رپرتاژ

گوگل مپ جذاب‌تر از همیشه با تکنیک‌های جدید!

از زمانی که گوگل به‌عنوان یکی از ابزارهای جستجوی اینترنتی وارد میدان بی‌انتهای دیجیتال شده تا به امروز تغییرات متفاوتی را تجربه کرده است. این موتور جستجو ابزارهای مختلفی را در اختیار قرار می‌دهد و تمامی آن‌ها نیز به‌روز می‌شوند.

یکی از این ابزارهای جذاب و جالب توجه، گوگل مپ است که نحوه حرکت ما در جهان را تغییر داده است. برنامه Google Maps در دستکتاپ و موبایل به ما امکان می‌دهد که بتوانیم برای رفتن از نقطه‌ای به نقطه دیگر از طریق حمل و نقل عمومی، اتومبیل شخصی و یا پیاده، بهترین  و سریع‌ترین راه را پیدا کنیم.

گوگل همچنان در حال اصلاح و بهبود دادن به این ابزار و سایر ابزارهایی که است که در زیرمجموعه خدمات خود ارائه می‌دهد. در این میان Google Maps جذابیت‌های جدیدی علاوه بر فعالیت اصلی خود در اختیار ما قرار می‌دهد. در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

  1. با Google Maps به نزدیک‌ترین مرکز واکسیناسیون بروید!

بعد از بروز و شیوع بیماری همه‌گیر کووید ۱۹، تلاش برای ساخت واکسن این بیماری در جهان آغاز شد و امروز خوشبختانه واکسن‌های متعددی برای آن ساخته شده است. برای دریافت واکسن می‌توانید به سراغ Google Maps بروید و نزدیک‌ترین مرکز واکسیناسیون را روی نقشه پیدا کنید.

علاوه بر آن، تنظیمات جدید گوگل مپ به شما این امکان را می‌دهد که نزدیک‌ترین مرکز برای تست کرونا را پیدا و از وضعیت سلامت خود اطلاع پیدا کنید. برای این کار مافی است واژه “واکسن” را تایپ کنید  و وقت ملاقات رزرو کنید و یا اینکه اطلاعات تماس و ساعات کاری تمامی مراکز را به دست بیاورید.

  • نقاط گشت و گذار در سفر را مشخص کنید

فرش کنید که می‌خواهید از شهری به شهر دیگر سفر کنید. در این مسان دوست دارید که در برخی از قسمت‌های مسیر توقف و استراحت کنید. برای این کار کافی است که در Google Maps نقطه شروع و پایان را تعیین کنید و بعد از آن با  رفتن به سه نقطه گوشه سمت راست صفحه گوگل مپ، روی گزینه “افزودن توقف” کلیک کنید.

البته توجه داشته باشید که این گزینه فقط برای سفر با اتومبیل شخصی مناسب است و نمی‌توانید در سفر با خودروهای حمل و نقل عمومی از آن استفاده کنید؛ زیرا راننده اتوبوس محل توقف و گشت و گذار را تعیین می‌کند!

  • Google Maps دستیار صوتی شما می‌شود

یکی دیگر از جذابیت‌های استفاده از ابزار گوگل مپ این است که می‌توانید در هنگام رانندگی با گوگل تعامل داشته باشید. در این صورت نیازی نیست که دائم نگاهتان به صفحه گوشی هوشمند باشد و مسیر را چک کندی. Google Maps تمامی مسیر را به شما نشان می‌دهد.

به این صورت که می‌توانید سوالات خودتان را درباره مسیر و امکانات موجود در راه مانند فروشگاه، محل استراحت و یا پمپ بنزین، از گوگل مپ بپرسید. به‌طور مثال اگر اتومبیل شما نیاز به بنزین دارد، از Google Maps بپرسید “پمپ بنزین را پیدا کن”. همچنین می‌توانید بپرسید که “ترافیک پیش رو چگونه است؟”

برای دریافت تمامی این خدمات جدید و جذاب فقط نیاز به گوشی هوشمند و بسته اینترنت پرسرعت و مناسب مانند بسته اینترنت رایتل دارید. بعد از آن دنیای فناوری و دیجیتال در خدمت شماست تا با سرعت و کیفیتی بهتر سفر کنید و از آن لذت ببرید.

  • هزینه پارکینگ را پرداخت کنید

اگر قصد دارید به یک پارکینگ عمومی بروید و بعد متوجه شدیدی که پول نقد برای پرداخت آن ندارید، می‌توانید از امکان جدید گوگل مپ کمک بگیرید. برای این کار کافی است با نزدیک شدم به دستگاه پارکومتر، برنامه گوگل مپ را باز کنید و روی گزینه Pay for Parking بزنید.

بعد از آن شماره کنتور و مدت زمانی که قصد دارید در پارکینگ توقف کنید، تایپ کنید. خواهید دید که با این برنامه، تمام هزینه پارکینگ به‌طور مستقیم از طریق تلفن همراه شما قابل پرداخت است.

استفاده از خدمات دیجیتال در برنامه‌های مختلف، جذابیت و راحتی بیشتری را برای همه ما ایجاد می‌کند تا بتوانیم به شکل بهترین از سفر کردن لذت ببریم. گاهی اوقات ممکن است شما هم پرداخت برخی هزینه‌ها را فراموش کنید و نیاز به استعلام آن داشته باشید. به‌طور مثال ندانید که چقدر عوارض جاده‌ای به شما تعلق می‌گیرد.

در این حالت نیز می‌توانید با استفاده از استعلام عوارض آزادراه خودرو، از میزان هزینه عوارض مطلع شوید و در زمان مناسب آن را پرداخت کنید تا جریمه به شما تعلق نگیرید. فناوری‌های دیجیتال با کمک اینترنت و گوشی‌های هوشمند، سبک جدیدی از زندگی را پیش روی ما گذاشتند که راحتی و سرعت در کار تنها بخشی از جذابیت‌های آن‌ها است.

  • ماشین را کجا پارک کرده بودم؟!

گاهی اوقات برای پارک کردن خودرو در پارکینگ و یا گوشه خیابان، جای کمی وجود دارد و انبوهی از اتومبیل‌ها هم در صف پارک قرار دارند. به‌طور مثال جلوی بیشتر فروشگاه‌ها و یا مراکز تفریحی این مشکل به وجود می‌آید.

در این صورت احتمال دارد بعد از برگشت از فروشگاه، نتوانید به‌سرعت اتومبیل خود را پیدا کنید و با انبوهی از خودروهای مختلف روبرو شوید. در این شرایط نیز گوگل مپ به کمک شما می‌آید تا به‌سرعت اتومبیل خود را پیدا کنید.

برای استفاده از این خدمت کافی است بعد از پارک کردن خودرو، در نقشه گوگل، از پین ” اینجا پارک کردم” استفاده کنید تا بعد از بازگشتن، سرگردان و سراسیمه به دنبال آن نگردید.

  • سفر در زمان با گوگل مپ

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این ابزار گوگل، سفر در زمان و دیدن نقشه خیابان‌ها و شهرها در دوره‌های گذشته است. البته نمی‌توان انکار کرد که تمامی خیابان‌ها و شهرها با نقشه‌های خیلی قدیمی ارائه نمی‌شوند؛ اما به‌هرحال می‌توانید از دیدن تصاویر قدیمی خیابان‌های مختلف لذت ببرید.

این ابزار جستجو تصاویر مختلفی از مناطق مختلف شهری جمع‌آوری کرده است و شما می‌توانید نمای قدیمیم هرکدام از این نقاط را به توجه به انتخاب خود، مشاهده کنید. علاوه بر آن در صورتی که شما تصاویر بسیار قدیمی از خیابانی خاص در اختیار دارید، می‌توانید آن را با گوگل مپ به اشتراک بگذارید تا بقیه افراد نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

جذابیت‌های گوگل مپ واقعا زیاد است و در اینجا تنها بخش کوچکی از آن‌ها را بررسی کردیم. برای اطلاع  و دریافت این موارد فقط کافی است به برنامه گوگل مپ در گوشی و یا دستکتاپ لپ‌تاپ خود سری بزنید و با جستجو و کاوش آن‌ها را پیدا کنید. از فناوری‌های جذاب لذت ببرید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا