آموزشپیشنهاد سردبیر

گران‌ ترین بیمه شخص ثالث؛ فهرست شرکت‌های ارائه دهنده

بیمه شخص ثالث از اهمیت بسیار زیادی در کشور ما برخوردار بوده و همه دارندگان وسایل نقلیه به طور کامل با آن آشنایی دارند. اگر چه این بیمه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در جبران خسارات مالی و جانی اشخاص ثالث به راننده کمک می‌کند، اما می‌توان دلیل اصلی اهمیت آن برای افراد جامعه را اجباری بودن آن دانست. طبق قانون کشور این بیمه برای همه دارندگان وسایل نقلیه اجباری بوده و باید نسبت به خریداری آن اقدام نمایند. اما نکته‌ای که در خرید بیمه شخص ثالث وجود دارد، قیمت آن و پرداخت حق بیمه می‌باشد. اگر چه این بیمه اجباری بوده و حتما باید نسبت به خریداری آن اقدام شود، اما این موضوع حتما به معنی خریداری گران ترین بیمه شخص ثالث نیست. بلکه باید شرایط شرکت‌های بیمه‌ای مختلف که این بیمه نامه را صادر می‌کنند بررسی شده و آن شرکتی را برای دریافت بیمه شخص ثالث انتخاب کنید که بهترین خدمات را در ازای مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌دهد

برای تشخیص گران ترین بیمه شخص ثالث باید به چه مواردی توجه شود

بیمه شخص ثالث بیمه اجباری است که تمامی وسایل نقلیه موتوری باید دارا باشند. به این ترتیب مالکان این وسایل می‌بایست اقدام به خرید بیمه شخص ثالث نمایند. حق بیمه شخص ثالث با توجه به عوامل مختلفی بستگی دارد و می‌تواند، متغیر باشد.

در ابتدا باید بگوییم که حق بیمه شخص ثالث هر ساله با توجه به نرخ دیه که توسط قوه قضائیه تصویب می‌شود، مشخص خواهد شد. هر چه نرخ دیه انسان کامل در ماه‌های حرام بیش‌تر باشد، حق بیمه شخص ثالث هم به تبع آن افزایش پیدا می‌کند. چرا که بیمه شخص ثالث به طور مستقیم با نرخ دیه در ارتباط بوده و بخش مهمی از وظیفه آن جبران خسارت‌های مالی وارد به اشخاص ثالث و خود راننده مقصر در یک حادثه می‌باشد. اما به هر حال یک نرخ بیمه پایه برای این بیمه توسط بیمه مرکزی انتخاب شده و همه شرکت‌های بیمه‌ای باید از آن تبعیت کنند. اگر چه افراد می‌توانند در ازای پرداخت حق بیمه بیش‌تر تعهد مالی بیمه را افزایش دهند.

شاید خیلی از افراد فکر کنند که با وجود مشخص شدن حق بیمه شخص ثالث توسط بیمه مرکزی و یکسان بودن آن برای همه شرکت‌های بیمه‌ای، چگونه می‌توان گران ترین بیمه شخص ثالث را مشخص نمود.

درست است که شرکت‌های گوناگون بیمه‌ای یک حق بیمه مشترک و یکسان از شما دریافت می‌کنند، اما برای این که بدانید کدام یک از آن ها در واقع بیمه گران‌تری به شما فروخته‌اند، باید به کیفیت خدمات‌شان توجه نمایید. هر شرکتی که در ازای دریافت این مبلغ خدمات ضعیف‌تر و بی‌کیفیت‌تری ارائه داده باشد، می‌توان بیمه آن را گران ترین بیمه شخص ثالث در نظر گرفت. برای اطلاع از کیفیت خدمات شرکت‌های بیمه‌ای هم راه‌های گوناگونی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها استفاده از تجربیات مشتریان این شرکت‌ها است. در ادامه چند روش مناسب برای تشخیص گران‌ترین بیمه ارائه شده توسط شرکت‌ها برای بیان خواهیم کرد.

پیشنهاد مطالعه:

گواهینامه پایه دو

روش‌های تشخیص گرانی بیمه شخص ثالث شرکت‌ها

برای این که بدانید کدام شرکت‌ها بیمه شخص ثالث را به شما گران ارائه می‌دهند و کدام یک از آن‌ها این بیمه را با قیمت مناسب‌تری ارئه می‌کنند، می‌توانید از چند روش گوناگون استفاده نمایید. همان طور که اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین آن‌ها تجربیات مشتریان قبلی از خدمات این شرکت‌ها و میزان محبوبیت آن‌ها می‌باشد. هم چنین موارد دیگری مانند اعطای تخفیف به بیمه گذاران هم می‌تواند در تشخیص گران ترین بیمه شخص ثالث به شما کمک کند. در ادامه هر یک از این موارد را برای شما به صورت مختصر توضیحخ خواهیم داد.

همین طور بخوانید: خسارت‌های بدنی بیمه شخص ثالث

محبوبیت و درصد فروش شرکت‌بیمه‌ای

این مورد از جمله مهم‌ترین راه برای تشخیص گران ترین بیمه شخص ثالث از شرکت‌هایی است که این بیمه را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند. به طور معمول، شرکت‌هایی که خدمات مناسب و با کیفیتی به مشتریان خود ارائه دهند، تجربه خوبی را به آن‌ها انتقال داده و باعث می‌شوند که این افراد برای دفعات بعد هم نسبت به خریدایر بیمه از آن شرکت اقدام کنند. مهم‌تر آن که این افراد حتی دوستان و آشنایان خود را هم به خرید بیمه از شرکت مورد نظر تشویق خواهند کرد. به این ترتیب، محبوبیت این شرکت افزایش پیدا کرده و نسبت به سایر شرکت‌ها فروش بیش‌تری خواهد داشت. به همین شکل، اگر کیفیت خدمات مناسب نباشد، فرد حاضر نیست برای دفعات دیگر از خدمات آن شرکت استفاده کندو در نتیجه، محبوبیت و فروش ان کاهش پیدا خواهد کرد. در ادامه جدول فروش و محبوبیت شرکت‌های بیمه‌ای را برای شما قرار داده‌ایم.

نام شرکت سهم از بازار تعداد بیمه‌های صادرشده
بیمه ایران ۴۴.۶۱% ۱.۶۲۸.۱۶۳
بیمه آسیا ۱۳.۳۳% ۴۸۶.۳۸۲
بیمه پارسیان ۷% ۲۵۵.۵۶۳
بیمه البرز ۶.۲۱% ۲۲۶.۷۲۱
بیمه دانا ۵.۹۳% ۲۱۶.۳۳۱
بیمه معلم ۴.۵% ۱۶۴.۲۸۳
بیمه پاسارگاد ۲.۵۲% ۹۱.۹۰۱
بیمه سامان ۰.۷۸% ۲۸.۵

تخفیف‌های اعمالی بر روی بیمه نامه

موضوع مهم دیگر که در تشخیص گران ترین بیمه شخص ثالث می‌توان به آن توجه کرد، مقدار تخفیف‌هایی است که شرکت بیمه‌ای به فرد بیمه گذار می‌دهد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که امکان تخفیف در اصل قیمت پایه بیمه شخص ثالث وجود ندارد. تنها یک تخفیف دو و نیم درصدی برای این بیمه در نظر گرفته می‌شود که آن هم در همه شرکت‌ها یکسان می‌باشد. اما برای افزایش دادن تعهدات مالی بیمه شخص ثالث، باید میزان حق بیمه را هم افزایش داد. در این صورت برخی شرکت‌های بیمه‌ای برای این مبلغ اضافی تخفیفاتی را در نظر می‌گیرند. با توجه به میزان تخفیفات در نظر گرفته شده در این مورد هم می‌توان گران بودن بیمه هر یک از شرکت‌ها را تشخیص داد.

گران ترین بیمه شخص ثالث توسط کدام شرکت ارائه می‌شود؟

تا این جا معیارهای لازم برای آگاهی از گران ترین بیمه شخص ثالث را برای شما بیان کردیم. از آن جایی که قیمت پایه بیمه شخص ثالث در همه شرکت‌ها یکسان بوده و تخفیفی هم به این مبلغ تعلق نمی‌گیرد، برای اطلاع یافتن از گران‌ترین شرکت ارائه دهنده بیمه شخص ثالث باید به خدمات شرکت‌ها توجه نمود.می‌توان شرکت‌هایی که در ازای دریافت این مبلغ ثابت خدمات ضعیف‌تری ارائه می‌دهند را شرکت‌هایی با بیمه گران‌تر در نظر گرفت. این مورد را می‌توان با توجه به تجربه مشتریان قبلی، محبوبیت و درصد فروش شرکت‌ها تشخیص داد که در این جا آن را برای شما توضیح داده‌ایم.

سوالات متداول در مورد گران ترین بیمه شخص ثالث

  • چگونه باید گران‌ترین بیمه شخص ثالث را تشخیص داد؟

از ان جایی که حق بیمه شخص ثالث توسط بیمه مرکزی تعیین شده و برای همه شرکت‌های بیمه‌ای یکسان است، بهترین برای تشخیص گران ترین بیمه شخص ثالث توجه به خدمات شرکت‌ها و کیفیت آن است.

  • آیا امکان تخفیف بیمه شخص ثالث وجود دارد؟

خیر، امکان تخفیف در قیمت اصلی بیمه شخص ثالث وجود نداشته و تنها در مبلغ اضافی برای افزایش تعهد مالی وجود خواهد داشت.

  • گران‌ترین بیمه شخص ثالث توسط کدام شرکت ارائه می‌شود؟

با توجه به نکاتی که ارائه کردیم، باید به خدمات شرکت‌ها توجه کنید. شرکتی که ضعیف‌ترین خدمات را دارد می‌تواند به عنوان گران ترین بیمه شخص ثالث ارائه دهنده بیمه تعیین شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا