عمومی

کاربردهای گوناگون پیرو فسفات

پیرو فسفات که در صنایع گوناگون آن را با عناوین مختلفی از جمله سدیم پیرو فسفات نیز می شناسند، یکی از مهم ترین مواد اولیه در تولید انواع مواد غذایی است؛ اما در زمینه معرفی این افزودنی خوراکی باید بگوییم که پیروفسفات معمولا به عنوان یک عامل قوام دهنده، بافر کننده، افزودنی غذایی و امولسیفایر علاوه بر صنایع غذایی در گریدهای صنعتی نیز به کار برده می شود.

در برخی موارد پیرو فسفات ها را از جمله نمک های افزودنی می دانند که در فرآوری فرآورده های پروتئینی کاربرد داشته و با خواص نگهدارنده فوق العاده قابل استفاده در کنسرواسیون سازی مواد غذایی مختلف از جمله محصولات دریایی، پروتئین های گوشتی و سایر مواد غذایی می باشند.

پیرو فسفات

بنابراین باید گفت پیرو فسفات ها با خواص گوناگون قابل استفاده در صنایع مختلف بوده و کاربردهای فراوانی دارند. بدین منظور شاید بهتر باشد برای آشنایی بیشتر با کاربردهای پیرو فسفات، موارد استفاده این سدیم را در صنایع گوناگون بررسی نماییم:

  • صنایع غذایی:

در کنار بیکینگ پودر و ژل کیک ها استفاده از پیرو فسفات به عنوان یک افزودنی بافر کننده که قدرت فوق العاده ای در تسریع روند فرآوری مواد غذایی دارد، می تواند یک گزینه ایده آل در این زمینه باشد. بیکینگ پودر و ژل کیک در یک ترکیب فوق العاده می توانند ور آمدن خمیر های نان و شیرینی را به شکل یکدست و یکنواخت انجام دهند؛ اما به کار بردن پیرو فسفات قطعا به عنوان یک افزودنی مجاز و ماده نگهدارنده علاوه بر آنکه عمل آوری خمیر را سریع تر انجام می دهد بلکه می تواند در ماندگاری مواد غذایی نیز موثر واقع شده و از فساد آن ها جلوگیری نمایند.

  • صنایع کنسرواسیون مواد غذایی:

با توجه به خاصیت نگهدارنده این ماده در زمینه افزایش ماندگاری و جلوگیری از فساد مواد غذایی می توان با استفاده از سدیم پیرو فسفات در کنسرواسیون انواع مواد خوراکی از فساد آن ها جلوگیری نمود. همچنین با توجه به خاصیت امولسیفایر و قوام دهندگی این ماده می توان از آن در فرآوری انواع محصولات گوشتی، پروتئینی و دریایی استفاده کرد.

  • صنایع دارویی:

پیرو فسفات ها علاوه بر آنکه به عنوان یکی از مواد پایه ای تولید خمیردندان شناخته می شوند و در سلامت دندان ها نقش بسزایی دارند، همچنین در تهیه تولید برخی داروها نیز به کار برده می شوند. این ماده با توجه به استانداردهای FDA یکی از مواد ایمن و سازگار با سلامت بدن انسان معرفی شده و در تولید داروها، شوینده های دهان و دندان استفاده می شود

  • تولید مواد شوینده خانگی:

یکی دیگر از کاربردهای مهم این سدیم کاربرد آن در تولید مواد شوینده می باشد، در واقع ساختار ویژه این ماده از رسوب املاح روی لباس ها به هنگام شستشو جلوگیری می کند، به طوری که این سدیم را از جمله مواد اولیه تولید مواد شوینده خانگی معرفی می کنند.

پیرو فسفات

 ترکیب پیرو فسفات در پخت و پز انواع مواد غذایی

همانطور که اشاره شد این سدیم نیز همچون بیکینگ پودر و ژل کیک یکی از مواد اولیه و پایه ای در تهیه و پخت انواع مواد غذایی شناخته می شود و می توان آن ها به صورت مجزا یا ترکیبی در تهیه انواع خوراکی ها استفاده کرد. به عنوان مثال ترکیب بیکینگ پودر و ژل کیک می تواند بافت مطلوبی را در پخت کیک ها و انواع شیرینی ها ایجاد کند و ماندگاری مواد غذایی را در مقابل انواع فسادهای خوراکی افزایش دهد؛ اما توجه داشته باشید که پیرو فسفات ها خواص فوق العاده ای در زمینه نگهداری انواع مواد غذایی دارند و با استفاده از این مواد علاوه بر آنکه می توانید ماندگاری خوراکی ها را افزایش داده و از فساد آن ها جلوگیری نمایید، همچنین می توانید از ویژگی های فوق العاده آن ها در قوام دهی مطلوب و افزایش کیفیت انواع خوراکی ها بهره مند شوید.

بنابراین شاید بهتر باشد ضمن شناخت این محصولات، یعنی بیکینگ پودر، ژل کیک و پیرو سدیم فسفات از ترکیبات اصولی این سه محصول در تهیه انواع مواد غذایی و خوراکی ها استفاده نموده و به وسیله آن ها کیفیت و طعم مطلوب تری در مواد غذایی ایجاد کنید. برای این منظور توجه داشته باشید که کیفیت مواد اولیه نیز بسیار مهم می باشد، چرا که اگر شما محصولات با کیفیتی نداشته باشید، قطعا نمی توانید خوراکی های خوش طعم و باکیفیتی نیز تولید نمایید.

بنابراین در خرید این محصولات همواره به کیفیت و استانداردهای تولیدی توجه داشته باشید و از برندها و فروشگاه های معتبر مواد اولیه مورد نیاز پخت و پزهای خود را خریداری نمایید. شرکت تولیدی بهبود نوآوران ماندگار در زمینه تولید انواع مواد اولیه خوراکی صنایع غذایی و شیرینی پزی محصولات مختلفی را ارائه می کند و از جمله برندهای معتبر در خاورمیانه می باشد که طی ۲۰ سال سابقه درخشان توانسته محصولات مختلف خود را به کشورهای مختلف صادر کند. برای تهیه مواد اولیه خوراکی همچون بیکینگ پودر، ژل کیک و پیرو فسفات می توانید این محصولات را به راحتی از وب سایت شرکت بهبود نوآوران ماندگار به نشانی www.ghodsico.com در بهترین کیفیت و حجم های انبوه خریداری نمایید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا