پیشنهاد سردبیرآموزش

معرفی ۶ مدل از ماشین‌های کیا با داشتن شرایط واردات

تحمیل تحریم‌ها بازار خودروی ایران‌ پیامدهای گوناگونی را در پی داشت. قطع همکاری بسیاری از شرکت‌های خودروسازی با خودروسازهای ایرانی و افزایش قیمت اتومبیل‌های خارجی و ایرانی موجود در بازار داخلی، برجسته‌ترین نتایج اعمال تحریم‌ها بودند‌. اتومبیل‌های کره‌ای در بازار خودرو ایران محبوبیت فراوانی دارند و تصویب مجوز واردات خودرو از جانب هیئت دولت مژده واردات خودرو‌های کره‌ای از جانب کمپانی‌های خودروسازی این کشور مانند برند کیاموتورز را به علاقمندان این نوع خودرو‌ها می‌دهد.

اکنون که کلیات آیین نامه مربوط به واردات خودرو از سوی دولت ابلاغ شده است امید می‌رود شاهد حضور خودرو‌های با کیفیت‌تری در بازار داخلی باشیم. مطابق قوانین درج شده در متن این آیین نامه مقرر شده است که تنها اتومبیل‌هایی که قیمت آن‌ها پایین‌تر از ۲۰ هزار دلار است به بازار وارد شوند. اتومبیل‌های برند کیا نیز جز اصلی‌ترین خودرو‌هایی هستند که به بازار ایران وارد خواهند شد.

این شرکت خودروسازی کره‌ای با بهره گیری از جدید‌ترین تکنولوژی جهان به ساخت انواع اتومبیل در کلاس‌های گوناگون می‌پردازد. محصولات این شرکت با کارایی و ایمنی بالا به یکی از مهمترین رقبا دیگر اتومبیل‌های بازار جهانی تبدیل شده‌اند. در ادامه این مقاله شما را با ۶ مدل از بهترین اتومبیل‌های برند کیا که امکان ورود به بازار خودرو کشور را دارند آشنا می‌کنیم.

۶ مدل از اتومبیل‌های برند کیا موتورز با امکان ورود به کشور

در ادامه به معرفی خودورهایی که ممکن است به کشور ورود پیدا کنند، خواهیم پرداخت:

کیا سراتو ۲۰۲۲

کیا سراتو برای مشتریان ایرانی خودرو‌ای نام آشنا و محبوب است. نسل‌های مختلف این اتومبیل در بازار ایران به فروش گذاشته شده‌اند و کیفیت این خودرو‌ها برای مشتریان قابل قبول بوده‌اند. کیا سراتو ۲۰۲۲ به عنوان یکی از جدید‌ترین اتومبیل‌های شرکت کیا موتورز در ورژن پایه SX دارای موتوری با حجم ۱.۶ لیتر و ۴ سیلندر است. این موتور تنفس طبیعی با قدرت بالا فاکتور‌های لازم برای جلب رضایتمندی رانندگان را دارد. پیشرانه کیا سراتو ۲۰۲۲ با قدرت ۱۲۸ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر برای رانندگی متعادل در فضای شهری مناسب تلقی می‌شود. این خودرو جز خودرو‌هایی است که با قیمت زیر ۲۰ هزار دلار مجوز ورود به کشور را دریافت نموده است.

کیا سراتو ۲۰۲۲

کیا سونت ۲۰۲۲

این اتومبیل در دسته کراس اوور‌های نسبتا ارزان قیمت شرکت کیا قرار می‌گیرد. کیا موتورز اتومبیل کیا سونت را با هدف عرضه در بازار‌های در حال توسعه‌ای مانند بازار خودرو آمریکا لاتین، هندوستان و آفریقا جنوبی تولید نموده است. کیا سوند در نقش یک کراس اوور شهری کوچک در کشوری مانند قطر بین ۱۶ تا ۱۹ هزار دلار قیمت گذاری شده است. کیا سونت‌های موجود در کشور قطر در تیپ‌های مختلف دارای موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی هستند.

قدرت پیشرانه در این اتومبیل‌ها ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور آن‌ها ۱۴۴ نیوتن متر است. تیپ‌های مختلف کیا سوناتا با گیربکس اتوماتیک سی وی تی در این کشور عرضه می‌شوند. گرچه قیمت این خودرو در بازار قطر چندان اقتصادی و ارزان برآورد نمی‌شود اما درمانند هندوستان با قیمتی پایین‌تر تا حدود ۷ هزار دلار به فروش می‌رسد. لزا می‌توان تیپ‌های ارزان قیمت‌تر کیا سونت را از کشور‌های مانند هند وارد بازار نموده و در قالب خودرو اقتصادی به فروش گذاشت.

کیا سونت ۲۰۲۲

کیا ۲۰۲۲K5

از دیگر اتومبیل‌های جذاب و محبوب ساخت کمپانی کیا موتورز می‌توان به کیا k5 مدل ۲۰۲۲ اشاره نمود. کیا کیا k5 در بازار خودرو ایران طرفداران زیادی دارد و جز بهترین سدان‌هایی است که با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار به فروش می‌رسد. این اتومبیل نسل جدید مدل اپتیما است که نام پر آوازه‌ای در میان خریداران ایرانی به شمار می‌آید. دو نسخه از اتومبیل کیا کیا k5 مدل ۲۰۲۲ در بازار خودرو کشور عمان خرید و فروش می‌شوند. این دو ورژن از خودرو کیا کیا k5 در بازار این کشور دارای قیمت یکسان هستند اما به لحاظ شاخصه‌های فنی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

کیا K5 مدل EX دارای موتوری با حجم ۲.۵ لیتر و چهار سیلندر از نوع تنفس طبیعی است. پیشرانه این خودرو مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۶ نیوتن متر می‌باشد. کیا K5 مدل ال ایکس نیز دارای موتور تنفس طبیعی با حجم ۲ لیتر، قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۲ نیوتن متر است. هر دو اتومبیل کیا K5 ای ایکس و ال ایکس به گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته مجهز شده‌اند که انتقال قدرت به سمت چرخ‌های جلو را بر عهده دارد.

کیا ۲۰۲۲K5

کیا سول ۲۰۲۲

این خودرو از شاسی بلند‌های شهری ساخت شرکت میا موتورز است که با طراحی بصری متفاوت توجه خریداران را به خود جلب می‌نماید. این خودرو طراحی جعبه‌‌ای شکل و خاصی دارد که می‌تواند برای کاربران مهیج و چشم نواز باشد. در ساخت کیا سول مدل ۲۰۲۲ از موتور ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۲۴ اسب بخار استفاده شده است. این اتومبیل در کشور عمان با قیمتی حدود ۱۸ هزار دلار به فروش می‌رسد و می‌تواند در دسته اتومبیل‌های وارداتی به بازار ایران قرار گیرد.

کیا سول ۲۰۲۲

کیا سلتوس ۲۰۲۲

این خودرو از جدید‌ترین کراس اوور‌های ساخت کمپانی کیا است و برای مشتریان ایرانی ناشناخته محسوب می‌شود زیرا نشانه‌ای از حضور این ماشین در کشور در سال‌های اخیر وجود ندارد. کیا سلتوس به عنوان کراس اووری مدرن و جمع و جور می‌تواند به یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های وارداتی بازار ایران تبدیل شود. موتور ۱.۶ لیتری تعبیه شده در کیا سلتوس ال ایکس دارای قدرت ۱۲۱ اسب بخار و گشتاور ۱۵۱ نیوتن متر است. از جمله مزایای کیا سلتوس می‌توان به مصرف سوخت قابل قبول، استهلاک نسبتا پایین و ابعاد کوچک و کاربردی اشاره نمود. قیمت فروش این خودرو در کشور‌های حاشیه خلیج فارس حدود ۱۶ هزار دلار است. چنانچه این خودرو با قیمت متعارف در بازار ایران به فروش برسد به یکی از رقبای سرسخت برای خودرو‌های چینی مونتاژ تبدیل خواهد شد.

کیا سلتوس ۲۰۲۲

کیا ریو

کیا ریو از نام آشنا‌ترین خودرو‌های شرکت کیا موتورز در ایران است. نخستین نسل این خودرو به شکل مونتاژی با تعداد انبوه توسط شرکت سایپا ساخته شده و در ایران به فروش گذاشته شد. نسخه‌های دسته دوم و کارکرده اولین نسل کیا ریو همچنان در بازار داخلی مشاهده می‌شوند. کیا ریو هاچبک و سدان در بازار کشور عمان با قیمت ۱۳ تا ۱۶ هزار دلار خرید و فروش می‌شوند. کیا ریو ۲۰۲۲ از موتور ۱.۴ لیتری با قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر بهره دارد. چنانچه این خودرو جز اتومبیل‌های وارداتی به بازار ایران باشد می‌تواند به یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین اتومبیل‌ها تبدیل شود.

کیا ریو

نتیجه گیری

در این مقاله شش مدل از جدید‌ترین خودرو‌های ساخت شرکت کیا موتورز با امکان ورود به کشور را معرفی نمودیم. با تسهیل فرایند واردات خودرو‌های اقتصادی خارجی به بازار داخلی کشور تولید و مونتاژ آن‌ها افزایش یافته و مشتریان ایرانی می‌توانند از اتومبیل‌های جدید با کارایی بالا مانند محصولات شرکت کیا موتورز بهرمند شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا