نقد و بررسی خودرو

نگاهی به خودرو شورولت سیلورادو ۲۰۲۰ : بازگشت پیشرانه دیزلی

پس از چند ماه تاخیر، سرانجام پیشرانه ۳.۰ لیتری دورامکس در کانادا برای سال ۲۰۲۰ معرفی شد. شورولت برای اینکه خودرویی در خور بازار و رقبایی مثل دوج رام و فورد اف ۱۵۰ معرفی کند پیشرانه دیزلی را به نمایش گذاشت. وقتی بحث رغابت در بخش پیکاپ ها میشود کمپانی باید بهترین تکنولوژی های خود را استفاده کند.

این خودرو دیزلی قدرت خودش را از یک پیشرانه ۶ سیلندر ۲۷۷ اسب بخاری دریافت میکند و مهمترین بخش پیشرانه تولید گشتاور ۴۶۰ پوند بر فوت مربع است که در دور موتور پایین به آن میرسد. این موضوع برای کسانی مناسب است میخواهند وزن بیشتری را در قسمت بار خودرو قرار دهند ولی خرج بیشتر نکنند و پیکاپی با پیشرانه ۸ سیلندر نخرند. این پیکاپ ۶ سیلندر بدون کمترین مشکلی میتواند ۹۳۰۰ پوند (۴۲۰۰ کیلوگرم) را حمل کند و هنگامی که از هر نوع بار آزاد می شود، گشتاور زیاد موتور دیزل باعث شتاب چشمگیر می شود. بدین ترتیب این بیش از انتظار یک پیکاپ ۶ سیلندر دیزلی است.

 نگاهی به خودرو شورولت سیلورادو ۲۰۲۰

شورولت برای رسیدن به این سطح از تکنولوژی تلاش بسیاری انجام داده است. به عنوان مثلا سیستم اطلاعاتی خودرو از طریق اپلیکیشن مخصوص امنیت خودرو را سنجیده و بقیه بخش های فنی را نسبت به لحظه برای تغییر دادند راهنمایی میکند. ۱۵ دوربین دور تا دور خودرو قرار دارد تا هیچ نقطه کوری برای رانندگی در هر جهت وجود نداشته باشد.

 نگاهی به خودرو شورولت سیلورادو ۲۰۲۰

سنجش های نهایی در مورد مصرف سوخت هنوز محاسبه نشده است، اما نسبت به فورد اف ۱۵۰ مصرف سوخت کمتری دارد به طوریکه مصرف شهری آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰.۸ لیتر و در اتوبان ۸.۰ لیتر مصرف میکند.

 نگاهی به خودرو شورولت سیلورادو ۲۰۲۰

صرف نظر کردند از پیشرانه این خودرو، کماکان باقی قسمت ها همانند سیستم تعلیق مثل ورژن های قبلی میباشد. در این خودرو مدل سیگنچر نیز موجود است که با کمی هزینه بیشتر میتوان آن را سفارش داد.

 نگاهی به خودرو شورولت سیلورادو ۲۰۲۰

به لطف پیشرانه دورامکس دیزلی شورولت سیلورادو در عین رانندگی نرم و روان ، صدای خروجی بسیار دلنشینی ایجاد میکند و گشتاور ۴۶۰ پوند را در دور موتور ۱۵۰۰ به راحتی ایجاد میکند.

 نگاهی به خودرو شورولت سیلورادو ۲۰۲۰

همانند همه مدل های سیلورادو طراحی این مدل نیز نسبتا محافظه کارانه است. البته تغییر ایجاد شده در جلو پنجره حالت تهاجمی به آن داده است. البته حالت کلی بخش جلویی خودرو کاملا مشابه نسل قبلی است.

 نگاهی به خودرو شورولت سیلورادو ۲۰۲۰

بیشترین تغییرات طراحی معطوف به داخل کابین است که همه چیز بزرگ تر شده است و زمینه تیره رنگ به خود گرفته است. صفحه نمایش داخل کابین همانند دوج رام یک صفحه نمایش ۱۲ اینچی است و این بدین معنا است که شورولت هنوز به جمع خودرو سازان با صفحه نمایش بزرگ نپیوسته.

 نگاهی به خودرو شورولت سیلورادو ۲۰۲۰

در انتهای بررسی، شما باید تا سال ۲۰۲۰ صبر کنید تا ۷ تریم  این مدل که شامل (Work Truck, Custom Trail Boss, LT Trail Boss) بدون موتور دورامکس،  LT, RST, LTZ وHigh Country با تفاوت قیمتی متفاوت هست. شورولت همچینین مدل های ۴×۲ و۴×۴ را تایید کرده است. پیش بینی شده است که این پیکاپ از قیمت ۴۷۰۰۰ دلار شروع میشود

 نگاهی به خودرو شورولت سیلورادو ۲۰۲۰

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا