پیشنهاد سردبیرمطالب ویژه

۳ مورد از بهترین باتری های موجود در بازار

سوالی که همیشه ذهن راننده‌ها و مالکین خودرو را اشغال می‌کند این است که مارک باتری ماشین چیست؟ در خرید باتری خودرو کدام را انتخاب کنیم، باتری ایرانی یا باتری خارجی؟

باتری خودرو جزو از بخش‌های اصلی ماشین است و در  تامین انرژی خودرو کارکرد مستقیم دارد. باتری منبع ذخیره برق خودرو است و همچنین انتقال برق به قطعاتی مانند سیستم روشنایی ماشین را انجام می‌دهد.

در این نوشتار شما را با ۳ مورد از بهترین باتری‌های موجود در بازار لوازم یدکی خودرو آشنا خواهیم کرد.

بهترین مارک انواع باتری خودرو

باتری خودرو جزو مواردی است که نقش مهم و اساسی در کارکرد ماشین دارد. عمدتا کمتر کسی در خربد باتری برای خودرو به دنبال باتری دست دوم یا کارکرده می‌رود. همچنین، کیفیت باتری قابل شارژ برای عملکرد خودرو از اهمیت بالایی برخودرار است. از این رو، بهتر است که خرید و انتخاب باتری خودرو  از میان برندهای مطرح و شناخته شده‌ی بازار انجام گیرد.

ضروری است که باتری انتخابی شما  دارای کیفیت خوب و قابل قبولی باشند قادر باشد که نیازهای عملکردی خودروی شما را برآورده کند. در بازار لوازم یدکی و مصرفی خودرو انواع مختلفی از برندهای مطرح باتری خارجی و داخلی موجود است که افراد با توجه به نیاز خود باتری مناسب خودرو را انتخاب می‌کنند.

هرچند ممکن است که ترجیح خیلی از افراد باتری خارجی باشد، اما در بازار تولیدات داخلی نیز برندهای مطرح و قابل قبولی وجود دارد که با توجه به نوع خودرو، انواع مختلفی از باتری تولید می‌کنند.

باتری خودرو

در ادامه تعدادی ۳ مورد از برترین برندهای مطرح ایرانی باتری خودرو را معرفی می‌کنیم:

۱- صبا باتری

شرکت صبا باتری به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولید باتری در ایران شناخته می‌شود که بیش از ۵۰ سال است که در اینن حوزه فعال است. قابل توجه است که باتری اسیدی و باتری اتمی باطری صبا از جمله گزینه‌های بدارای کیفیت بالا و قیمت مناسب موجود در بازار می باشد. محصولاتی که صبا باتری در کارخانه‌های خود تولید و عرضه می‌کند شامل انواع باتری های ۳۵ آمپر تا ۲۰۰ آمپر است.

نکته‌ی حایز اهمیت این است که خودروهای سبک و سنگین می‌توانند از محصولات صبا باتری استفاده کنند. توجه داشته باشید که هر دو دسته محصول از کیفیت بالایی برخوردار است. باتری‌های صبا باتری بین ۱ تا ۳ سال عمر دارد. این دوره‌ی ۳ ساله با توجه مصرف، شرایط رانندگی و آب و هوای منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.توجه است که به دلیل کیفیت و قیمت، گروه خودروسازی سایپا از محصولات صبا باتری به عنوان محصولات کارخانه خود استفاده می‌کند.

۲- باتری سوزوکی

باتری سوزوکی توسط کارخانه سپاهان باتری تولید می‌شود. خط تولید این باتری در کارخانه سپاهان باتری مورد تایید سوزوکی ژاپن قرار گرفته است. باتری سوزوکی از بهترین و معروف‌ترین برندهای باتری است.

در حالتی که از باتری‌های سیلد اسید به صورت صحیح و درست نگهداری شود حدودا به میزان ۳ سال عمر می‌کنند. نکته‌ی قابل توجه در باسوزوکی این است که صفحه‌های سرب کلسیم این باتری با تکنولوژی جدید، تولید می‌شود و  ریزش سرب صفحات باتری را به میزان حداقل و نزدیک به صفر رسانده است.

۳- باتری اوربیتال وان

هرچند باتری اوربیتال وان حدود ۳ سال کارکرد دارد اما این مدت زمان با توجه به مواردی مانند آب و هوای گرم یا سرد، طول سفر و عملکرد مدار شارژ خودرو متفاوت است. هر زمان که شما ماشین خودر را روشن می‌کنید، باتری خودرو مقداری از شارژ خود را از دست می‌دهد و مجددا در طول سفر توسط موتور شارژ می‌شود.

باتری اوربیتال وان شرکت سپاهان به عنوان یکی از پرطرفدارترین باتری‌های ماشین شناخته می‌شود. این نوع باتری در نوع سیلد اسید تولید می‌شود. قابل توجه است که کارخانه سپاهان باتری به طور کلی محصولات خود را مطابق استاندارد‌های جهانی و با استفاده از به فناوری روز دنیا تولید می‌کند.

برای خرید و بررسی انواع باتری از فروشگاه ایرانی کار دیدن کنید.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا