پیشنهاد سردبیرآموزش

راهنمای تعمیر آمپر بنزین خودرو

یکی از ابزارهای سنجش قطعات و مایعات خودرو، آمپر بنزین است. اما گاهی خرابی آمپر بنزین دیجیتال پراید و یا خرابی آمپر بنزین هر خودرویی افراد را وادار به تعمیر آمپر بنزین خودرو می‌کند، چرا که نمی‌توانند اطلاع درستی از میزان بنزین موجود در باک دریافت نمایند. به این منظور لازم است تا علت کار نکردن آمپر بنزین را بیابید. البته گاهی اوقات با دیاگ زدن ممکن است با خطای آمپر بنزین مواجه شوید که احتمالا با پاک کردن آن، این مشکل برطرف خواهد شد.

تعمیر آمپر بنزین خودرو چطور ممکن است؟

احتمالا پیش از این برای شما نیز پیش آمده است که حین مراجعه به پمپ بنزین، باک بنزین را پر کرده‌اید اما هیچ خبری از جابه‌جا شدن عقربه آمپر بنزین در میان نباشد. همین طور این احتمال وجود دارد که حین رانندگی، عقربه آمپر از باک پر بنزین خبر دهد، در حالی که خودروی شما از بی‌بنزینی از حرکت بازایستاده است و این یکی از بدترین حالت هایی خواهد بود که با آن روبرو می شوید. در این حالت شما باید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تعمیر آمپر بنزین خودروی خود اقدام نمایید.

علت کار نکردن آمپر بنزین چیست؟

از آنجایی که سیستم آمپر بنزین از اجزای مختلفی تشکیل شده است، با این حساب کار نکردن آن می تواند به عوامل زیر مرتبط باشد.

  • اندازه‌گیر یا آمپر: ابزاری که آنچه که در باک خودرو و واحد فرستنده اتفاق می‌افتد اندازه می‌گیرد، اندازه‌گیر آمپر نام دارد. در برخی از خودروها، آمپرهای بنزین به طور مستقیم به وسیله بازخوردهای ولتاژی که از سوی واحد اندازه‌گیر فرستاده می‌شود، کنترل می‌گردند؛ در حالی که در برخی دیگر از آمپرها، خود آمپر اطلاعات ولتاژی را از واحد فرستنده دریافت می‌کند.
  • مدار: مدار آمپر، فرستنده و اتصال به زمین را متصل می‌سازد. لازم است بدانید که اغلب واحدهای فرستنده در سیستم‌های مدرن دارای سیستم الکتریکی برای اتصال به زمین هستند.
  • فرستنده: فرستنده در واقع شامل بخش‌هایی مانند فیلتر سوخت، پمپ سوخت، شناور سوخت و نگه‌دارنده سوخت است که ولتاژ ورودی را کنترل می‌نماید. اختلال در این سیستم به منزله اختلال در کارکرد آمپر است.

تعمیر آمپر بنزین خودرو

پیشنهاد مطالعه:

علت جا نرفتن دنده ماشین + عیب یابی

راهنمای نحوه تعویض واشر سرسیلندر پراید

چگونگی تعمیر آمپر بنزین خودرو

پیش از هر چیزی لازم است که دلیل کار نکردن آمپر بنزین خودرو را متوجه شوید و پس از آن برای تعمیر آن اقدام کنید. اولین قدم برای تعمیر آمپر بنزین خودرو این است که دفترچه راهنمای خودرویتان را مطالعه فرمایید. دفترچه راهنمای خودرو می‌تواند اطلاعات جامعی را در خصوص اجزای مختلف خودرو و حتی تعمیر آن‌ها در اختیارتان قرار دهد.

در گام بعدی باید جعبه فیوز را باز نمایید و وضعیت پنل آمپر بنزین را بررسی کنید. با بررسی این قسمت می‌توانید قطعات معیوبی ر که نیاز به تعویض دارند شناسایی کرده و آن‌ها را با قطعه‌ای نو تعویض نمایید؛ و یا اگر زنگ‌زدگی و خوردگی وجود داشت، می‌توانید با محلول‌های پاک‌کننده آن قسمت را پاکسازی نمایید. البته توجه داشته باشید که بهترین راه این است که برای رفع این مشکل به یک متخصص مراجعه نمایید و تعمیر آمپر بنزین خودرو را به دست او بسپارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا