پیشنهاد سردبیر

کامیونت های شاکمن در راه بازار

نمایشگاه خودرو سال گذشته بود که شرکت ویرا دیزل به عنوان فرزند جوان گروه ماموت، ۳ محصول جدید خود را معرفی کرد. کامیونت Y9، کشنده Y3 و کشنده دماغ‌دار Z3 سه محصول اولیه این شرکت هستند. بعد از رونمایی این شرکت از هویت بصری و تایپوگرافی جدید خود در نمایشگاه تبریز سال گذشته، برنامه تولید و عرضه نخستین محصول این شرکت در حال انجام است.

معاون بازاریابی و فروش شرکت ویرا گفت: پارت اولیه CKD کامیونت Y9 که قرار است با لوگو شاکمن عرضه شود در سایت تولیدی این شرکت در گروه ماموت ساخته شده و پارت دوم پکیج های CKD به ایران رسیده و پروسه مونتاژ آن در حال انجام است. وی افزود: همچنین سومین پک قطعات منفصل که حجمی معادل ۴ برابر دو پک اولیه است اکنون سفارش گذاری شده و به زودی به ایران می رسد.

جواد اکبری با توضیح این مساله که Y9 تنها محصول این شرکت است که با لوگو شاکمن عرضه می شود گفت: تمامی محصولات این شرکت به صورت مستقیم مربوط به برند شاکمن هستند ولی دو محصول کشنده Y3 و کشنده دماغدار Z3 قراراست با لوگو و نشان اختصاصی “ویرا” به بازار ارائه شوند.
وی افزود: پروسه تحویل کامیونت های شاکمان و کشنده های ویرا در بهارسال جاری آغاز خواهد شد و بر اساس پیشبینی‌های انجام شده، محصول Z3 نیز تا پایان سال به بازار عرضه خواهد شد.

کامیونت Y3 شاکمن در دو نسخه ۵.۵ و ۶ تن تولید می شود و از یک موتور کامینز ۱۵۴ اسب بخاری بهره می برد که ۳.۸ لیتر حجم دارد.
خروجی گشتاوری این موتور ۵۰۰ نیوتن متر است و بازده تولید شده را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ ها منتقل می کند.
سیستم تعلیق این خودرو در جلو و عقب فنر تخت چند لایه پارابولیک است و ترمز های آن در هر دو محور به صورت پنوماتیک ۲ مدار کاسه ای است و سیستم کمکی ترمز آن نیز خفه‌کن اگزوز است. این کامیونت از مخزن ۱۳۰ لیتری سوخت بهره می برد و مخزن Ad-Blue آن نیز ۳۰ لیتر حجم دارد از لیست امکانات این محصول می توان به کروز کنترل، شیشه بالابر برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، قفل مرکزی، تاخوگراف، چراغ روشنایی در روز و مانیتور لمسی مجهز به دوربین دید عقب اشاره کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا