رپرتاژ

کدام لنت ترمز مناسب خودروهای ژاپنی است؟

تصور کنید برای رفتن به مکانی و یا انجام کاری، بسیار عجله دارید در این زمان تنها عاملی که باعث می‌شود شما باخیالی آسوده و با سرعتی بالا به سمت مقصد حرکت کنید داشتن سیستم ترمز سالم و با عملکرد مطلوب است.

سیستم ترمز از قطعات مختلفی تشکیل شده که اصلی‌ترین قطعه در این سیستم، لنت ترمز است. این قطعه نقش بسیار زیادی در سلامت و عملکرد سیستم ترمز خودرو دارد. لنت ترمز یک قطعه مصرفی است که بر اثر عواملی همچون کیفیت مواد تشکیل دهنده و یا سبک رانندگی شما دچار فرسودگی شده و استفاده از آن در هنگام رانندگی، خطرات فراوانی به همراه دارد. شما به عنوان مالک خودروهای ژاپنی همچون؛ نیسان و هوندا اگر در مورد خرید لنت ترمز مناسب خود سوالاتی دارید و یا اینکه انتخاب بهترین لنت برای شما تبدیل به یک دغدغه شده است، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را بیابید.

چه زمانی باید لنت ترمز نیسان را تعویض کرد

لنت ترمز نیسان یک قطعه مصرفی است و طول عمر آن بسته به عواملی مثل؛ کیفیت مواد تشکیل دهنده، نوع مسیر و سبک رانندگی می‌باشد که به مرور با وجود این عوامل لنت دچار ساییدگی شده و فرسوده می‌شود. همانطور که در پیشتر گفته شد لنت ترمز نیسان در عملکرد سیستم ترمز نقش به‌سزایی دارد. استفاده از لنت فرسوده تهدید جدی برای جان سرنشینان خودرو و آسیب به سایر قطعات سیستم ترمز محسوب می‌شود. لنت مستهلک و فرسوده دارای یکسری علامت‌ها و نشانه‌هایی است که شما با دیدن هر کدام از این علامت‌ها می‌بایست هرچه سریع‌تر نسبت به تعویض لنت ترمز اقدام کنید. نشانه‌های یک لنت ترمز فرسوده شامل موارد زیر است.

  • بوی سوختگی لنت
  • صدای سوت یا جیغ در زمان ترمزگیری
  • کشیده‌شدن خودرو به یک سمت در زمان ترمزگیری
  • صدای سایش و خردگی در زمان ترمزگیری
  • احساس ضربان یا لرزش در فرمان و یا پدال ترمز
  • روشن شدن چراغ هشدار مربوط به اتمام لنت

علت قیمت بالای لنت ترمز جنیون پارت نیسان

امروزه در بازار لوازم یدکی رقابت زیادی در بین برندهای مختلف لنت ترمز نیسان وجود دارد. برندهای متفاوت با سطح کیفیت‌های مختلف باعث سردرگمی خریدار در هنگام انتخاب لنت ترمز مناسب می‌شود. اولین و بهترین انتخاب برای لنت ترمز نیسان برند OEM یا همان لنت ترمز اصلی می‌باشد البته این لنت با نام جنیون پارت هم معرفی می‌شود. لنت ترمز جنیون پارت نیسان اولین و بهترین پیشنهاد برای خرید است. چون لنت ترمز اصلی نیسان به سفارش خودروسازی نیسان تولید می‌شود، کیفیت مواد و کیفیت ساخت بسیار بالایی داشته و به همین علت از قیمت بالایی نیز برخوردار است. این لنت ها در بسته‌بندی‌های مخصوص نیسان نیز به بازار عرضه می‌شوند.

برندهای دیگری نیز از لنت ترمز نیسان در بازار موجود است که نسبت به لنت ترمز اصلی، قیمت مناسب‌تری دارند و همینطور دارای کیفیت بسیار خوبی هستند که گاهی حتی کیفیتی بهتر از لنت ترمز اصلی دارند. از جمله این برندها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • لنت ترمز ان‌اچ‌سی (NHC)
  • لنت ترمز تایومی (Tayomei)
  • لنت ترمز پارس (pars lent)
  • لنت ترمز لئون (leon)
  • لنت ترمز اینتیما (Intima)
  • لنت ترمز فریکسا (Frixa)
  • لنت ترمز های‌کیو (HI_Q)
  • لنت ترمز های‌تک (Hi_Tech)
  • لنت ترمز ام‌بی‌کوریا (MB Korea)

عملکرد لنت ترمز هوندا به چه صورت است

لنت ترمز هوندا با ایجاد اصطکاک باعث متوقف شدن خودرو می‌شود، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه لنت باعث تولید اصطکاک می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا نحوه عملکرد لنت ترمز هوندا را مورد بررسی قرار می‌دهیم. سیستم ترمز خودرو از قطعاتی مانند لنت ترمز، کالیپر، شیلنگ‌ها، سیلندر ترمز، روغن ترمز و دیسک ترمز تشکیل شده است. زمانی که شما پدال ترمز خودرو خود را فشار می‌دهید، سیلندر ترمز فعال می‌شود و روغن ترمز را به سمت کالیپرها برده و در نهایت کالیپرها با تاثیر بر لنت ترمز باعث تولید نیروی اصطکاک می‌شوند.

تفاوت ظاهری لنت ترمز هوندا

قطعات و لنت ترمز خودروهای هوندا، مانند سایر خودروها دارای کد فنی خاصی هستند و لنت ترمز هر خودروی هوندا با توجه به مدل و سال ساخت، با  همدیگر متفاوت است. خودروهایی هوندایی که وارد ایران‌ شده‌اند شامل آکورد (Accord)، سیویک (civic) و سی آر وی(CR_V) است.

بررسی لنت دیسکی و لنت کفشکی

امروزه لنت ترمز اکثر خودروها، دیسکی است و به ندرت لنت کفشکی استفاده می‌شود. عموماً لنت کفشکی در چرخ‌های عقب استفاده می‌شوند و تنها تعداد معدودی خودروها هستند که در چرخ جلو از لنت کفشکی استفاده شده است. هر خودرو بسته به ویژگی‌های خاصی که دارد از لنت دیسکی و یا لنت کفشکی استفاده می‌کند. قطعاً استفاده از لنت دیسکی یا کفشکی مزیت یا عیب محسوب نمی‌شود اما به هر حال هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

  • لنت ترمز کفشکی به دلیل استفاده از آهن بیشتر در ساخت آن، قیمت بالاتری نسبت به لنت دیسکی دارد.
  • میزان مصرف لنت کفشکی در شرایط برابر، نسبت به لنت دیسکی، کمتر است.
  • فرآیند تعویض لنت‌های کفشکی نسبت به لنت دیسکی، پیچیده‌تر و زمان‌بر بوده و قطعا اجرت تعویض بالاتری نیز دارد.
  • لنت‌های کاسه‌ای یا کفشکی در مقایسه با لنت‌های دیسکی، تنوع برند کمتری در بازار دارند.
  • جالب است بدانید در ۳ مدل خودرو هوندا که وارد بازار ایران شده‌اند از لنت دیسکی برای لنت ترمز جلو و عقب خودرو استفاده شده است.

خرید لنت ترمز خودروهای ژاپنی

ازجمله فاکتورهای مهم در خرید لنت ترمز، داشتن کیفیت مطلوب ترمزگیری و اصل بودن کالا است. تنوع بالا در انواع برندهای لنت ترمز موجود در بازار لوازم یدکی باعث تردید در انتخاب خریداران شده است. اگر مالک یکی از خودروهای ژاپنی هستید و به دنبال خرید لنت ترمز برای خودروی نیسان و یا هوندا می‌گردید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی lent.ir می‌باشد. این فروشگاه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید آنلاین با داشتن تنوع بالا در برندهای مختلف و همینطور تضمین اصالت کالا، خیال شما مشتریان عزیز را برای یک خرید اینترنتی عالی مطمئن کرده است. در ضمن اگر هر سوالی در مورد لنت ترمز و یا خرید آن داشتید می‌توانید با کارشناسان فنی این فروشگاه تماس بگیرید و به صورت رایگان پاسخ سوالات خود را از کارشناسان فنی lent.ir دریافت کنید.

کلام پایانی

در این مقاله با معرفی انواع لنت‌‌های مختلف و ویژگی‌های آن‌ها سعی در راهنمایی شما عزیزان برای انتخاب یک لنت ترمز باکیفیت که مناسب خودروی ژاپنی شما باشد را داشتیم. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا