اخبار خودرو

ساماندهی بازار با ورود خودرو به بورس کالا

طبق اظهارات جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، ورود خودرو به بورس کالا می تواند در ساماندهی بازار خودرو موثر عمل کند.

با ایرانی کار همراه باشید.

جبار کوچکی نژاد در این خصوص توضیح داد: “با توجه به وضعیت فعلی، عرضه خودرو در بورس ازجمله بهترین راهکارها برای ساماندهی بازار است. در این صورت، نه دلال‌ها دیگر می‌توانند دلالی کنند و نه کارخانه آسیب می‌بیند چون قیمت کارخانه‌ای خودرو دقیق محاسبه و در بورس قیمت‌گذاری می‌شود.”

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح ساماندهی بازار و ورود خودرو به بورس کالا و سود سرشاری که از شرایط فعلی به جیب دلالان خودرو می رود، اضافه کرد: “مدل فعلی مدیریت بازار خودرو در کشور سود سرشاری را نصیب دلالان و واسطه‌ها می‌کند. به عنوان مثال خودرویی مثل پژو ۲۰۶ که قیمت کارخانه آن ۸۶ میلیون تومان است، حدود ۱۹۶ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.”

وی تاکید داشت: “این موضوع آسیب‌های فراوانی به کشور وارد و عملا خرید خودرو را تبدیل به آرزویی دست نیافتنی کرده است. ازجمله مهم‌ترین دلایل این موضوع قیمت‌گذاری نادرست و عدم شفافیت در بازار خودرو است.”

بدیهی است که با عدم نظارت صحیح بر قیمت گذاری ها و فاصله شگفت انگیز قیمت خودرو در درب کارخانه تا کف بازار واقعی، نمی توان انتظار داشت که مشتری حقیقی در این بازار بتواند خرید موفق داشته باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: “با توجه به وضعیت فعلی، عرضه خودرو در بورس ازجمله بهترین راهکارها جهت ساماندهی بازار است. در این صورت نه دلال‌ها دیگر می‌توانند دلالی کنند و نه کارخانه آسیب می‌بیند، چون قیمت کارخانه‌ای خودرو دقیق محاسبه و در بورس قیمت‌گذاری می‌شود.”

همین طور وی در پایان به موضوع قرعه کشی خودروها پرداخته و این روال را برای خارج کردن بازار از التهاب، چندان موثر ندانست. در نهایت باید منتظر ماند و دید آیا به راستی ورود خودرو به بورس کالا می تواند گره ای از این مشکل باز کند یا خیر!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا