پیشنهاد سردبیرآموزش

بیمه شخص ثالث آسیا؛ پوشش‌ها و میزان تخفیف

شرکت بیمه‌ آسیا یکی از شرکت‌های مشهور بیمه‌ای در کشور است که بیش از نیم قرن در این حوزه سابقه دارد. این شرکت نسبت به ارائه انواع بیمه نامه‌ها اقدام می‌کند که از جمله مهم‌ترین ان‌ها می‌توان به بیمه شخص ثالث اشاره نمود. از آن جایی که بیمه شخص ثالث یک بیمه بسیار مهم بوده و خریداری ان اجباری است، تمام دارندگان وسایل نقلیه ملزم به دریافت این بیمه نامه هستند. با توجه به این موضوع، باید سعی شود بین شرکت‌های ارائه دهند این نوع بیمه آن شرکتی را انتخاب کرد که بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد. بیمه شخص ثالث آسیا را می‌توان یکی از باکیفیت‌ترین بیمه‌ها در این حوزه نام برد. این شرکت در تمام سال‌های تاسیس خود در سطح توانگری مالی یک قرار داشته است و با توجه به این مسئله می‌توان از پرداخت خسارت‌های سنگین توسط این شرکت اطمینان داشت. هم چنین بیمه شخص ثالث آسیا بیش‌ترین فروش را در بین شرکت‌های خصوصی داشته و این نشان اعتماد مردم به این بیمه است.

قیمت بیمه شخص ثالث آسیا

نکته بسیار مهم که کاربران جهت خرید بیمه به ان توجه می‌کنند، قیمت صدور بیمه نامه می‌باشد. باید توجه داشته باشید که قیمت پایه بیمه شخص ثالث ثابت بوده و توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود. بنابراین، تمام شرکت‌های بیمه‌ای ملزم به دریافت همین مقدار حق بیمه از بیمه گزاران هستند. پس قیمت بیمه شخص ثالث آسیا با سایر بیمه‌های شخص ثالث ارائه شده توسط شرکت‌های دیگر تفاوتی ندارد. البته همان طور که می‌دانید، بیمه گزاران می‌توانند پوشش مالی این نوع بیمه را تا حد مجاز افزایش دهند که از طرف دیگر باید حق بیمه بیش‌تری هم بپردازند. هم چنین، قیمت پایه این بیمه که ثابت است هم برای خودروهای گوناگون تفاوت داشته و برای همه اتوموبیل‌ها یکسان نیست. به هر حال، برای این که بخواهید ببینید بیمه شخص ثالث ارائه شده توسط کدام شرکت بیمه‌ای به صرفه‌تر است باید به میزان و کیفیت خدمات ان‌ها توجه نمایید. بیمه شخص ثالث آسیا با توجه به خدمات با کیفیت بیمه‌ای که ارائه می‌دهد یکی از مناسب‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای در این حوزه محسوب می‌شود.

همین طور بخوانید: بیمه شخص ثالث نوین

پوشش‌های بیمه شخص ثالث آسیا

همان طور که می‌دانید، بیمه شخص ثالث وظیفه دارد خسارات واصله به صورت مالی و جانی به اشخاص ثالث در حادثه رانندگی را جبران نماید. هم چنین این بیمه خسارات جانی وارده به راننده متخلف را هم برعهده می‌گیرد، اما مسولیتی در قبال خودرو راننده متخلف ندارد. به این ترتیب پوشش‌های مالی بیمه شخص ثالث کاملا مشخص است که در شرکت‌های مختلف با هم تفاوت چندانی ندارد. پس پوشش‌های بیمه شخص ثالث آسیا هم مانند سایر شرکت‌های بیمه بوده وخسارات مالی و جانی به اشخاص ثالث و خسارات جانی راننده متخلف را عهده‌دار می‌شود. منتهی باید توجه داشته باشید که پرداخت خسارت در بیمه شخص ثالث دارای سقف بوده و این بیمه بیش‌تر از آن مقدار را پرداخت نمی‌کند. سقف مورد نظر برای خسارت‌های مالی برای بیمه شخص ثالث آسیا و سایر بیمه‌های شخص ثالث برابر با دیه یک انسان کامل در ماه حرام است که هر ساله توسط بیمه مرکزی تعیین می‌شود. سقف پرداخت خسارت‌های مالی البته کم‌تر است اما امکان افزایش ان با افزایش حق بیمه وجود دارد.

همین طور بخوانید: استعلام خلافی خودرو از طریق vin

تخفیفات بیمه شخص ثالث آسیا

مورد جذاب در بیمه کردن خودرو بخش تخفیف‌های آن است که البته بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه همواره به دنبال آن هستند. همان گونه که اشاره کردیم، قیمت پایه بیمه شخص ثالث توسط بیمه مرکزی برای همه شرکت‌های بیمه‌ای تعیین می‌شود. پس بیمه شخص ثالث آسیا یا هر بیمه شخص ثالث دیگر نمی‌تواند به صورت فردی نسبت به اعمال تخفیف در صدور این بیمه نامه اقدام نماید. البته این موضوع به این معنی نیست که اصلا تخفیفی در این بیمه وجود ندارد، بلکه تخفیف موجود بوده اما میزان آن در همه شرکت‌های بیمه یکسان است. این تخفیف شامل تخفیف عدم خسارت و یک تخفیف دو و نیم درصدی است. هر دو مورد با توجه به ضوابط خاص توسط همه شرکت‌ها بر نرخ بیمه شخص ثالث اعمال می‌شوند. برای مثال، در ادامه تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث آسیا و نحوه محاسبه ان را برای شما اورده‌ایم. همان گونه که می‌بینید هر چه تعداد سال‌های عدم خسارت بیش‌تر باشد، تخفیف بیش‌تری هم برای دریافت بیمه نامه اعمال خواهد شد.

سال ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴
میزان تخفیف

(درصد)

۵ ۱۰ ۱۵ ۲۰ ۲۵ ۳۰ ۳۵ ۴۰ ۴۵ ۵۰ ۵۵ ۶۰ ۶۵ ۷۰

پیشنهاد مطالعه: بیمه بدنه خودروهای لوکس

نحوه محاسبه حق بیمه شخص ثالث آسیا

در قسمت‌های قبل گفتیم که قیمت بیمه شخص ثالث به صورت پایه برای همه شرکت‌های بیمه‌ای یکسان بوده و توسط بیمه مرکزی انتخاب می‌شود. اما با توجه به عوامل گوناگون تاثیرگذار، هزینه نهایی بیمه شخص ثالث برای خودروهای مختلف تفاوت خواهد داشت، زیرا محاسبه این بیمه به چند فاکتور متفاوت بستگی دارد. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر محاسبه حق بیمه شخص ثالث آسیا را برای شما بیان خواهیم کرد.

میزان تخفیف عدم خسارت

همان طور که گفتیم، تخفیف مهم که بر بیمه نامه‌های شخص ثالث اعمال می‌شود مربوط به تخفیف عدم خسارت است. هر چه تعداد سال‌های عدم استفاده از بیمه شخص اثل بیش‌تر باشد، تخفیف بیش‌تری هم برای خرید بیمه اعمال خواهد شد. برای مثال فرض کنید دو ماشین یکسان قصد دریاقت بیمه شخص ثالث آسیا را دارند که یکی از آن‌ها برای اولین سال و دیگری بعد از داشتن چند سال تخفیف می‌خواهد این کار را انجام دهد. اگر چه قیمت پایه برای هر دو یکسان است، اما تخفیف عدم خسارت خودرو دوم باعث می‌شود که هزینه نهایی پرداختی کم‌تری داشته باشد.

از دست ندهید:

شرایط گواهینامه پایه دو

نوع وسیله نقلیه

مورد مهم بعدی که در محاسبه حق بیمه شخص ثالث آسیا تاثیر دارد، نوع وسیله نقلیه است. زیرا حق بیمه شخص ثالث برای خودروهای گوناگون از نظر تعداد سیلندر و موارد این چنینی دیگر یکسان نبوده و تفاوت خواهد داشت. بنابراین، این ویژگی‌های خودرو در تعیین قیمت نهایی بیمه شخص ثالث ان نقش دارند.

مدت قرارداد بیمه

بیمه شخص ثالث آسیا و برخی شرکت‌های دیگر حداکثر در بازه زمانی یک ساله صادر می‌شوند. اما این امکان هم وجود دارد که این بیمه‌ها را برای بازه‌های زمانی کوتاه‌تر هم فراهم کرد. این بازه‌های زمانی می‌توانند از چند روز تا چند ماه توسط فرد بیمه گزار انتخاب شوند. اما با توجه به این که انجام بیمه در بازه‌های کوتاه مدت ریسک بیش‌تری برای شرکت بیمه دارد، هزینه آن هم بیش‌تر خواهد بود. در نتیجه، مدت قرارداد بمه هم یکی دیگر از موارد مهم در محاسبه حق بیمه شخص ثالث می‌باشد.

سوالات متداول در مورد بیمه شخص ثالث آسیا

  • کیفیت ارائه خدمات بیمه شخص ثالث آسیا به چه صورت است؟

این بیمه دارای سابقه‌ای بالا در بازار بیمه کشور بوده و بیش‌ترین سهم بازار در بین شرکت‌های خصوصی را دارد. هم چنین سطح توانگری این بیمه هم همیشه بالا بوده و شعب زیادی برای پرداخت خسارت دارد. به این ترتیب، می‌توان گفت بیمه شخص ثالث آسیا از کیفیت مناسبی برخوردار است.

  • قیمت بیمه شخص ثالث آسیا چه قدر است؟

قیمت بیمه شخص ثالث با توجه به نرخ دیه توسط بیمه مرکزی تعیین شده و برای همه شرکت‌های بیمه‌ای یکسان است.

  • پوشش‌های بیمه شخص ثالث آسیا به چه صورت است؟

پوشش‌های ارائه شده در بیمه شخص ثالث هم برای همه شرکت‌ها یکسان است. بنابراین، برای انتخاب شرکت بهتر باید به کیفیت خدمات توجه نمود.

  • حق بیمه شخص ثالث آسیا چگونه محاسبه می‌شود؟

این مورد به صورت پایه‌ای یکسان است اما با توجه به عوامل گوناگون از جمله تخفیف عدم خسارت، نوع خودرو و مدت قرارداد هزینه نهایی بیمه متفاوت خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا