پیشنهاد سردبیرمطالب ویژه

نکات مهم و اساسی در خرید طرح ترافیک

خرید طرح ترافیک اصولا از طریق سایت تهران من انجام می‌شود و فرایند مختص خود را دارد. در واقع می‌بایست هر خودرویی که وارد هر یک از بخش‌های محدوده‌ی طرح ترافیک و دوربین‌های زوج و فرد شود، هزینه‌ی ورود پرداخت کند. قابل توجه است که خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز در هر فصل، و خودروهای پلاک شهرستان ۱۵ روز در هر فصل امکان تردد آزاد دارند.

نقشه طرح ترافیک تهران

در نقشه طرح ترافیک تهران علاوه بر جزئیات محدوده‌ی طرح ترافیک تهران در آبان ۱۴۰۱، نقشه‌ی محدوده‌ی طرح زوج و فرد (یا به عبارتی طرح آلودگی هوا) و همچنین جانمایی دقیق دوربین‌های طرح ترافیک قابل مشاهده است.

توجه داشته باشید که محدوده طرح آلودگی هوا سابقا محدوده طرح زوج و فرد نامیده می‌شد. این محدوده از شمال به بزرگراه همت (از تقاطع امام علی تا تقاطع چمران) از جنوب به بزرگراه بعثت (از تقاطع امام علی تا تقاطع نواب) و از شرق به بزرگراه امام علی (از تقاطع همت تا تقاطع بعثت) و از غرب به بزرگراه نواب (از تقاطع بعثت تا تقاطع آزادی) و بزرگراه چمران (از تقاطع آزادی تا تقاطع همت) محدود می‌گردد.

در این نقشه محل دوربین‌های زوج و فرد با رنگ سبز نمایش داده می‌شود.

خرید طرح ترافیک تهران

برای خرید طرح ترافیک تهران توجه داشته باشبد که فروش عوارض برای تردد بیشتر از ۲۰ روز، به صورت روزانه انجام می‌گیرد. مبلغ آن در حدود ۵۰ درصد مبلغ عوارض ورود به محدوده طرح آلودگی هوا، یا به عبارتی نصف مبلغ جریمه طرح ترافیک، محاسبه می‌شود که البته بر اساس فاکتورهایی مانند معاینه فنی و ساعت ورود به طرح ممکن است تغییر کند.

همچنین، در نظر داشته باشید که طرح ترافیک در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی، قابل اجرا نیست. از این رو، ورود به محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا در این روزها برای عموم شهروندان رایگان خواهد بود. ممکن است که تحت شرایطی خودرو چندین نوبت توسط دوربین‌ها شناسایی گردد که در این حالت اولین ورود و آخرین خروج ملاک قرار می‌گیرد.

نکته‌ی قابل توجه این است که بدون ثبت نام در سامانه‌ی «تهران من» استفاده از سهمیه تردد رایگان ۲۰ یا ۱۵ روز امکان‌پذیر نمی‌باشد.

ساعت طرح ترافیک جدید

ساعت طرح ترافیک جدید

برای تردد در ساعت طرح ترافیک جدید دقت کنید که زمان اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد جدید (یا طرح کنترل آلودگی هوا) در تمام روزهای سال به‌ غیر از روزهای تعطیل رسمی، برای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ و روزهای پنجشنبه‌ از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ مشخص شده است.

شایان ذکر است که طرح ترافیک پنجشنبه صرفا طرح کنترل آلودگی هوا می‌باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا