اخبار خودرو

زمزمه های کاهش قیمت خودروهای داخلی

سرانجام زمزمه های کاهش قیمت خودروهای داخلی در بازار شنیده شده و برخی از قدم های پایین آمدن نرخ ها دیده می شود. همین طور ثبات قیمتی در بسیاری از مدل های خودروها ایجاد شده و این می تواند در عدم افزایش مجدد قیمت ها، امیدوارکننده باشد.

با ایرانی کار همراه باشید.

کاهش قیمت خودروهای داخلی

گزارشات حاکی از آن است که قیمت بعضی از خودروها امروز، یکشنبه ۱۹ام مرداد ماه، با کاهش نسبی روبرو هستند و برخی دیگر نیز بر قیمت های سابق خود ثابت مانده و دچار افزایش قیمت نشده اند. تعدادی از خودروها نیز که با رشد قیمتی همراه بوده اند، طبق پیش بینی ها به زودی با سقوط نرخ ارز، با کاهش قیمتی همراه خواهند بود.

طبق چیزی که رصدها در بازار خودرو نشان می دهد، کاهش قیمت ها از محدوده ۵۰۰ هزار تومانی آغاز شده و تا کاهش نرخ ۱۰ میلیون تومانی پیش رفته است. خودروهای سمند، هایمان اس ۷ و رانا از گروه صنعتی ایران خودرو، کاهش نرخ را در هفته جاری تجربه کرده و به نظر می رسد که سایر خودروهای این گروه خودروسازی نیز در قیمت های خود ثابت مانده باشند. کاهش نرخ چند میلیون تومانی رانا و هایما اس ۷ ایران خودرو، توانست تکانی مثبت به بازار معاملات خودرو داده و خریداران را برای خرید این خودروها در نرخ پایین تری، امیدوار سازد.

خودروهای سمند سورن، پژو پارس، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ دنده دستی، پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و چند مدل دیگر نیز بدون تغییر بر قیمت های هفته قبل خود ثابت مانده اند و احتمالا در روزهای آتی کاهش قیمت را تجربه خواهند کرد.

رکود در بازار خودرو

البته با این وجود همچنان در بازار خودرو، رکود کامل برقرار بوده و معاملاتی صورت نمی گیرد. انتظار می رود که با کاهش قیمت خودرو ها و حداقل رسیدن آن ها به مرحله ثبات، شاهد از سرگیری معاملات در این بازار باشیم.

طبق اظهارات حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز متعادل سازی بازار خودرو با عرضه بیشتر، صورت گرفته و افزایش تولید ۱۹ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال قبل، می تواند نوید بهبود وضعیت بازار و جهت گیری رسیدن خودرو به دست مشتری باشد. به علاوه با کنترل نرخ ارز و کاهش آن، می توان پیش بینی کرد که قیمت خودرو نیز از مدار شتاب گیری هیجانی خود خارج شده و رو به کاهش و ثبات قدم بردارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا