پیشنهاد سردبیر

خلافی خودرو در مناطق آزاد اروندی، قشم، چابهار، انزلی، ارس، ماکو و …

برای استعلام خلافی خودرو در مناطق آزاد مختلف از جمله اروند، قشم، چابهار، انزلی، ارس، ماکو و … چه فرآیندی قابل انجام خواهد بود؟ آیا دریافت خلافی خودرو در این مناطق، تابع شرایط خاصی است یا از همان الگوی سنتی و همیشگی مراجعه به یکی از دفاتر پلیس ۱۰+ استفاده می شود؟ بدیهی است که شرایط استفاده از این خودروها تا حدودی متفاوت بوده و خود تابع قوانین مربوط به خودروهای گذر موقت در کشور است. در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

چطور در مناطق آزاد کشور، خلافی بگیریم؟

بسته به این که کدام یک از مناطق آزاد مد نظر شما باشد، استعلام خلافی خودرو به روش‌های زیر امکان‌پذیر خواهد بود.

استعلام خلافی خودرو اروندی

استعلام خلافی خودرو پلاک منطقه آزاد چطور انجام می‌شود؟ برای استعلام خلافی خودرو پلاک منطقه آزاد اروند می‌توانید از طریق دفاتر پلیس +۱۰ و اجراییات راهور اقدام کرده و استعلام و پرداخت جریمه‌های رانندگی را به جریان بیندازید. البته شما می‌توانید با دانلود اپلیکیشن‌هایی چون، اپ اروند خودرو، به خدمات خودرویی از جمله نمایش اطلاعات خودرو، نمایش تاریخچه، نمایش لیست مرخصی‌ها، نمایش لیست عوارض سالیانه، نمایش اطلاعات عوارض خروج از منطقه، درخواست مرخصی جدید و بررسی وضعیت جی‌پی‌اس، دسترسی داشته باشید.

خلافی خودرو اروندی

خلافی خودرو گذر موقت

مطابق چیزی که در قانون آورده شده است؛ هر شخص با داشتن حداقل مدت ۳ ماه اقامت در یکی از کشورهای خارجی، این امکان را خواهد داشت تا از آن کشور، خودروی گذر موقت را به ایران وارد کرده و در طول مدت تردد مجاز در کشور در اختیار داشته باشد. البته لازم است که حتما پس از انقضای این مدت، نسبت به خروج خودرو از کشور و بازگرداندن آن به کشور خارجی اقدام لازم را صورت دهد. این مدت در حال حاضر، حداکثر ۶ ماه بوده و هر خودروی گذر موقت تنها می‌تواند به مدت پیوسته ۶ ماه در ایران باشد. قوانین استفاده از خلافی خودرو گذر موقت، به استفاده و رانندگی شخص وارد کننده آن محدود شده و در صورتی که راننده شخص دیگری باشد، این به عنوان یک تخلف در نظر گرفته خواهد شد. برای دریافت خلافی خودرو گذر موقت، می‌توانید به پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و فهرست خلافی را به صورت یک لیست پرینت شده در اختیار داشته باشید. بدیهی است که امکان خرید و فروش خودروی گذر موقت وجود ندارد و صفر کردن خلافی خودرو جهت فروش برای این خودروها مطرح نیست، اما به هر صورت واردکننده خودرو، متضمن پرداخت جرایم آن خواهد بود.

خلافی خودرو گذر موقت

استعلام خلافی خودرو منطقه انزلی

برای دریافت استعلام خودرو اروندی، باید به یکی از مراکز پلیس ۱۰+ مراجعه داشته و با ارائه کارت خودرو یا سند سبز، نسبت به دریافت خلافی و پرداخت آن اقدام نمایید. احتمال این که در آینده نزدیک امکان مشاهده خلافی خودرو منطقه آزاد انزلی، چون خلافی خودرو کیش از طریق سامانه اینترنتی میسر باشد، زیاد بوده و در این صورت، اطلاع‌رسانی آن انجام خواهد شد. شما می‌توانید با مراجعه به سامانه http://anzalifz.ir/ انواع خدمات شهروندی مربوط به منطقه آزاد انزلی را دریافت کنید.

همین طور برای استعلام خلافی خودرو در ماکو، مشاهده خلافی خودرو در ارس و چابهار نیز امکان آن را خواهید داشت تا با مراجعه به یکی از مراکز پلیس ۱۰+ و به همراه داشتن کارت خودرو و کارت شناسایی، ریز خلافی را دریافت کنید.

همین طور بخوانید: استعلام خلافی خودرو با کد ملی

سوالات متداول

چطور در منطقه آزاد انزلی خلافی خودرو بگیریم؟ 

برای گرفتن خلافی ماشین پلاک انزلی، باید به یکی از مراکز پلیس ۱۰+ مراجعه کنید.

آیا اپلیکیشن مشاهده خلافی خودرو مناطق آزاد وجود دارد؟

در حال حاضر چنین اپلیکیشنی ارائه نشده است، اما در صورت ارائه، همین جا اعلام خواهد شد.

آیا پرداخت خلافی خودروهای گذر موقت، اجباری است؟

اگر چه فرایند همیشگی خرید و فروش خودرو، در خصوص خودروهای گذر موقت جاری نیست، اما پرداخت خلافی این خودروها حتمی خواهد بود.

سخن پایانی

در بالا مختصری در خصوص استعلام خلافی خودروهای منطقه آزاد از جمله خلافی خودرو منطقه آزاد اروند و … اطلاعات لازم را مرور کردیم. به احتمال زیاد در آینده‌ای نه چندان دور شاهد اینترنتی شدن کامل استعلام و پرداخت جریمه‌های رانندگی ماشین‌های مناطق آزاد نیز خواهیم بود و این فرآیند به شکلی موثرتر تسهیل خواهد شد. نظرات و ایده‌های خود در این زمینه را در بخش نظرات وب سایت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. همین طور توصیه می‌کنیم این مطلب استعلام خلافی خودرو منطقه آزاد را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و به این شکل اطلاع‌رسانی انجام دهید.

همین طور بخوانید: استعلام معاینه فنی از پلاک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا