پیشنهاد سردبیرآموزش

فهرست بهترین شرکت های ارائه دهنده بیمه بدنه

امروزه با توجه به افزایش قیمت‌ خودروها و ریسک بالای آسیب دیدن آن‌ها در تصادفات، بیمه بدنه اهمیت زیادی پیدا کرده است. اگر چه این بیمه مانند بیمه شخص ثالث اجباری نیست، اما می‌تواند برای شما بسیار کاربردی بوده و از ضررهای سنگین شما جلوگیری نماید. زیرا بیمه بدنه خسارت‌های به وجود آمده برای وسیله نقلیه شما را در تصادفات و برخی آسیب‌های دیگر برعهده خواهد گرفت. نکته مهم در این مورد که بسیاری از رانندگان به دنبال آن هستند،‌ پیدا کردن بهترین بیمه بدنه خودرو است. چرا که شرکت‌های گوناگونی این بیمه را ارائه می‌دهند و برخی از خدمات آن‌ها با یک دیگر متفاوت است. به همین سبب، در این جا قصد داریم تعدادی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر کیفیت بیمه بدنه خودرو را برای شما توضیح دهیم. در نتیجه، با بررسی این فاکتورها می‌توانید بهترین بیمه بدنه خودرو را پیدا کرده و از خدمات آن استفاده نمایید.

بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر پوشش‌ها

افزایش قیمت خودروها مشکلات مختلفی را در خصوص نرخ تعویض قطعات خودرو و همچنین افزایش سرقت خودروها را سبب شده است. به همین دلیل برای تضمین و جبران خسارت‌های احتمالی، استفاده از بهترین بیمه بدنه خودرو، منطقی به نظر می‌رسد.

مهم‌ترین فاکتور در انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو تعداد پوشش‌های آن‌ و البته کیفیت ارائه این پوشش‌ها است. همان طور که می‌دانید، بیمه بدنه یک سری پوشش‌های اصلی و یک سری پوشش‌های فرعی دارد. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه در همه شرکت‌های بیمه دهنده یکسان است. این پوشش‌ها شامل جبران خسارت‌های ناشی از تصادفات و برخورد هر گونه شیء ثابت و متحرک به خودرو، واژگون شدن و سقوط کردن خودرو، آتش سوزی، انفجار، برخورد صاعقه، سرقت کلی خودرو و چند مورد جزئی دیگر می‌شود.

اما نکته مهم در پوشش‌های فرعی است. پوشش‌های فرعی ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه مختلف با یک دیگر تفاوت دارد. برای مثال، تنها شرکت بیمه ایران پوشش خسارت حاصل از خط و خش بر بدنه خودرو را در لیست خدمات خود دارا می‌باشد. هم چنین ممکن است برخی پوشش‌های این چنینی دیگر را سایر شرکت‌های بیمه‌ای ارائه دهند.

چیزی که اهمیت دارد این است که ببینید شما به چه پوشش‌های فرعی نیاز دارید. این پوشش‌ها می‌توانند شامل جبران خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، پاشیده شدن رنگ و اسید بر روی بدنه خودرو، سرقت لوازم خودرو، شکستن شیشه‌ها و موارد این چنینی دیگر باشد. با توجه به محیط زندگی شما، بدون شک ریسک یک سری خطرات برای بدنه خودرو شما بیش‌تر است. بنابراین، بهترین بیمه بدنه خودرو برای شما آن شرکتی است که این ریسک‌های مورد نظر شما را پوشش دهد.

از طرف دیگر، علاوه بر تعداد و تنوع پوشش‌های فرعی، کیفیت ارائه این خدمات هم مهم است. گاهی مواقع ممکن است برخی شرکت‌ها پوشش‌های فرعی زیادی داشته باشند، اما در مواقع مورد نیاز با کیفیت بسیار پایینی به آن‌ها عمل شود. در نتیجه این پوشش‌ها ارزش چندانی نخواهند داشت. کیفیت ارائه خدمات مختلف بیمه‌ای را می‌توانید از افراد متخصص و با تجربه در این حوزه یا استفاده کنندگان از بیمه این شرکت‌ها جویا شوید.

بهترین بیمه بدنه خودرو

 

بهترین بیمه بدنه از لحاظ قیمت

نکته مهم بعدی در انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو، قیمت صدور بیمه نامه می باشد. نرخ بیمه بدنه خودرو به قیمت و ارزش خودرو شما بستگی دارد. هر چه این قیمت بیش تر باشد، باید حق بیمه بالاتری هم پرداخت نمایید. اما در عوض، در صورت ایجاد مشکل و آسیب برای خودرو شما، میزان خسارات پوشش داده شده توسط شرکت بیمه هم بیش‌تر خواهد بود. چیزی که در این مورد اهمیت دارد، میزان تخفیفاتی است که شرکت بیمه برای انجام بیمه بدنه خودرو شما در نظر می‌گیرد. چرا که بسیاری از مردم به دنبال پرداخت حق بیمه کم‌تری هستند.

البته گاهی اوقات ارائه رایگان برخی پوشش‌های فرعی می‌تواند حکم همین تخفیف را داشته باشد. بنابراین، باید شرایط تخفیفات و ارائه پوشش‌های رایگان شرکت‌های بیمه‌ای مختلف را بررسی کرده و آن شرکتی را انتخاب نمایید که بهترین بیمه از لحاظ قیمت را ارئه می‌دهد. البته حتما باید کیفیت ارائه خدمات شرکت مذکور را هم در کنار قیمت آن در نظر داشته باشید.

همین طور بخوانید: انتقال بیمه بدنه خودرو

بهترین بیمه بدنه از نظر راحت بودن خرید بیمه نامه و تعداد مراکز پرداخت خسارت

جهت دریافت بهترین بیمه بدنه خودرو، می‌توانید به راحت بودن دریافت این بیمه نامه هم توجه داشته باشید. زیرا قبل از این که شما بخواهید نسبت به خرید بیمه بدنه اقدام نمایید، باید خودرو شما به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و سلامتی آن تایید شود. بعد از این که سلامت خودرو شما توسط کارشناسان این بخش تایید شد، کارهای مربوط به صدور بیمه نامه شما انجام می‌شود. نکته‌ای که در این مورد اهمیت دارد، سهولت انجام کارهای بازرسی خودرو است. از طرف دیگر، باید به تعداد مراکزی که کار پرداخت خسارت شما را انجام می‌دهند هم توجه داشته باشید. گاهی اوقات ممکن است نزدیک‌ترین مرکز پرداخت خسارت یک شرکت بیمه‌ای در فاصله‌ای بسیار دور از شما قرار داشته باشد. این خود موجب به دردسر افتادن و اذیت شدن شما در موارد مورد نیاز برای دریافت خسارت خواهد شد. بنابراین، باید قبل از انتخاب شرکت بیمه، این موارد را مد نظر داشته باشید.

بهترین بیمه بدنه خودرو

 

بهترین بیمه بدنه از لحاظ پرداخت خسارت

به راحتی می‌توان گفت این مورد یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در هنگام خرید بیمه بدنه باید به آن توجه داشت. شما باید شرکتی را انتخاب کنید که در هنگام پرداخت خسارت با مشکل مواجه نشوید. به عبارتی، این شرکت هم توان مالی پرداخت مناسبی داشته باشد و هم در موارد خاص بهترین خدمات را ارائه دهد. برای مثال، یک نکته مهم مربوط به میزان فرانشیز شرکت‌ها است. فرانشیز به آن بخشی از خسارت‌ها گفته می‌شود که شرکت بیمه تعهدی در ازای پرداخت آن‌ها ندارد و جبران خسارت بر عهده فرد بیمه گذار است. با وجود این، شرکت بیمه درصدی از این خسارت را تقبل می‌نماید. بنابراین، این مورد هم بسیار اهمیت داشته و در انتخاب شرکت بیمه باید مد نظر قرار گیرد.

همین طور بخوانید: انتقال تخفیف بیمه بدنه

سوالات متداول در مورد بهترین بیمه بدنه خودرو

  • بهترین بیمه بدنه خودرو کدام است؟

شرکت‌هایی زیادی بیمه بدنه خودرو را ارائه می‌دهند. اما برای انتخاب بهترین این شرکت‌ها باید به فاکتورهای گوناگونی از جمله قیمت صدور بیمه نامه، سهولت انجام این کار، تخفیفات و پرداخت خسارت توجه شود.

  • شرکت‌های بیمه‌ای چه تفاوت‌هایی از نظر پوشش‌های گوناگون با یک دیگر دارند؟

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه خودرو در همه شرکت‌ها یکسان است. اما پوشش‌های فرعی ارائه شده هر یک از آن‌ها با هم متفاوت است. در این مطلب انواع این پوشش‌ها را برای شما بیان کرده‌ایم.

  • فرانشیز چیست و در شرکت‌های مختلف بیمه‌ای به چه میزان است؟

به آن بخش از خسارات که شرکت بیمه تعهدی در ازای پرداخت آن‌ها ندارد و با این وجود درصدی از خسارت را پرداخت می‌کند، فرانشیز می‌گویند. درصد فرانشیز در شرکت‌های گوناگون با هم متفاوت است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا