اخبار خودرو

اولین تصاویر از کراس‌اوور جدید هاوال شِن‌شو منتشر شد + قیمت

شرکت گریت وال با سرعت نور در حال معرفی محصولات جدید از طریق برندهای مختلف خود یعنی هاوال، وی، اورا و تانک است. جدیدترین خودرویی که این شرکت چینی معرفی کرده است، یک کراس‌اوور کوپه اسپرت بنام هاوال شن‌شو (Shenshou) با طراحی بسیار جسورانه است. نام این خودرو به معنای هیولای اسطوره‌ای است. شن‌شو نسخه تولیدی از کانسپت هاوال XY است که اوایل امسال در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد. البته نسخه تولیدی این کراس‌اوور چینی ۹۹.۹ درصد با نسخه کانسپت خود یکسان به نظر می‌رسد.

چشمگیرترین ویژگی طراحی شن‌شو چراغ‌های جلوی آن است. در این خودرو، چراغ‌های اصلی به شکلی تقریباً مخفی در طرفین جلوپنجره جای گرفته‌اند و چراغ‌هایی که در لبه کاپوت دیده می‌شوند درواقع دی‌لایت هستند. طراحی عقب خودرو اما با چراغ‌های سه‌پایه‌ای که به چراغ‌های چانگان CS75 شباهت دارند، به‌اندازه جلو جسورانه نیست ولی بااین‌حال فرم سپر آن با دیفیوزر بزرگ و سر اگزوزهای منحصربه‌فرد، جالب به نظر می‌رسد. همچنین در قسمت‌های مختلفی از بدنه مثل بالای جلوپنجره، روی سپرها و پایین درها هم تریم‌های رنگی کار شده است.

شن‌شو که پرچم‌دار جدید هاوال محسوب می‌شود، روی پلت‌فرم ماژولار جدید گریت وال بنام Lemon ساخته شده است. این پلت‌فرم که در محصولات برندهای مختلف این شرکت مورداستفاده قرار می‌گیرد، قابلیت تجهیز به قوای محرکه بنزینی، هیبریدی، الکتریکی و هیدروژنی را دارد. شن‌شو همچنین به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید Coffee Intelligence گریت وال هم مجهز شده که از تراشه کوالکوم ۸۱۵۵ برخوردار است.

برای شن‌شو یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو در نظر گرفته شده که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. این خودرو در هر صد کیلومتر ۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند و می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. هاوال همچنین بعداً یک قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی را هم برای شن‌شو ارائه خواهد کرد که از همین موتور ۱.۵ لیتری استفاده می‌کند و حدود ۲۲۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

شن‌شو با ۴,۷۸۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۹۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۷۵ میلی‌متر ارتفاع، کراس‌اووری میان سایز محسوب می‌شود و تقریباً هم‌اندازه هیوندای سانتافه است. فاصله محوری این خودرو نیز ۲,۸۰۰ میلی‌متر اعلام شده است. هاوال شن‌شو از شهریور در بازار چین عرضه خواهد شد و قیمت پایه آن از حدود ۱۳۰ هزار یوآن معادل ۲۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

کراس‌اوور جدید هاوال

کراس‌اوور جدید هاوال
کراس‌اوور جدید هاوال
منبع: پدال
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا