پیشنهاد سردبیرآموزش

معرفی چری امودا ۵ مدیران خودرو + مشخصات

مدیران خودرو یکی از شرکت‌های خودرو سازی داخلی است که با وارد کردن خودرو‌های کراس اور چینی و دیگر خودرو‌های لوکس توانسته تا مخاطبان خاص خودش را بدست آورد. این شرکت خودروسازی برای اینکه بتواند به میزان بالاتری نسبت به گذشته خودرو‌های لوکس، شاسی و کراس اور‌ را وارد بازار خرید و فروش خودرو ایران کند و به طور گسترد‌ه‌تری این خودرو‌ها را در اختیار مردم بگذارد، شرکت دیگری به نام فونیکس را تاسیس نموده است. شرکت فونیکس در حال حاضر توانسته تا خودرو‌های چری را تحت عنوان نام این شرکت خودرو به بازار عرضه نماید که خودرو چری ۵ نیز میان این خودرو‌ها قرار دارد. در ادامه با معرفی چری امودا ۵ مدیران خودرو همراه شما خواهیم بود.

چری امودا ۵ مدیران خودرو

در حال حاضر جدید‌ترین محصول ارائه شده توسط شرکت چری امودا ۵ است که در سال ۲۰۲۱ به نمایش گذاشته شد. در بررسی این خودرو به راحتی در می‌یابید که از لحاظ ابعاد و فرم بدنه در سگمنت خودرو‌های کراس اوور کامپکت است. در زمان مقایسه این خودرو با دیگر خودرو‌ها از لحاظ طراحی می‌توان آن را تا حدودی به خودرو‌های شاسی بلند خانوادگی و خودرو‌های کوپه تشابه داد. نام این خودرو ( امودا ) به معنا مد بوده و با نظر سنجی میان مشتریان حضور یافته در بیش از سی بازار عمده تشکیل داده شده توسط این شرکت نام گذاری شده است.

چری امودا ۵ مدیران خودرو

مشخصات فنی چری امودا ۵ مدیران خودرو

با توجه به اطلاعاتی که از این خودرو منتشر شده، قرار بر این است تا این خودرو با موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ به بازار جهانی خرید و فروش خودرو انتقال یابد. با این حال قرار است تا در آینده نسخه‌های هیبریدی از این خودرو نیز تولید و صادر شود. در رابطه با موتور این خودرو جدید باید گفت نمونه آن در خودرو چری تیگو ۸ نیز موجود بوده و دوباره در این خودرو نیز وجود خواهد داشت.

پیشرانه این خودرو کارایی و قدرتی برابر با ۱۹۷ اسب بخار را ارائه می‌دهد و حداکثر گشتاور آن نیز برابر با ۲۹۰ نیوتن متر تخمین زده شده است. انتقال قدرت پیشرانه به سمت محور چرخ‌های جلو توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه صورت می‌گیرد. شرکت تولید کننده این خودرو هنوز اطلاعات دقیقی را در اختیار مشتریان این خودرو قرار نداده اما با این حال با توجه به اطلاعات گفته شده در رابطه با قدرت و موتور خودرو می‌توان این انتظار را داشت تا سرعت گیری صفر تا صد توسط این خودرو در ۸ ثانیه صورت گیرد.

در جدول پایین اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با این خودرو را مشاهده خواهید کرد:

           نام خودرو           فونیکس اومودا
           نوع موتور  چهار سیلندر خطی- ۱۶        سوپاپ      –     توربو شارژ
           حجم موتور                Lit 1.6
             قدرت              HP  ۱۹۷
             گشتاور             N . M   ۲۹۰
           جعبه دنده   هفت سرعته اتوماتیک DCT
          انتقال قدرت            دیفرانسیل جلو
        شتاب ۰ تا ۱۰۰            حدود ۸ ثانیه
        حداکثر سرعت                   _
       مصرف ترکیبی                   _
          ظرفیت باک       _  لیتر
        سیستم تعلیق جلو           مک فرسون
           ترمز جلو      دیسکی ( خنک شونده )
           ترمز عقب               دیسکی
   ابعاد بدنه ( ارتفاع، عرض، طول mm)   ۱۵۸۵_ ۱۸۳۰ _  ۴۴۰۰
 

آپشن‌ها و امکانات چری امودا ۵

به دلیل اینکه این خودرو در حال حاضر یکی از جدید‌ترین خودرو‌های شرکت چری می‌باشد، اطلاعات زیادی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی این خودرو در دست نیست. اما با این حال و با وجود اینکه این خودرو یکی از جدیدترین محصولاتی بوده که در بازار جهانی خودرو عرضه شده است اکثرا بر این باور هستند که از آپشن‌های زیادی برخوردار خواهد بود. از امکاناتی که در این خودرو تعبیه شده می‌توانیم به همچون کروز کنترل هوشمند یا تطبیقی، سیستم‌های کنترل هرزگردی و کنترل پایداری، رادار نقطه کور، سیستم کمکی حرکت میان خطوط، ترمز خودکار اضطراری، صندلی‌های برقی جلو و گرمکن، تهویه اتوماتیک با تهویه دوگانه، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، صفحه آمپر تمام دیجیتال، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، سیستم کنترل سرعت در سرپایینی، کنترل ایستایی در سربالایی، دوربین ۳۶۰، دوربین عقب، مسیریاب جی پی اس، سنسور نور و باران، دی لایت، تنظیم برقی ارتفاع چراغ‌های جلو، شش کیسه هوا، حسگر پارک جلو و عقب و … اشاره نماییم.

ایمنی خودرو چری امودا ۵

خودرو چری امودا فونیکس با توجه بر اینکه یک خودرو جدید می‌باشد که به تازگی به بازار جهانی راه یافته است، اطلاعات دقیقی در رابطه با سطح ایمنی و همچنین آپشن‌های موجود در آن از سوی شرکت سازنده ارائه نشده استم. اما با این حال شرکت چری اذعان نموده که این خودرو تازه ساخت و نوپا توانسته با ۵ قابلیت ممتازی که در رابطه با ایمنی در آن موجود است پنج ستاره را از مراکز گوناگونی که در رابطه با سطح ایمنی هر خودرو به بررسی آن‌ها می‌پردازند دریافت نماید و این یک موضوع بسیار حائز اهمیت در رابطه با این خودرو می‌باشد.

طراحی چری امودا پنج مدیران خودرو

طراحی این خودرو یکی از جدید‌ترین طراحی‌های شرکت چری می‌باشد که تا قبل از این شرکت چری دست به همچنین طراحی مهیج و جذابی نزده بود. در رابطه با طراحی این خودرو و نوع طراحی آن باید گفت نقش ترسیم شده برای ظاهر این اتومبیل یکی از جدید‌ترین و متنوع‌ترین طراحی‌ها بوده که به هنر متحرک معروف است و شاید برای همین از نظر ظاهری توانسته تا به گونه مهیج و اسپرت در دید همگان ظاهر شود. ارتفاع کوتاه شیشه عقب و شیب سقف این خودرو و همچنین نوع تحدب خاص صندوق عقب این خودرو توانسته تا ظاهر آن و همچنین استایل بدنه این اتومبیل را به گونه جذاب‌تر ارائه نماید؛ شکل بدنه این خودرو همانطور که پیش‌تر  نیز به آن اشاره شد شباهت بسیاری با کراس اوور کوپه دارد و شاید این موضوع توانسته تا بر جذابیت این خودرو بیافزاید. بخش جلویی این خودرو با استفاده از جلو پنجره‌های کهکشانی به طور یکپارچه و سوپر بدون قاب طراحی شده است.

بخش جلویی این خودرو بیشتر از دیگر بخش‌های ظاهری نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند و طراحان این اتومبیل سعی بر این داشته‌اند تا این بخش بیش از دیگر بخش‌ها عاملی بر جذاب‌تر نشان دادن این خودرو باشد. دیلایت‌های طراحی شده در این خودرو در بالا قرار گرفته‌اند و چراغ‌های اصلی در میان سپر و در کنار جلو پنجره اتومبیل مستقر شده‌اند. با بهره گیری از اسپویلر دولایه و چراغ‌های پیوسته به یکدیگر طراحی این خودرو جذاب‌تر به نظر می‌رسد و این موضوع نیز توانسته تا ظاهری زیبا را به بخش عقبی این اتومبیل بیافزاید.

طراحی کابین این خودرو چیزی میان تجمل گرایی و سادگی می‌باشد و همین موضوع باعث خاص جلوه دادن این خودرو شده است.  مستقر شدن نمایشگر‌های دوگانه ۱۲.۳ اینچی در بالای داشبورد توانسته تا ظاهری مردن به اتومبیل چری امودا۵ ببخشد.

فاصله در نظر گرفته شده بین محور چرخ‌های اتومبیل امودا۵  حدود ۲۶۳۰ میلیمتر تخمین زده شده است که متاسفانه موجب اذیت سرنشینان عقب می‌شود و برای سرنشینان بلند قد مناسب نخواهد بود.

قیمت چری امودا ۵

این خودرو در بازار داخلی کشور چین چیزی میان ۱۳ هزار و ۸۰۰ دلار تا ۱۸ هزار و ۸۰۰ دلار تخمین زده شده است. با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی موجود در بازار و با وجود همین وضعیت اقتصادی می‌توان این خودرو نوپا را چیزی حدود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفت که از سوی شرکت مدیران خودرو به دست مشتریان خواهد رسید. قیمت عنوان شده که از سوی کمپانی اصلی در حال حاضر در نظر گرفته شده است حداکثر ۱۹ هزار دلار برآورد می‌شود و با توجه به قیمتی که مدیران خودرو برای آن در نظر گرفته این خودرو با میزان قیمت بیشتری به دست مشتریان خود می‌رسد.

چری امودا ۵ مدیران خودرو

زمان تولید و ارائه اتومبیل چری امودا ۵ در ایران

در حال حاضر زمان مشخصی برای توضیح این خودرو از سوی شرکت مدیران خودرو در نظر گرفته نشده است اما با این حال انتظار می‌رود که در سال ۱۴۰۱ این اتومبیل از سوی شرکت فونیکس و تحت عنوان نام آن به دید عوام گذاشته شود. پس در این صورت و با برآورد زمانی که این خودرو قرار است برای اولین بار در ایران ظاهر شود به نظر می‌رسد که این اتومبیل در سال ۱۴۰۲ به تولید انبوه از سوی شرکت فونیکس برسد و شاهد اولین تردد‌های این خودرو نوپا در ایران باشیم.

مزایا

عملکرد فنی مهیج و جوان پسند، طراحی ظاهری زیبا، کابین لوکس و زیبا، کیفیت ساخت بالا، بهره مندی از تکنولوژی روز، امکانات متنوع، ایمنی احتمالی مطلوب از جمله مزایای این خودروی محسوب می‌شود.

معایب

استفاده از پیشرانه توربوشارژ و حساسیت‌های بالای این موتور‌ها از لحاظ نگهداری، قیمت بالا در ایران را نیز می‌توانیم از معایب این خودرو عنوان کنیم.

نتیجه گیری

اتومبیل چری امودا ۵ در حال حاضر یکی از جدید‌ترین خودرو‌هایی می‌باشد که در بازار جهانی وجود دارد و از این رو افراد زیادی دوستار خرید این خودرو می‌باشند. اما با قیمت در نظر گرفته شده برای این خودرو که بسیار گران‌تر از قیمتی است که باید در بازار عرضه گردد می‌توان خرید آن از سوی بیشتر مردم محال دانست. قیمتی که به میزان واقعی ارزش این خودرو می‌باشد چیزی حدود ۶۰۰ میلیون تومان تخمین زده شده است اما شرکت فونیکس که در تحت عنوان شرکت مدیران خودرو تولید انبوه این اتومبیل‌ها را بر عهده دارد چیزی دو برابر این قیمت را به بازار خرید و فروش داخلی اتومبیل عرضه می‌نماید. با توجه به آپشن‌هایی که برای این خودرو در نظر گرفت هشد و انتظار می‌رود که این خودرو از آن‌ها بهرمند باشد و سطح ایمنی مناسبی مه خود شرکت تولید کننده در رابطه با این خودرو اظهار نموده است خودرو چری امودا ۵ یک خودرو مناسب به نظر می‌رسد که می‌تواند تا چندین سال شما را از خود و آپشن‌هایی که از آن دارای می‌باشد راضی نگه دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا