تمام ابزار موردنیاز را برای نصب تهیه کنید. مهم‌ترین ابزار موردنیاز برای نصب دزدگیر خودرو پراید شامل سیم چین، انبردست، لامپ تست، پیچ گوشتی، چسب، دریل برقی و … است.

اتصال برق دستگاه

در اولین مرحله به سراغ سوئیچ بروید. در پشت سوئیچ معمولاً دو یا سه عدد سیم وجود دارد. ابتدا باید سیم سفید رنگ را به برق دستگاه وصل کنید. همچنین سیم منفی را نیز به قسمت بدنه پیچ کنید. البته می‌توانید برق دستگاه را از سیم‌های سوکت فابریک بگیرید اما به دلیل ضعیف بودن امکان بروز مشکلات مختلف وجود دارد زیرا این سیم‌ها به نسبت ضعیف‌تر هستند. در این مرحله شما برق دستگاه را به درستی متصل کرده‌اید.

پس از اتصال برق دستگاه باید درب کاپوت را باز کرده و رله فابریک گیرنده – فرستنده ریموت را پیدا کنید. باید ابتدا رله را بردارید و سوکت فابریک را بین رله و خودرو نصب کنید. در این مرحله سیم‌های دستگاه دزدگیر خود را مشابه تصویر زیر به سوکت فابریک متصل کنید.

از دست ندهید: شستشوی موتور خودرو

قفل مرکزی درب‌های خودرو

ابتدا باید سیم‌های (NO) زرد و زرد مشکی موجود در دستگاه را به قسمت مثبت ثابت متصل کنید. سپس سیم‌های (COM) سفید و سفید مشکی را به پمپ و باقی سیم‌های (NC) نارنجی و نارنجی مشکی موجود در دستگاه را به قسمت سیم تحریک قفل و باز سوکت فابریک متصل کنید. نارنجی باید به تحریک قفل و نارنجی مشکی به بخش تحریک باز متصل شود.

نقشه نصب دزدگیر پراید

نصب سیم‌های آنتن و چراغ LED

قاب ستون سمت راننده را باز کنید تا سیم‌های آنتن و چراغ LED را بر روی شیشه قرار دهید. ابتدا برچسب را بر روی شیشه و به سمت بیرون نصب کنید. پس از آن آنتن را بر روی برچسب قرار دهید. سوکت اصلی دزدگیر را بین سیم کشی فابریک خودرو و قفل مرکزی قرار دهید.

آموزش نصب دزدگیر پراید ۱۳۱ و نصب دزدگیر پراید ۱۳۲ نیز به همین صورت انجام می‌گیرد.

آموزش نصب دزدگیر پراید صبا

نصب دزدگیر پراید قدیمی مدل ۸۹ به پایین که با عنوان پراید صبا شناخته می‌شود کمی متفاوت است. مراحل نصب دزدگیر در این مدل خودرو در ادامه معرفی شده است.

مرحله اول: اتصال برق دستگاه

در زیر فرمان خودرو یک عدد سوکت با رنگ مشکی وجود دارد. این سوکت دارای دو عدد سیم است که برق را دستگاه را باید از طریق سیم سفید درشت‌تر بگیرید.

مرحله دوم: قفل مرکزی درب‌های خودرو

ابتدا باید پمپ قفل را از داخل درب سمت راننده پیدا کنید. دو عدد سیم تحریک آزاد وجود دارد. سیم‌های (COM) سفید و سفید مشکی دستگاه را باید به دو سیمی که آزاد هستند متصل کنید. سپس سیم‌های (NC) نارنجی و نارنجی مشکی دستگاه را نیز به منفی ثابت و پس از آن سیم‌های (NO) زرد و زرد مشکی را به مثبت ثابت متصل کنید.

سخن پایانی

تحریک خودرو پراید مدل صبا منفی است. برای تحریک می‌توانید از سیم سمت چپ پای راننده استفاده کنید. از لامپ تست برای تشخیص سیم تحریک استفاده کنید. برای سیم فلاشر نیز از سوکت سمت چپ پای راننده استفاده کنید. برای نصب رله دزدگیر پراید نیز می‌توانید به آموزش‌های نصب آن مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا