پیشنهاد سردبیر

اعتراض به خلافی خودرو ؛ نحوه اعتراض + آدرس مراکز

همه مالکان خودرو به شکلی تجربه بالا بودن تعداد جریمه‌ها و مشاهده لیستی از خلافی‌هایی که نسبت به آن‌ها آگاهی داشته و تعدادی که برایشان عجیب و غیرمنتظره هستند، را دارند. به واقع گاهی اوقات در لیست جرایم ماشین، با جریمه‌هایی روبرو می‌شوید که به زعم خود اتفاق نیفتاده‌اند. به جز این دو برابر شدن جرایم دو برگی و الصاقی (غیردوربینی) نیز وضعیت خاص خود را دارد. تمام این‌ها باعث می‌شود که بحث اعتراض به خلافی خودرو به عنوان یک راه حل برای کاهش مبلغ جرایم رانندگی، مطرح شود. 

برای این موضوع هرچه سریعتر باید اقدام کنید زیرا اگر خلافی خودرو بالای یک میلیون تومان باشد، امکان توقیف ماشین توسط پلیس وجود دارد. اما ببینیم برای اعتراض به جریمه خودرو چه باید کرد.

نحوه اعتراض به خلافی خودرو

روش اعتراض به جریمه خودرو آن قدرها پیچیده نیست و با در اختیار داشتن مدارک و مراجعه به یکی از مراکز اعتراض به جرایم رانندگی، به احتمال زیاد موفق به کم کردن مبلغ خلافی خواهید شد. اگر چه ما در حال حاضر اپلیکیشن اعتراض به خلافی خودرو در اختیار نداریم، اما شما می توانید از طریق اپ های خلافی، وضعیت جریمه های خودروی خود را بررسی کنید. همین طور امکان اعتراض به خلافی خودرو از طریق اینترنت نیز در حال حاضر دیده نشده است.

دقت داشته باشید که شما تنها یک بار می‌توانید نسبت به جریمه‌های صادر شده خود اعتراض کرده و زمانی که نتیجه رسیدگی اعلام شود، امکان اعتراض مجدد به همان جرایم وجود نخواهد داشت.

نحوه اعتراض به خلافی خودرو دوبرگی

برای اعتراض به قبض‌های جریمه، لازم است که به مرکز اجرائیات پلیس راهور مراجعه داشته باشید و البته پیش از آن با استعلام خلافی خودرو با کد ملی در خصوص میزان جریمه ماشین خود اطلاع یافته باشید. در این مرکز با تکمیل فرم‌های مربوط به اعتراض، شکایت شما طرح موضوع شده و پس از رسیدگی، احتمالا بخشی از جرایم (مبلغ دوبل شده)، بخشوده خواهد شد. به طور معمول خلافی‌های مربوط به پارک حاشیه‌ای غیرمجاز، پارک دوبل، ورود ممنوع، عدم استفاده از راهنما، پارک مقابل پارکینگ و مانند آن‌ها مشمول بخشودگی خواهند شد.

نحوه اعتراض به صورت وضعیت خلافی چگونه است؟

اعتراض به خلافی دوربین نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت و کسر مبالغ خلافی تنها به جریمه‌های غیردوربینی مربوط می‌شود. به علاوه همان طور که ذکر کردیم، امکان اعتراض به خلافی خودرو از طریق اینترنت در حال حاضر وجود ندارد و ممکن است در آینده این خدمت نیز به سرویس خدمات خودرویی اینترنتی اضافه گردد که در آن صورت می‌توانید از این خدمات به صورت آنلاین بهره برده و نیازی به مراجعه به مراکز نخواهید داشت.

نحوه اعتراض به خلافی خودرو دوربین

اعتراض به خلافی خودرو دوربین امکان‌پذیر نیست. البته شما می توانید اعتراض خود را در مرکز اجرائیات مطرح نمایید، اما به دلیل ثبت پلاک به وسیله دوربین‌های راهنمایی رانندگی شهری یا جاده‌ای، غالبا ترتیب اثری به اعتراض انجام نخواهد پذیرفت. البته از سویی دیگر خبر خوب این است که جریمه‌های مربوط به دوربین، دو برابر نخواهند شد.

با این حساب توصیه می‌کنیم که اگر نسبت به اشتباه بودن خلافی دوربین ثبت شده اطمینان خاطر ندارید، بی جهت زمان و انرژی خود را برای اعتراض به خلافی دوربین تلف نکرده و از این مورد صرف نظر کنید.

اعتراض به خلافی خودرو

آیا اعتراض به خلافی خودرو اینترنتی امکان پذیر است؟

اعتراض به خلافی خودرو اینترنتی در حال حاضر امکان پذیر نیست و در صورتی که در آینده چنین روشی میسر شود، در اینجا اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت. اما در نظر داشته باشید که شما می‌توانید فهرست خلافی‌های وسیله نقلیه خود را به صورت اینترنتی با دقت دنبال کرده و نسبت به آن‌هایی که فکر می‌کنید به اشتباه ثبت شده است، یک فهرست تهیه کنید.

مدارک لازم برای اعتراض به جریمه خودرو

مدارک لازم برای کم کردن خلافی خودرو به شرح زیر هستند:

  • فرم درخواست اعتراض تکمیل شده
  • اصل کارت شناسایی و اصل سند مالکیت خودرو
  • کارت شناسائی معتبر مالک وسیله نقلیه یا وکیل قانونی آن

مدارک لازم برای اعتراض به جریمه خودرو

برای مشاهده تصویر بزرگتر، روی عکس کلیک کنید.

با استعلام خلافی و پرداخت به موقع آن، از تجمیع جرایم رانندگی جلوگیری کرده و در غیر این صورت نیز از مسیر اعتراض به جریمه‌های رانندگی بهره برده و مبلغ کلی خلافی را پایین بیاورید.

اعتراض به خلافی خودرو

آدرس و تلفن مراکز اعتراض به جریمه خودرو

در زیر می توانید تلفن و آدرس مراکز اعتراض به خلافی خودرو در شهر تهران را مشاهده کنید. لازم به توضیح است که برای اعتراض به جریمه ماشین در استان‌ها و شهرهای دیگر، باید به مراکز مربوط به پلاک خودرو در همان شهر مراجعه شود. ساعت کاری مراکز اعتراض به خلافی خودرو عموما از ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر است. با این همه می‌توانید در تماس با تلفن مراکز اعتراض به جریمه خودرو نسبت به استعلام ساعات کاری، اقدام کنید.

همین طور بخوانید: کد تخلفات رانندگی

منطقه آدرس شماره تماس
منطقه ۲۱ تهرانسر ـ انتهای بلوار یاس ۴۴۵۳۸۸۰۸
منطقه ۱۶ خیابان بعثت ـ خیابان رجائی جنوبی ـ خیابان هلال احمرـ مقابل سیلو ۵۵۳۳۰۳۰۷
منطقه ۱۲ خیابان شوش نرسیده به میدان شوش پشت بوستان بهاران جنب کلانتری ۱۱۲  
منطقه ۱۴ خیابان نبرد ـ میدان نبرد ـ انتهای خیابان شهید ابراهیم بیدی ۳۳۰۵۷۵۲۸
منطقه ۱ بزرگراه ارتش بلوار اوشان نبش میدان اوشان  
منطقه ۱۰ بزرگراه نواب ـ تقاطع خیابان محبوب مجاز (ویژه جانبازان ـ ایثارگران و خانواده شهداء) ۵۵۴۳۷۱۶۱
منطقه ۲۰ شهرری ـ خیابان استخر ـ روبروی فروشگاه شهروند ۵۵۹۰۲۱۱۰
منطقه ۳ بزرگراه حقانی ـ نرسیده به تقاطع جهان کودک ـ مقابل پارک آب و آتش ۸۶۰۸۳۲۴۴
منطقه ۲۲ همت غرب ـ آزادگان جنوب ـ شهرک گلستان ـ بلوار گلها ـ خیابان یاسمن جنوبی ۴۴۷۳۶۸۴۰
منطقه ۱ واحد رسیدگی دادسرای ناحیه ۳۲. خیابان آزادی نبش رودکی پشت راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ  

کلام آخر

اگر چه امکان اعتراض به جرایم رانندگی وجود دارد، اما در نظر داشته باشید که معمولا مبلغ قابل توجهی در این صورت از مبلغ اصلی خلافی خودرو کسر نخواهد شد. از این روی توصیه می‌کنیم ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، حتما نسبت به استعلام خلافی خودرو و پرداخت به موقع اقدام کرده و موضوع را به اعتراض به خلافی خودرو موکول نکنید. شما چه تجربه‌ای در خصوص اعتراض به خلافی و نتایج آن دارید؟ تجربیات و نظرات خود در این باره را با ما و دیگر کاربران وب سایت ایرانی کار، پرتال جامع خودرو کشور، در میان بگذارید.

از دست ندهید: هزینه تعویض پلاک خودرو

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا