اخبار خودرو

پیش فروش SX5 آغاز می شود | جدیدترین خودروی امسال

اگر گروه خودروسازی فردا را بشناسید، به یاد می آورید که این خودروسازی در سمنان شروع به کار کرده و البته در ارائه محصولات و خبرسازی، بسیار کمرنگ ظاهر شده است. اما پیش از به پایان رسیدن سال ۱۳۹۹، شاهد عرضه و پیش فروش یک محصول جدید از این گروه خودروسازی هستیم. پیش فروش SX5 از گروه صنعتی فردا در زمستان ۹۹ انجام شده و طبق اظهارات این گروه، عرضه آن نیز پیش از سال جدید هجری شمسی صورت خواهد گرفت.

پیش فروش SX5

خودروی SX5 با برند فرداموتور، در واقع دومین محصول از این گروه است که در شمار خودروهای شاسی بلند جای می گیرد. البته رونمایی رسمی از این خودرو انجام نشده، اما تصاویری از آن در صفحه اینستاگرام فرداموتور منتشر شده است.

این خودرو همان طور که گفتیم در گروه کراس اوورها جای می گیرد و البته تقریبا یک شاسی بلند جمع و جور است. SX5 از طول ۴۵۱۲ میلی متری بهره برده و عرض آن به ۱۸۱۲ میلی متر می رسد. همین طور این خودرو ارتفاعی معادل ۱۷۲۵ میلی متر دارد. وزن این خودرو از فرداموتورز به ۱۳۴۵ کیلوگرم می رسد. این خودرو در کناره ها، خطوطی کشیده دارد و همین موضوع ابهت خوبی به آن بخشیده است. نمای عقب آن نیز به خوبی طراحی شده و به نظر می رسد که مهندسی بدنه آن، به شکلی ایده آل پیش رفته است و باید فروش خوبی را برای آن، پیش بینی کرد.

به بخش کابین خودرو که وارد می شویم، طراحی جذاب و خاص آن، خودنمایی می کند. مانیتوز ۸ اینچی آن نیز در جای خود قابل توجه است. صندلی های این خودرو نیز چرمی بوده و با دوخت سفارشی قرمز عالی به نظر می رسد. همین ترکیب رنگ روی صندلی‌ها، رودری‌ها و داشبورد نیز به‌چشم می‌خورد.

SX5

مشخصات فنی SX5

این خودرو طبق اطلاعات درز پیدا کرده با موتور ۱۶۰۰ سی سی تنفس طبیعی ساخت برند میتسوبیشی به همراه ۱۲۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه خواهد شد. استاندارد آلایندگی پیشرانه SX5، یورو ۵ و مصرف ترکیبی این خودرو؛ ‌۷.۳لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است که به لحاظ مصرف سوخت خودرو بسیار کم مصرفی محسوب  می شود. همچنین SX5 از یک گیربکس ۶ سرعته CVT بهره برده است.

امکانات و تجهیزات SX5

با توجه به مشخصات فنی و پیشرانه متناسب می‌توان گفت این خودرو امکانات رفاهی و آپشن‌های قابل‌قبولی دارد. براساس اطلاعات رسمی منتشرشده؛ فردا SX5 دارای سانروف، کروزکنترل، کنترل‌پایداری، کنترل‌کشش، مانیتور ۸اینچی لمسی با دوربین عقب، گیربکس ۲حالته اسپرت و برفی، فرمان برقی با تنظیم ارتفاع، بلوتوث، آینه تاشوبرقی، سیستم تهویه دیجیتال، سنسور فشار بادلاستیک، اتولایت و دی‌لایت، دو ایربگ، سیستم کمکی در سربالایی HHC، ایزوفیکس صندلی، خروجی برقی ۱۲ولت و سنسور دنده‌عقب است.

SX5

قیمت اس ایکس ۵

پیش‌بینی می‌شود قیمت اولیه فردا SX5 در ایران، احتمالا بین ۶۵۰ تا ۷۵۰میلیون‌تومان باشد، باید دید عملیات مونتاژ و تولید داخل این خودرو چقدر می‌تواند قیمت آن را در مقابل رقبا، رقابتی‌تر کند به نظر می‌رسد این شرکت از هم‌اکنون باید این کراس‌اوور کامپکت را برای رقابت با هموطنانش ازجمله لیفانX70 بم‌خودرو، اس‌دبلیوام سیف‌خودرو، جکS5 کرمان‌موتور و هایما S7 توربو ایران‌خودرو آماده کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا