پیشنهاد سردبیرمطالب ویژه

۳ نکته مهم در انتخاب بهترین باتری خودرو

صنعت باتری سازی در ایران تاریخیچه‌ی شصت ساله دارد. اولین تولیدکننده‌ی باتری خودرو در داخل کشور کارخانه‌ی باطری سازی نیرو نام دارد. در ابتدا تولید باطری فقط به صورت سرب اسید یا به عبارتی باتری اسیدی بوده اما به مرور زمان تکنولوژی باطریهای mf یا باتری اتمی در صنعت باتری سازی ایران مورد استفاده قرار گرفت.

انواع باتری خودرو ایرانی

طی پیشرفت دانش و تکنولوژی، امروزه شرکت‌های مختلف باتری سازی انواع مختلفی از باتری اسیدی و باتری اتمی تولید نموده و در بازار عرضه می‌کنند.
در ادامه شما را با چند نوع از بهترین برندهای باتری ماشین و مهم‌ترین کارخانجات باتری سازی کشور آشنا می‌کنیم:

باتری خودرو صبا

صبا باطری به عنوان یکی  از  قدیمی‌ترین باتری‌های ایرانی شناخته می‌شود. صبا باطری انواع مختلف و متنوع باتری اسیدی و اتمی تولید می‌نماید. با استفاده از جدیدترین فناوری‌، انواع مختلفی از باطری از ۳۵ آمپر تا ۲۰۰ آمپر توسط صبا باطری تولید شده که برای انواع خودروهای سبک و سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باطری‌هایی که توسط این تولید کننده غرضه می‌شود برای اتومبیل‌های مختلف مانند پژو، پراید، سمند، ال ۹۰، رانا، ریو، و دیگر انواع خودرو مناسب است. در نظر داشته باشید که صبا باطری به علت کیفیت بالا  و قیمت مناسب (ارزانترین باطری در کشور) بسیار پرفروش و پرطرفدار است.

باتری خودرو سپاهان

در شرکت سپاهان باطری هر دو نوع باطری اسیدی و اتمی تولید می‌شود. در شرکت باتری سازی سپاهان از فناوری روز و دانش جدید در صنعت باتری سازی استفادهمی‌شود. این مساله باعث شده که باتری‌های تولیدی این شرکت جروز مرغوب‌ترین و بهترین باطری‌های داخلی شناخته شود.

خودرو ۲۰۶، ال ۹۰ و سمند از جمله اتپمبیل‌هایی هستند که از محصولات باتری خودرو سپاهان استفاده می‌کنند. محصولات سپاهان باطری مانند اربیتا و سوزوکی برای انواع اتومبیل‌های داخلی و خارجی مثل پژو ، پرای، سمند، ال۹۰، رانا، رنو و مگان کاربرد مناسبی دارد.

باتری خودرو برنا

کارخانه باتری ماشین ایرانی برنا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید کننده بهترین باتری ایرانی ماشین می‌باشد. برنا باطری برای انواع مختلف خودروهای داخلی و خارجی باطری‌های مخصوص تولید نموده و در بازار عرضه می‌کند. شرکت برنا باطری تولیدات گسترده‌ای از جمله باطری اسیدی و باطری اتمی دارد.

باتری خودرو  ۲۰۶ و پرشیا به صورت فابریک از برنا باطری استفاده می‌شود. همچنین، برای تولید باطری در شرکت صبا باطری، مانند جی ان گلوبال از تکنولوژی اروپا برگرفته شده است.

باتری خودرو

مزایا و معایب انواع باتری

رای انتخاب باتری خودرو، مشتری باید بداند که چه نوع باتری برای ماشین وی مناسب‌تر است. در بسیاری از موقعیت‌ها ممکن است که افراد باتری نوع اول یعنی اسید شارژ انتخاب کنند. این عده از افراد بر این عقیده هستند که دسترسی به الکترولیت باتری عموما آسان‌تر است و در صورت نیاز، می‌توانند به راحتی آن را تنظیم کنند. علاوه بر این، آنها بر این باورند که طول عمر این نوع باتری نسبت به باتری اسید شارژ بیشتر است.

بر کسی پوشیده نیست که بعضی از باتری‌ها از کیفیت پایینی‌تری برخوردارند و در واقع به این دلیل طول عمر کمتری دارند. البته ممکن است به غلط عده‌ای این باور را داشته باشند که باتری سیلد عمر کمتری نسبت به باتری اسید شارژ دارد. دلیل کیفیت پایین برخی از باتری‌ها این است که در داخل تعداد قابل توجهی از باتری‌های سیلد، از صفحاتی استفاده شدهن است که در باتری‌های معمولی استفاده می‌گردد. این مساله منجر کاهش عمر باتری‌های سیلد شده است و عموم مردم به اشتباه بر این عقیده‌‌اند که کیفیت باتری‌های سیلد پایین است.

توجه داشته باشید که باتری اسید شارژ هیچ برتری نسبت به باتری سیلد ندارد و تنها تفاوت آنها صرفا در قیمت آنهاست.

قیمت انواع باتری خودرو

امروزه، خرید باتری و مقایسه‌ی قیمت‌ها با وجود تعداد قابل توجهی فروشگاه اینترنتی ساده و آسان شده است. شما در فروشگاه لوازم خودرو ایرانی کار می‌توانید انواع مختلف باتری را با توجه به مشخصات مورد نظر خود فیلتر کنید و قیمت‌های مختلف و مشخصات برند های باتری را با یکدیگر مقابیسه نمایید. در نهایت، قیمت بهترین مارک باطری ماشین را بررسی کرده و یک خرید راحت و ایمن تجربه کنید.

بهترین باتری ایرانی برای پراید

در صورتی که خودرو شما پراید باشد، بهترین باطری مناسب آن از نظر کیفیت و آمپر، باطری ۶۲ آمپر اتمی کره ای شرکت دلکور باطری مانند پوما و یا شارک است. و در صورتی که بخواهید باتری ایرانی خریداری کنید، باطری ۶۰ آمپر سوزوکی و اوربیتال برای خودروی شما مناسب است.

در نهایت باید اضافه کرد که می‌شود برای پراید باطری ۷۴ آمپر نصب نمود اما چون دینام پراید ۴۵ و یا ۵۵ آمپر است، به هیچ عنوان باطری بالاتر از ۶۲ آمپر بر ای پراید آن مناسب نمی‌باشد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا