اخبار خودرو

کاهش ۲.۵ میلیارد دلاری وابستگی صنعت خودرو کشور به لطف تحریم‌ها

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: با تلاش خودروسازان و قطعه‌سازان، وابستگی چهار میلیارد دلاری صنعت خودروسازی‌ امروز به ۱,۵ میلیارد دلار کاهش یافته و عمق داخلی‌سازی‌ها افزایش یافته است.

وی با اشاره به تلاش خودروسازان برای افزایش کیفی تولیدات تصریح‌کرد: امسال افزایش تولید نسبت به سال گذشته محقق خواهد شد و خودروسازان، تنوع در تولید و ارائه محصولات جدید را در برنامه دارند.

نجفی منش افزود: صنعت خودرو هم می تواند با داشتن امکانات اولیه در تولید به خودکفایی برسد همچنان که در صنایع لوازم خانگی خوب عمل کرده ایم و باید فرهنگ واخوردگی و خود باختگی را فراموش کنیم و به این باور باید برسیم که از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

نجفی منش ضمن انتقاد از دخالت های دولت در قیمت گذاری و مدیریت در این صنعت گفت: ما دو خواسته مهم از دولت داریم اول اینکه مدیریت این صنعت را به بخش خصوصی واگذار کند و دیگر عدم دخالت در قیمت گذاری و اجازه دهد تا کارخانجات تولیدی و خودروسازان قیمت واقعی را مشخص تا در بازار هم در کیفیت و کیمیت رقابت سالم داشته باشند.

نجفی منش با اشاره به مشکلات قطعه سازان افزود: با توجه به تحریم ها قبلا برای خرید هر وسیله وارداتی خارج از کشور اول پولش واریز می شد و بعد از چند ماه جنس درخواست شده به دست شان می رسید اما در داخل اول جنس تولید شده را دریافت و سپس بعد از چند ماه پولش را می دهند.

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در پایان با تاکید بر فرهنگ عادت به مصرف از تولیدات داخلی خاطر نشان کرد: باید فضای نقد و مصرف را برای مردم باز کنیم و اگر ایرادی هم ار تولید دیدند کمک کنند تا رفع شود و از این فرهنگی که بدون زحمت به سادگی پول به دست آوریم خارج شویم و به نقد آنهم نقد سازنده ورود کنیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا