اخبار خودرو

Gentex شیشه‌های تیره‌شونده معرفی کرد

Gentex شیشه‌های تیره‌شونده معرفی کرد – بالا یا پایین کشیدن پرده‌ی آفتاب‌گیر پنجره در هواپیما یا نشستن روی صندلی عقب سرویس‌های بالارده‌ی تاکسی آنلاین اوبر، مربوط به دهه‌ی گذشته است. این روزها بدون جابه‌جایی پرده‌ی آفتاب‌گیر، فشار دادن یک دکمه می‌تواند به‌صورت الکتریکی تک‌تک روزنه‌ها را تقریبا به‌صورت کامل تاریک کند. شرکت بین‌المللی تأمین‌کننده‌ی قطعات خودرو با نام Gentex که پنجره‌های الکتروکرومیک هواپیماهای عظیم‌الجثه‌ی بویینگ ۷۸۷ Dreamliner را تأمین می‌کند. با ایرانی کار همراه باشید.

Gentex شیشه‌های تیره‌شونده معرفی کرد

در ادامه مقاله Gentex شیشه‌های تیره‌شونده معرفی کرد – در حال معرفی محصولات جدیدی برای هواپیمای بویینگ ۷۷۷ و برخی از هواپیماهای ایرباس است. البته سال‌ها است که این فناوری برای تاریک کردن آینه‌های وسط اتومبیل‌ها به‌شکل الکترونیکی به کار رفته و حتی به‌صورت محدود در سان‌روف برخی مدل‌های مرسدس‌بنز رویت شده است، با این حال، Gentex در رویداد CES 2020 کاربری‌های جدیدی را از این فناوری برای شیشه‌ی اتومبیل‌ها معرفی کرد. در ادامه روش‌هایی که این فناوری جادویی به واسطه‌ی آن‌ها می‌تواند طی سال‌های آینده در خودروهای جدید ظاهر شود، آورده شده است.

Gentex شیشه‌های تیره‌شونده معرفی کرد

این فناوری تا رسیدن به مرحله‌ی عرضه، با موانع چندان زیادی مواجه نیست؛ درنتیجه شاید این اولین محصول از فناوری Gentex باشد که عملا روانه‌ی بازار می‌شود. دلیل این ادعا فقدان هرگونه مقررات دست‌وپاگیر درمورد میزان شفافیت سانروف‌ها است. علاوه بر این، مرسدس‌بنز سال‌های مدیدی است که پنل‌های الکتروکرومیک با قابلیت کاهش نور را در محصولات خود ارائه می‌دهد. البته در اصل این پنل‌ها توسط شرکت دیگری تولید شده و تحت نام Magic Sky Control (کنترل جادویی آسمان) روانه‌ی بازار می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا