پیشنهاد سردبیر

۵ نکته مهم در کارشناسی خودرو دست دوم

کارشناسی خودرو دست دوم یکی از نیازهای امروزه‌ی جامعه است. هرچند ممکن است در نگاه اول خریدن یک خودرو دست دوم چندان در اولویت نباشد اما مواردی مانند کاهش هزینه خرید و کیفیت خودرو باعث می‌شود که انتخاب ما خرید یک خودرو دست دوم با کیفیت و قیمت مناسب باشد.

مهم نیست کدام طرف معامله باشید، فروشنده یا خریدار، حتما قبل از اقدام به خرید یا فروش خودرو دست دوم برای کارشناسی آن اقدام نمایید. متخصصین و کارشناسان خودرو با تجربه و علمی که  دارند شما را با زوایای پنهان موارد و یا مشکلات احتمالی خودرو آشنا می‌کنند.

کارشناس رسمی قیمت گذاری خودرو – کارشناسی خودرو دست دوم

با بررسی موارد مختلف کارشناسی فنی خودرو و کارشناسی بدنه خودرو، کارشناس متخصص به یک جمع‌بندی کامل درباره‌ی خودرو می‌رسد و با توجه به آن امکان قیمت‌گذاری خودرو میسر می‌شود.

ایرانی کار این امکان را برای شما عزیزان فراهم نموده که در ابتدا از سرویس کارشناسی خودرو استفاده کنید و سپس از خدمات متخصصین ایرانی کار در کارشناسی قیمت خودرو بهرمند شوید. برای استفادنه از این خدمات کافی است که کلیک کنید!

 

کارشناسی خودرو

تخمین قیمت خودرو کارکرده چگونه انجام می شود؟

تخمین قیمت خودرو کارکرده یا به عبارتی کارشناسی قیمت خودرو کارکرده با توجه به بررسی موارد مختلف مرتبط با صحت و سلامت خودرو شما انجام می‌گیرد. برای این کار بخش‌های مختلف ماشین بررسی و کارشناسی می‌شود. مهم‌ترین مواردی که مورد بررسی قرار می‌کیرد شامل موارد زیر است:

۱- چک کردن دود اگزوز ماشین کارکرده

برای بررسی اگزوز، ماشین کارکرده را برای ۵ دقیقه روشن نگه دارید و سپس دود خروجی را بررسی کنید. در صورتی که دود خروجی از اگزوز آبی رنگ باشد، کاربراتور و موتور دچار خرابی شده است. در صورتی که دود اگزوز به رنگ سفید باشد یا به حالت بخار باشد، امکان خرابی واشر سرسیلندر قوی است. رنگ سیاه دود نشانه‌ی این است که ماشین مورد نظر سوخت زیادی مصرف می‌کند.

۲- تست فرمان ماشین دست دوم

نکته‌ای که در بررسی فرمان ماشین باید مدنظر داشته باشید این است که انحراف نداشته باشد. برای چک کردن این مورد، در سرعت بالای ۵۰ کیلومتر، باید دست خود را از روی فرمان بردارید و بررسی کنید که آیا ماشین به راست یا چپ متمایل می‌شود یا نه. اگر خودرو به طرفین متمایل شود، فرمان دچار مشکل شده است و باید برای تعمیر آن اقدام شود.

کارشناسی خودرو دست دوم

۳- بررسیی عدد کیلومتر شمار ماشین کارکرده

هرچند ترجیح بر این است که خودرو دست دوم با عدد کیلومتر کمتر خریداری کنیم اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که نوع رانندگی و نحوه‌ی استفاده‌ی افراد از خودرو با یکدیگر فرق دارد. به فرض مثال ممکن است ماشین دست دوم شخصی کارکرد بیشتری داشته باشد، اما نسبت به ماشین دیگری که نصف آن هم کار نکرده، سالم‌تر باشد.

۴- چک کردن سیستم برقی خودرو

تک تک بخش‌هایی که با برق کار می‌کنند باید تست شود. چراغ‌های جلو، عقب، راهنما و مه شکن همگی باید تست شود. همچنین، برف پاک کن، کولر، شیشه‌ها، سیستم صوتی، سیستم گرمایشی، آمپر و بوق همگی باید بررسی شده و بدون نقص کار کند.

۵- بررسی نکات فنی خودرو هنگام خرید

کارشناس فنی خودرو متخصص این کار است و باید از تجربیات وی در معاملات خرید و فروش خودرو دست دوم استفاده شود. همچنین، بد نیست که خود شما هم پیش از خرید خودرو اطلاعات کاملی از مشخصات و نحوه قیمت‌گذاری خودروهای کارکرده و دست دوم داشته باشید تا در جریان کامل امور قرار گیرید.

در ایرانی کار این امکان وحود دارد که شما مشخصات و اطلاعات خودرو را تحلیل و بررسی کنید.

قیمت ماشین دست دوم – کارشناسی خودرو دست دوم

در خرید خودرو حتما امکانات و آپشن‌های موجود در خودرو را مد نظر قرار دهید. امروزه تعداد زیادی سایت خرید و فروش خودرو با درج قیمت وجود دارد که از طریق آن می‌توایند از قیمت ماشین دست دوم به صورت دقیق مطلع شوید.

در صورتی که قصد دارید برای خرید یا فروش خودرو خود اقدام کنید، می‌توانید که خدمات ایرانی کار در زمینه‌ی خرید و فروش خودرو دست دوم بهرمند شوید.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا