پیشنهاد سردبیرمطالب ویژه

۴ مورد از مزایای رپورتاژ خبری | انتشار رپورتاژ شما در ایرانی کار

امروزه شاهد بعد دیگری از رپرتاژ خبری در محیط اینترنت هستیم. در رپورتاژ خبری، مقاله در قالب یک پست معمولی به وب‌سایت اضافه شده که عموما یک مطلب خبری و یا به نحوی نوعی اطلاع‌رسانی است. توجه داشته باشید که علی رغم این، مقاله در اصل یک متن تبلیغاتی و سازمان‌یافته است که اهداف مشخصی را دنبال می‌کند. این اهداف ممکن است شامل تبلیغات برای یک محصول یا یک وب‌سایت باشد.

وب‌سایت‌ و شرکت‌هایی هستند که به ازای ثبت رپرتاژ خبری مبلغی را از شرکت تبلیغ‌کننده دریافت می‌نمایند. قابل توجه است که در SEO  رپرتاژ خبری برای دریافت لینک‌های خارجی کارکرد دارد. به صورت دقیق‌تر، ایجاد بک‌لینک و دریافت ترافیک، منجر به افزایش رتبه‌ی وب‌سایت‌ در موتورهای جستجو می‌گردد. علاوه بر این، رپرتاژ خبری یکی از بهترین روش‌های بازاریابی در اینترنت است که به وسیله‌ی آن این امکان را دارید که اخبار خود را در بهترین رسانه‌ها انتشار دهید.

در صورت تمایل به انتشار رپورتاژ خبری در وب‌سایت ایرانی کار خواهشمند است با شماره ۵۴۹۴۵-۰۲۱ تماس بگیرید.

 

انواع رپورتاژ چیست؟

انواع رپورتاژ نگاری، که گزارش آگهی نیز خوانده می‌شود، در انگلیسی معادل advertorial است و از بهترین روش‌های تبلیغات است. رپورتاژ یا رپرتاژ (تلفظ رپورتاژ به هر دو صورت صحیح است) از گذشته تا کنون تغییرات و حالت‌های مختلفی را گذرانده است. ما در ایران کار با انتشار این مقاله به بررسی انواع مختلف رپورتاژ و مزایای آن خواهیم پرداخت.

۱- رپورتاژ مالتی مدیا

قطعا این جمله‌ی معروف به گوش شما نیز خورده است که یک تصویر از هزاران کلمه گویاتر است. رپرتاژ مالتی مدیا یه به عبارتی رپورتاژ آگهی تصویری پیرو همین فلسفه‌ی معروف ایجاد شده‌ است. در این نوع از رپرتاژ انواع اجزای گرافیکی و بصری به صورتی جذاب، همراه با محتوای با ارزش، تبلیغات برند و محصولات یک شرکت را در دست گرفته و نظر و توجه کاربران را جذب کند.

۲- رپورتاژ تبلیغاتی

رپرتاژ تبلیغاتی در رسانه‌های بصری مانند تلویزیون و پلتفرم‌های ویدیویی آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. در رپرتاژ تبلیغاتی، تیزر یا ویدیویی کوتاه از محصولات و یا خدمات یک برند یا شرکت ساخته می‌شود و برای مخاطبان نمایش داده می‌شود.

۳- رپورتاژ خبری یا نوشتاری

رپرتاژ خبری یا نوشتاری در روزنامه‌ها و مجله‌ها کاربرد دارد.  رپورتاژ خبری از قدیم تا به امروز در رسانه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. به فرض مثال، در گزارش یا مقاله‌ی منتشر شده در در روزنامه‌ و یا مجله، تبلیغ و معرفی محصول مرتبط نیز انجام می‌گردد.

رپورتاژ خبری رپورتاژ آگهی

رپورتاژ خبری چیست؟

رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی، امروزه به عنوان موثرترین و گسترده‌ترین نوع رپورتاژ مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتشار رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی در وب‌سایت‌ها و محیط اینترنت، به ویژه در سایت‌های خبری بسیار متداول است. با ظهور و گسترش استفاده از اینترنت و رسانه‌های دیجیتالی مانند وبلاگ، انتشار رپورتاژ خبری در وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های معتبر و پرمخاطب به یکی از اساسی‌ترین روش‌های تبلیغاتی تبدیل شده است.

مقاله‌هایی که در قالب رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی نوشته و منتشر می‌شود، در ترکیب و همراهی با دیگر مطالب و محتوای وب‌سایت اعتبار می‌گیرد. این مساله برای هر دو طرف برد محسوب می‌شود. رپورتاژ دهنده و صاحب وب‌سایت از این نوع تبلیغات سود می‌برند چرا که برند سازنده‌ی رپورتاژ به تبلیغ و جذب مشتری از طریق کانال وب‌سایت برای خود می‌پردازد، و صاحب وب‌سایت با انتشار تبلیغات در پلتفرم خود، مبلغی در ازای این کار دریافت می‌کند.

در صورتی که محتوای رپورتاژ خبری به خوبی نوشته شده باشد و به صورتی صحیح توزیع شود، کاربران وب‌سایت متوجه تبلیغاتی بودن اهداف آن مقاله نخواهند شد. بر هیچ کس پوشیده نیست که هر چه مخاطب کمتر متوجه شود یک محتوا جنبه‌ی تبلیغاتی دارد، اعتماد و اطمینان او نسبت به آن محتوا بیشتر جلب می‌گردد. در نتیجه‌ی این اعتمادسازی، اثر گذاری رپورتاژ خبری بالاتر خواهد رفت. این نکته، مهم‌ترین در کل مبحث رپورتاژ آگهی خبری است که آن را به یکی از بهترین انواع رپورتاژ تبدیل نموده است.

مزایای رپورتاژ

در این بخش از مقاله، به مزایا و ویژگی‌های این نوع محتوای تبلیغاتی خواهیم پرداخت. رپورتاژ خبری دارای مزایای متعددی است. در ادامه به بیان مزایای مختلف رپورتاژ خبری خواهیم پرداخت.

رپورتاژ خبری

۱- رپورتاژ نگاری یا رپورتاژ خبری محتوای کامل و جامع معرفی برند، محصولات و خدمات شما 

رپورتاژ خبری از متداول‌ترین انواع محتوای کامل بشمار می‌رود. این سبک از محتوا جنبه‌ی تبلیغاتی دارد اما در عین حال کاربر مشتاق است که آن را مطالعه کند. اغلب به این صورت است که جنبه‌ی مزاحمت یا بی‌ربط بودن آن بسیار کم‌رنگ شده است. در یک رپورتاژ آگهی یا خبری این فرصت به خواننده داده می‌شود که در قالب یک محتوای کامل و بدون نقص، با محصولات و خدمات آگهی دهنده آشنا شود.

همچنین، بر خلاف بنرهای تبلیغاتی و گاها بی‌اهمیت، شما این فرضت را خواهید داشت که شعار تبلیغاتی خود را به بهترین حالت ممکن به کاربر نمایش دهید.

۲- افزایش اعتبار و برندینگ با رپورتاژ نگاری یا رپورتاژ خبری

از دیگر موارد مهم در محتوای رپورتاژ خبری، قدرتمند کردن و معتبر کرذن برند شما است. اعتبار بخشیدن به این صورت است که مخاطبین، شما را یک برند مطرح در حوزه‌ی کاری خودتان بدانند. رپورتاژ آگهی باعث می‌شود که تعامل کاربران به صورت هدفمند با برند و حوزه‌ی کاری شما بیشتر شود و از آن طرف شما با رپورتاژ خبری به برندینگ خود اعتبار بیشتری ببخشید.

۳- دیده شدن در گوگل با رپورتاژ خبری

منظور از دیده شدن و مطرح شدن در گوگل، سئو سایت خودمان نیست. اگر در رپورتاژ خبری اصول سئوی محتوا رعایت شده باشد، یا یک مقاله سئو شده در قالب رپورتاژ منتشر کنید، خود این رپورتاژ خبری در نتایج گوگل دیده می‌شود. دلیل دیده شدن توسط گوگل این است که معمولا سایت‌های خبری و پربازدیدی که رپورتاژ منتشر می‌کنند از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار است.

۴- رپورتاژ خبری هیچ وقت حذف نمی‌شود 

از دیگر مزایای رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری این است که برخلاف بنرهای تبلیغاتی از روی وب‌سایت‌ها حذف نمی‌شوند. این یک مزیت بسیار مهم است چون متن رپورتاژ همیشه بر وب‌سایت قابل دسترسی است و ممکن است حتی در طولانی مدت اهداف تبلیغاتی شما را تامین کند و توسط جستجوی گوگل همچنان در رتبه‌های بالا باقی بماند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا