اخبار خودرو

هیوندای توسان N لاین، تقاطع هیجان و سرعت

هیوندای توسان یکی از پرطرفدارترین شاسی بلندهای وارداتی بازار خودروی ایران است که به دلیل طراحی ظاهری خوب، کیفیت ساخت بالا و ضمانت وجود نام برند هیوندای، توانسته در میان شاسی بلندهای موجود، خوش بدرخشد.

این خودرو در تمام دنیا هم با فروش بسیار خوبی روبه‌رو شده و در برابر رقبایی مانند تویوتا Rav4، کیا اسپورتیج، مزدا CX 5 و نیسان قشقایی کم نیاورده و با قدرت در کنار آن‌ها می‌تازد. کمپانی هیوندای نسخه N لاین توسان را نیز در سال ۲۰۱۹ میلادی به بازارهای جهانی معرفی کرد تا با وجود خودروهایی در این سطح، سبد فروش خودروهای این کمپانی را متنوع‌تر و قوی‌تر کند.

در مورد خودروهای N لاین کمپانی هیوندای و تفاوت آنها با خودروهای استاندارد، در این مطلب بیشتر می‌خوانیم.

هیوندای توسان N لاین گزینه‌ای هیجان‌انگیز برای آفرود سواران

خودروهای لاین N نسبت به سایر خودروها از نظر فنی عملکرد بهتری دارند. هیوندای خودروهایی مانند i30، النترا، ولوستر و i10 را در لاین N عرضه کرده بود که با استقبال خریداران روبه‌رو شد و حالا با عرضه شاسی بلند پرطرفدار خود یعنی توسان در لاین قدرتی، خانواده خودروهای خاص خود را گسترش داده است.

هیوندای البته نوید اضافه شدن سوناتا و سانتافه را نیز در این گروه اسپرت و پرقدرت داده است. هیوندای توسان N لاین، با تغییر در فرم سپرها و چراغ‌ها و با اسپرت شدن ظاهر خودرو، اولین تفاوت خود را با نسخه اصلی نشان می‌دهد.

با کمی دقت متوجه تیره‌تر شدن جلو پنجره، سقف، آینه‌های جانبی و باله عقب می‌شویم. رینگ‌های اسپرت ۱۹ اینچی سیاه رنگ و چراغ‌های دی لایت LED که در دو طرف سپر قرار گرفته نیز از جمله تغییرات نسخه اسپرت توسان است.

در داخل کابین دوخت قرمز روکش صندلی‌ها و دوخته شدن حرف N بر روی آن‌ها و همچنین استفاده از خطوط قرمز بر روی دنده و بعضی قسمت‌های ظریف داخل کابین، حالت اسپرت خودرو را بیشتر کرده است.

هیوندای توسان N لاین از نظر فرمان‌پذیری و سیستم تعلیق نسبت به نمونه استاندارد توسان، عملکرد بسیار بهتری دارد. توسان یکی از بهترین گزینه‌ها برای جاده‌های پرپیچ و خم و طرفداران آفرود سواری است. نسخه N این خودرو با این ویژگی‌ها، برای راننده و سرنشینان هیجان بیشتری به همراه دارد.

با توجه به قیمت توسان در سایت دیوار، این خودرو در گروه شاسی‌بلندهای لوکس و گرانقیمت قرار می‌گیرد. احتمالا اگر نسخه N لاین هیوندای توسان به ایران وارد شود، با توجه به شرایط، قیمتی بسیار بالا و دور از انتظار خواهد داشت.

آیا هیوندای توسان N لاین پیشرانه متفاوتی دارد؟

در کمال تعجب خیر. این نکته جالب هیوندای توسان N لاین است. معمولا تفاوت خودروهای این لاین با نمونه‌های استاندارد فقط در ظاهر این خودروها نیست.

هیوندای برای خودروهای قبلی N لاین خود، تفاوت‌های زیادی در بخش پیشرانه در نظر گرفته بود اما در مورد توسان این اتفاق نیفتاده است. همان پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژر با قدرت ۱۷۴ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتن‌متر که در نسخه استاندارد این خودرو استفاده شده در این مدل هم به کار رفته است.

تنها تفاوت توسان جدید با نسخه استاندارد در وجود یک جعبه دنده اتومات و سیستم دو دیفرانسیل است که در نسخه قدیمی وجود نداشت. معمولا در رانندگی اسپرت و سرعتی، به دلیل کند بودن عملکرد گیربکس اتومات، افراد علاقه‌مند به استفاده از جعبه دندهٔ دستی هستند.

همین باعث شده که هیوندای لاین N توسان را در دو نسخه بنزینی و دیزلی و با دو گیربکس دستی ۶ سرعته و ۷ سرعته دو کلاچه طراحی کند. مصرف سوخت این خودرو با پیشرانه دیزلی ۵.۸ لیتر و در نسخه بنزینی ۷.۵ لیتر است که برای خودرویی در این سطح کلاس و قیمت مصرف بالایی به نظر می‌رسد.

با توجه به حضور توسان در گروه خودروهای N لاین شرکت هیوندای، این کمپانی قول تولید نسخه‌ جدیدی با قدرت ۳۴۰ اسب‌بخار را داده است که در آن صورت می‌توان هیوندای توسان N لاین را خودرویی متفاوت دانست.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا