پیشنهاد سردبیر

استعلام خلافی خودرو در منطقه آزاد کیش

با توجه به وضعیت خاص خودروهای در گردش در مناطق آزاد از جمله جزیره کیش، سوال ویژه‌ای در مورد استعلام خلافی خودرو در کیش مطرح می‌شود. آیا می‌توان جرایم رانندگی مربوط به این خودروها را به روش معمول، دنبال کرد؟ بهترین روش استعلام گرفتن ریز خلافی خودرو در کیش چیست و چطور می توان ریز خلافی خودروهای شخصی، عمومی و موتورسیکلت را دریافت کرد؟

روش‌های استعلام خلافی کیش

برای استعلام گرفتن خلافی خودرو در منطقه کم ترافیک کیش به عنوان یکی از مناطق آزاد، می‌توانید به روش سنتی و مراجعه به مراکز پلیس ۱۰+ یا به شکلی راحت‌تر، یعنی از طریق اینترنت اقدام کنید. خوشبختانه امکان استعلام خلافی خودرو با پلاک در این منطقه آزاد وجود دارد.

یکی از سوالات پرتکرار کاربران است که برای دریافت خلافی خودرو در کیش چه باید کرد؟ آیا خلافی در جزیره نیز تابع شرایط خلافی خودرو در مناطق آزاد است؟ در صورتی که در جزیره کیش نسبت به اجاره خودرو اقدام کنید، مبالغ خلافی خودرو در منطقه آزاد کیش که در مدت استفاده از خودرو منظور شده باشد، از شما دریافت خواهد شد. معمولا شرکت‌هایی که در جزیره کیش خودرو اجاره می‌دهند، مبلغی بابت خلافی احتمالی خودرو از شما دریافت کرده و در صورتی که پس از گذشت یک ماه از عدم خلافی خودرو اطمینان حاصل شد، مبلغ خلافی را به حساب بازخواهند گرداند.

آدرس اینترنتی استعلام خلافی خودرو کیش کدام است؟ همین طور شما می‌توانید برای استعلام خلافی خودرو کیش از دو روش مراجعه به یکی از دفاتر پلیس ۱۰+ یا مراجعه به آدرس اینترنتی https://traffic.kish.ir/vi/index.html#/violationinquiry استفاده نمایید.

خلافی خودرو در مناطق آزاد

راهنمای دریافت خلافی خودرو پلاک کیش

برای استعلام و مشاهده خلافی خودرو پلاک کیش، مراحل زیر را در راهور کیش دنبال کنید:

برای مشاهده و استعلام ریز خلافی خودرو اینترنتی کیش

ابتدا به آدرس https://traffic.kish.ir/vi/index.html#/violationinquiry وارد شوید:

استعلام خلافی خودرو کیش

لازم است که نوع پلاک خودروی خود را انتخاب نمایید.

با کلیک روی پلاک نوع اول، می‌توانید استعلام خلافی خودروهای شخصی را وارد نمایید.

استعلام خلافی خودرو کیش

با کلیک روی گزینه نوع پلاک دوم، می‌توانید پلاک خودروهای عمومی را وارد کرده و نسبت به ادامه مراحل استعلام اقدام کنید.

پس از وارد کردن پلاک خودرو، لازم است که کد شناسایی، شش کاراکتر آخر شماره موتور یا شماره شاسی خودرو را نیز در محل خواسته شده، وارد نمایید. سپس روی گزینه استعلام جریمه‌های پرداخت نشده خودرو، کلیک کنید.

استعلام خلافی خودرو کیش

با وارد کردن کد شناسایی که همان شش کاراکتر آخر شماره موتور یا شماره شاسی خودرو بوده و کلیک روی گزینه استعلام جریمه‌های پرداخت نشده خودرو، به صفحه نهایی منتقل خواهید شد که در آن فهرست جرایم رانندگی شما، به نمایش درخواهد آمد. لازم است که در وارد کردن این اعداد دقت کافی به خرج دهید تا اطلاعات خودروی شما به درستی وارد سیستم شده و نتایج با صحت کامل به نمایش درآیند.

اما برای استعلام خودروهای عمومی باید بر گزینه میانی (دوم) در بخش نوع پلاک کلیک کرده و همین مراحل فوق را تکرار نمایید. توجه داشته باشید که با وارد کردن پلاک خودرو در بخش بالایی، کادر پایینی به صورت خودکار، تکمیل خواهد شد. (کادر پایینی، پلاک را به شکل اعداد انگلیسی نمایش خواهد داد.)

در نهایت باید دید آیا امکان استعلام خلافی موتورسیکلت در کیش به صورت اینترنتی وجود دارد؟ پاسخ مثبت است، با انتخاب گزینه نوع پلاک آخر و سومی در آدرس اینترنتی اعلام شده، امکان استعلام خلافی موتورسیکلت کیش را خواهید داشت. این امکان برای دارندگان گواهینامه موتورسیکلت که مایل به پرداخت به موقع جرایم وسیله نقلیه موتوری خود هستند، عالی بوده و این امکان را خواهند داشت که به راحتی، جریمه موتورسیکلت خود را به صورت تکی یا یکجا، پرداخت نمایند.

همین طور بخوانید:

استعلام ریز خلافی خودرو با کد ملی

سخن پایانی

همان طور که مشاهده کردیم، برای استعلام خلافی خودرو در منطقه آزاد کیش، این امکان وجود دارد که از طریق اینترنت اقدام کرده و با مراجعه به آدرس اینترنتی ذکر شده، برای هر یک از خودروهای عمومی، شخصی یا موتورسیکلت، به صورت جداگانه و تنها از طریق پلاک خودرو و شش شماره موتور وسیله نقلیه، ریزخلافی را مشاهده کرد. رانندگی در جزیره کیش تابع مقررات عمومی راهنمایی و رانندگی کیش بوده و با توجه به فرهنگ مردم ساکن جزیره، قوانین راهنمایی و رانندگی کیش با درصد بالایی، رعایت می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و به آن‌ها نیز در این خصوص اطلاع رسانی کنید.

همین طور بخوانید: کد دستوری استعلام معاینه فنی خودرو

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا