عمومی

گچساران بهشت زمستانی ایران

گچساران با طبیعت بکر و جاذبه هایی ناشناخته برای سفری مهیج حرف ندارد. در فصل زمستان که بیشتر جاهای ایران هوا سرد و استخوان سوز است، فصل بهار گچساران است. مسافرت به این بهشت زمستانی را با برنامه ریزی مناسب، لذت بخش تر کنید.

از گنبد لیشتر تا آبشار هفتگانه کیوان

در نقطه تلاقی دره سور و تنگ درک، آبشار کیوان ایجاد شده است. آبشار کیوان چندین آبشار پلکانی عریض با حوضچه های مجاور آن است. در ایران آبشاری با این ویژگی، منحصربفرد است. از شهر گچساران تا آبشار کیوان فقط ۴۷ کیلومتر فاصله دارید. طبیعت منطقه بکر و خیره کننده است. در فصل بارندگی به خاطر احتمال سیل، نباید به آبشار بروید. شما تا جایی می توانید با ماشین بروید و قسمتی از راه را پیاده باید طی کنید. در نزدیکی آبشار، گنبد لیشتر قرار دارد. شما حدود ۲۰ دقیقه راه دارید تا از این بنای تاریخی زیبا دیدن کنید. لیشتر یادگاری از دوران سلجوقی است و گنبد سنگی آن یک شاهکار معماری ایرانی محسوب می شود.

از گنبد لیشتر تا آبشار هفتگانه کیوان

گنبد سنگی لیشتر یادگار دوران سلجوقیان

از آبشار گنج بنار و کوه خائیز

یکی دیگر از آبشارهای معروف گچساران، آبشار گنج بنار است. از گچساران برای رسیدن به آبشار فقط ۷ کیلومتر راه دارید. زیبایی گنج بنار با  طبیعت وحش زاگرس اعجاب آور و رویایی است. گنج بنار از دل صخره ها می جوشد و در فصل بهار که بارندگی زیاد است، خروشان است. شما می توانید بهترین عکسهای سفرتان را کنار این آبشار بگیرید. آبشار گنج بنار به ارتفاع ۳۰ متر در کوهساران خائیز قرار گرفته است. در هوای تابستانی می توانید تنی به آب بزنید و جان تازه ای بگیرید. اگر اهل کوهنوردی باشید می توانید در دامنه کوه خائیز گشت و گذار کنید. خائیز با درختان بلوط پوشیده شده و مناظر بدیعی مقابل تان خواهید دید.

از دشت لیشتر تا روستای مارین

دشت لیشتر منطقه ای وسیع در شمال شرقی گچساران است. در اواخر اسفند زیبایی لیشتر شما را شگفت زده خواهد کرد. در نزدیکی دشت لیشتر به دریاچه سد کوثر سری بزنید. سد کوثر در تنگ دوک و در مسیررود خیر آباد ساخته شده است. ارامش و سکوت دریاچه برای پیاده روی و عکاسی بی نظیر است. جاده سد را به سمت جنوب ادامه دهید به روستای مارین می رسید. روستایی تاریخی که با معماری ارگانیک و بومی خود شما را شیفته می کند. شما با اقامت در مارین می توانید به دیدن طبیعت وحشی زاگرس بروید. روستای دیل نیز در نزدیکی مارین قرار گرفته و از روستاهای گردشگری گچساران است. دیدن این روستا و منطقه حفاظت شده دیل را از دست ندهید. به خاطر کوهستانی بودن مارین و دیل، بهترین فصل زمان بازدید از این روستا بهار و تابستان است. در فصل تابستان بلیط هواپیما تهران گچساران ارزانتر است. انواع قیمت بلیط هواپیما تهران به گچساران را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما تهران به گچساران را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران به گچساران را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

از گنبد لیشتر تا آبشار هفتگانه کیوان

روستای مارین از زیباترین مناطق گردشگری گچساران

سفر با عشایر گچساران

یکی از لذت بخش ترین کارها درسفر گچساران، زندگی همراه با عشایر است. تجربه ای که در دنیا کمتر می توان سراغش را گرفت و در ایران تا دلتان بخواهد امکانش هست. این ژانر از سفر هدفش دور شدن از زندگی شهری و عادتهای روزمره آن است. در زندگی عشایری شما به بکرترین مناطق طبیعی می روید و با زیر و بم زندگی کوچگردی آشنا می شوید.عشایر گچساران در مناطق دریلا، آبگندی و کلاغ‌ نشین بیشتر تردد دارند. آنها از مناطق سردسیر فارس به جاهای گرم گچساران کوچ می کنند. معروفترین عشایر گچساران طوایف بویراحمد علیا و سفلا، ترک‌ های قشقایی و دره‌ شوری هستند. بهترین زمان برای همراهی با عشایر گچساران از اواسط شهریور است. کافیست بلیط هواپیما گچساران را خریداری کنید و به زیباترین مناطق ایران سفر کنید. گچساران از شهرهای قدیمی استان کهکیلویه و بویراحمد است. منطقه ای نفت خیر که در جنوب غربی این استان قرار گرفته است. نام این شهر در کتابهای جغرافیایی و تاریخی با عنوان گنبد ملجان ثبت شده است. اگر به دیدن چهارتاقی خیر آباد بروید، متوجه قدمت این منطقه تا دوران قبل از اسلام می شوید. از دیگر آثار تاریخی گچساران که باید در سفرتان ببینید، گنبد لیشتر و آرامگاه حکیمه خاتون است. طبیعت منطقه برای گشت و گذار بی نظیر است.

سفر با عشایر گچساران تجربه ای بی نظیر است.

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند تا از آخرین پرواز لحظه آخری مطلع شوید. پس اول تاریخ پرواز خود را قطعی کنید و از سایت تریپ مناسب ترین قیمت ها را جستجو کنید. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا