اخبار خودرو

کاهش قیمت خودرو در دستور کار خودروسازان قرار می گیرد

با کاهش قیمت خودرو در بازار، انتظار می رفت که قیمت تمام شده خودروها نزد خودروسازها نیز کاهش یابد و سرانجام این اتفاق افتاد. کاهش قیمت خودرو خبر خوشی است که پس از مدت ها صعود افسارگسیخته در بازار خودرو، این روزها به گوش می رسد. سرانجام رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، خبر کاهش قیمت تمام شده محصولات به دلیل بهینه سازی طراحی ها جهت ساخت اشتراکی قطعات به وسیله تامین کنندگان داخلی در کشور را ارائه داد.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، محسن صالحی نیا، با اشاره به تلاش های خودروسازها در مسیر ارتقا کیفی و زیبایی محصولات و بومی سازی آن ها گفت: حداکثر مشترک سازی قطعات خودروهای هر پلتفرم به رونق زنجیره تامین و توان افزایی سازندگان قطعات و همچنین کاهش قیمت تمام شده بدلیل صرفه های واحد مقیاس و حفظ حقوق مشتریان می انجامد.

وی افزود: در راستای راهبرد جهش تولید شاهد اجرای مناسب سیاست گذاری انجام شده وزارت صمت و ایدرو در این خودروسازی بوده ایم به گونه ای که در ۸ ماهه امسال افزایش تولید ۶۰ درصدی معادل حدود ۱۲۰ هزار دستگاه نسبت به سال گذشته اتفاق افتاده است.به گفته رییس ایدرو با ادامه این روند شاهد بهبود و شتاب بیشتر پاسخ به تقاضای مصرف کنندگان و کاهش التهاب های سوداگرانه بازار خواهیم بود.

معاون وزیر و رییس هیات عامل ایدرو تاکید کرد: در بعد جهش کیفی تولید نیز با وجود تنگناهای تحریم و شرایط کرونا ، ارتقا کیفیت موتور خودروها و حرکت به سمت مصرف سوخت کمتر و تطابق با استاندارد های بسیار بالاتر ایمنی را در طراحی محصولات جدید شاهد هستیم که امیدواریم با عرضه این محصولات به بازار افزایش رضایت مصرف کنندگان را شاهد باشیم .

با کاهش قیمت قطعات تمام شده و همین طور تعدیل قیمت ها خودرو در کارخانه های خودروسازی، به نظر می رسد که باید رفته رفته انتظار یکی شدن قیمت کارخانه و بازار آزاد را داشته باشیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا