پیشنهاد سردبیر

هزینه تعویض پلاک موتورسیکلت در سال ۱۴۰۰

تعویض پلاک موتور، مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک و هزینه تعویض پلاک موتور هم اعلام شده است تا شهروندان قبل از مراجعه به مراکز شماره گذاری از قبل همه اطلاعات لازم در این زمینه را داشته باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره هزینه تعویض پلاک موتورسیکلت بیشتر بدانیم.

مراحل نقل و انتقال موتور سیکلت در مراکز تعویض پلاک چگونه است؟

فروشنده و خریدار ابتدا باید نسبت به گرفتن قبض ورودی پارکینگ اقدام کنند، سپس به اطلاعات جهت گرفتن نوبت و تعیین غرفه مراجعه نمایند. پس از رسیدن نوبت با مراجعه به باجه مربوطه، مدارک لازم را ارائه دهند تا مدارک متقاضیان توسط کارشناس حقوقی بررسی شود.

پس از اخذ فرم بازدید فنی وسیله نقلیه از غرفه مربوطه، بازدید فنی وسیله نقلیه توسط کارشناس مرکز تعویض پلاک جهت تایید اصالت وسیله نقلیه انجام خواهد شد. همین طور گواهی مفاصا حساب از اجرائیات در صورت عدم پرداخت وجوه جرائم معوقه باید ارائه شود.

پس از واریز هزینه نقل و انتقال موتورسیکلت و پرداخت هزینه پستی مصوب جهت ارسال کارت مشخصات موتورسیکلت باید با مراجعه به دفتر مربوطه جهت دریافت تاییدیه نقل و انتقال و سند مالکیت موتورسیکلت اقدام نمایند و سپس به محل فک جهت فک پلاک موتورسیکلت مراجعه نمایند.

پس از آن به انبار پلاک جهت تحویل پلاک قدیم و اخذ پلاک جدید بروند و با مراجعه به محل نصب جهت نصب پلاک جدید اقدام نمایند. در نهایت به درب خروج رفته و با ارائه قبض ورود به پارکینگ از مرکز تعویض پلاک خارج شوند.

از دست ندهید: مدارک لازم برای گواهینامه پایه ۲

مراحل گرفتن وکالت تعویض پلاک موتورسیکلت چگونه است؟

موکل فروشنده می‌تواند با مراجعه به دفتر اسناد رسمی به نام وکیل خریدار، وکالت تعویض پلاک را تنظیم نماید. همچنین موکل می‌تواند نسبت به تعویض پلاک محدودیت زمانی تعیین نماید.

سپس پس از تعویض پلاک فروشنده و خریدار باید با دردست داشتن مدارک نسبت به تنظیم سند موتور سیکلت به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند. در صورتی که برای تعویض پلاک محدودیت زمانی وجود داشته باشد و تاریخ آن گذشته باشد، آن وکالت فاقد اعتبار خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: طرح موتوریار چیست؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا