اخبار خودرو

پیش بینی کاهش قیمت خودرو در نخستین هفته مرداد ماه ۹۹

با توجه به کاهش نرخ ارز، پیش بینی می شود که با کاهش قیمت خودرو در هفته اول مرداد ماه ۹۹ روبرو باشیم. این چیزی است که کارشناسان خودرو با دنبال کردن نرخ نزولی دلار در چند روز اخیر، زمزمه های آن را به راه انداخته اند. اگر چه اخیرا افزایش قیمت کارخانه ای دو گروه ایران خودرو و سایپا اعلام شد، اما به نظر می رسد که بازگشتی روی قیمت ها داشته باشیم.

با ایرانی کار همراه باشید.

پیش بینی کاهش قیمت خودرو

با سیاست های اتخاذ شده از سوی بانک مرکزی به منظور کاهش قیمت دلار، کاهش قیمت خودرو محتمل خواهد بود و اگر این سیاست ها به شکلی موفق به بار بنشیند، باید انتظار نزولی شدن قیمت خودرو را نیز داشته باشیم. این کاهش قیمت در همین یک یا دو روز اخیر نیز قابل مشاهده بود و با ادامه دار شدن کاهش قیمت دلار، مسیر خود را طی خواهد کرد.

چنانچه سیاست‌های بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ دلار ادامه‌دار باشد، پیش‌بینی می‌شود نرخ خودرو در هفته آینده هم به روند نزولی خود ادامه دهد و ارزان‌تر شود.

طبق گفته یکی از کارشناسان و فعالان بازار خودرو، در روزهای پایانی این هفته، قیمت خودروهای زیر ۱۳۰ میلیون تومان، چیزی بین ۴ تا ۵ میلیون تومان کاهش نرخ داشته اند و همین طور قیمت خودروهای بالای ۲۰۰ میلیون تومان نیز کاهش تا ۱۰ میلیون تومان را تجربه کرده اند.

البته معاملات خودرو همچنان در سطح بسیار پایینی قرار داشته و بیشتر شاهد صف فروش در این بازار هستیم.

در صورتی که بانک مرکز قادر به نگه داشتن قیمت ارز در حد پایین تر و به ویژه ثابتی شود، می توان به کاهش قیمت خودرو به شکل پایدار امیدوار بود. البته هنوز گام های بسیار بلندی تا رسیدن به نقطه ای که قیمت ها کاملا پایین آمده و در یک نقطه ثابت باقی بماند و البته بازار خرید و فروش منطقی خودرو به راه بیفتد، فاصله داریم. باید دید در نخستین هفته مرداد ۹۹، اوضاع چطور پیش می رود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا