پیشنهاد سردبیر

طرح ترافیک کرج، محدوده، ساعات و نقشه

شهرهای کلان، هم در ایران و هم در همه جای دنیا، با معضلی بزرگ به نام آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند. تعدد بی‌شمار اتومبیل‌های شخصی و تک سرنشین، حجم بالای ترافیک شهری و مواردی از این دست در کلان‌ شهرهایی مانند تهران، مشهد و کرج، باعث می‌شود تا مسئولین به فکر چاره‌ای به نام طرح ترافیک باشند.

هرچه حجم ترافیک‌ها بیشتر باشد، میزان آلودگی هوا نیز بیشتر خواهد بود. این، امری اجتناب ناپذیر است. کاستن از میزان‌حجم ترافیک، برای کاهش آلودگی هوا امری مبرهن است که دولت‌ها و مسئولین آن را انجام می‌دهند.

ایجاد قوانینی مانند قوانین طرح ترافیک در شهرهای مختلف به این منظور انجام می‌پذیرد که هم اعضای جامعه را به استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی ترغیب کرده و در مصرف حامل‌های انرژی و سوخت صرفه جویی شود، هم از بار ترافیک و آلودگی هوا کاسته شود.

اطلاعات

به دلیل نزدیکی شهر کرج به تهران و وجود کارخانه‌ها و تعدد بالای ماشین‌ها در این شهر، در برخی از روزهای سال آلودگی هوا در اثر عواملی مانند وارونگی هوا رخ می‌دهد.

بدیهی است که این شرایط برای افرادی مانند کودکان، افراد سالمند و افراد دارای بیماری‌های خاص یا زمینه‌ای می تواند بسیار مضر باشد‌. به همین دلیل مسئولین کلانشهر کرج نیز بر آن شدند تا با اجرای طرح ترافیک در کرج به طور محدود از شدت این معضل کمی بکاهند.

طرح ترافیک کرج، برخلاف شهرهایی مانند تهران یا مشهد، همیشگی نیست. بلکه بسته به شرایط و اقتضای روزانه و مسائلی مانند ترافیک‌های روزهای پایانی سال، اجرا خواهد شد.

محدوده طرح ترافیک کرج

همین طور بخوانید: طرح ترافیک خبرنگاری

محدوده

مسئولین برای این‌که بتوانند کنترل بیشتری را بر روی ترافیک این شهر داشته باشند؛ بر آن شدند تا این طرح را در همه‌ی شهر اعمال نکنند. با این‌حال که طرح زوج و فرد از درب منزل انجام می‌شود اما محدوده‌ای که در ادامه خواهیم گفت نیز از مناطق پر رفت و آمد بوده و شامل طرح ترافیک می‌شود. ما بدین جهت به ذکر این مناطق می‌پردازیم که بتوانید با خیال راحت در مناطق دیگر شهر تردد کنید و از جریمه شدن رهایی یابید.

این محدوده شامل چه خیابان‌هایی می‌شود؟ این محدوده از شرق شامل بلوار شورا و بلوار شهید چمران، از شمال بلوار کاج و بلوار شهید مطهری، از غرب بلوار جمهوری اسلامی و بلوار علامه جعفری، از جنوب بلوار قدس، بلوار بلال و دانش آموز را در بر می‌گیرد.

جریمه‌

اخبار حاکی از آن است که پلیس با نصب دوربین‌های هوشمند، اقدام به جریمه‌ی متخلفین کرده است. جریمه طرح ترافیک چطور محاسبه خواهد شد؟ اگر خودرویی به صورت غیر مجاز وارد محدوده شود، بسته به میزان تردد خود و ساعات تردد، جریمه خواهد شد. م

البته لازم به ذکر است که طرح کرج زوج و فرد شامل برخی از خودروها نظیر امدادی، عمومی، دولتی و نظامی نمی‌شود. همین طور موضوع طرح ترافیک پزشکان در این محدوده شرح کرج نیز استوار خواهد بود.

شرایط طرح ترافیک کرج

اگر ساکن کرج هستند و نمی‌دانید که آیا این طرح اجرایی خواهد شد یا نه، برای اطلاع از طرح ترافیک کرج، زمان و اینکه آیا طرح فردا انجام خواهد پذیرفت یا نه می‌توانید به سایت مدیریت مرکز کنترل ترافیک سری بزنید یا با شماره تلفن مربوطه تماس حاصل فرمایید. همین طور می‌توانید دریابید که آیا پلاک کرج در محدوده طرح ترافیک تهران و بالعکس مشمول جریمه خواهد شد یا خیر.

محدوده طرح ترافیک کرج

همچنین درباره جزئیات طرح ترافیک مشهد بدانید.

کلام آخر

با این حال که استفاده از خودروی شخصی می‌تواند سبب آلودگی هوا شود، اما عوامل دیگری نیز در شدت یافتن این پدیده‌ی هوا شناسی موثر هستند.

مسئولین کرج نه تنها برای این معضل طرح جامع ترافیک کرج را بنا نهادند، بلکه از برخی روش‌های دیگر نیز برای کاه آلودگی هوا استفاده نمودند. توقف عملیات عمرانی، جلوگیری از سوزاندن شاخ و برگ درختان، عدم استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه منتظر قائم و سیمان آبیک، تعطیلی معادن شن و ماسه از این دست موارد هستند.

توجه کنید ایجاد قوانینی مانند قوانین طرح ترافیک در شهرهای مختلف، بیشتر برای حفظ جان و سلامتی افراد خود  جامعه است. قطعا پایبندی به این قوانین ضامن سلامتی افراد جامعه خواهد بود. بهتر است تا همه با هم تلاش کنیم تا با اجرای بی‌نقص قوانین هم به ماموران در انجام وظایفشان کمک کنیم و هم در حفظ سلامت افراد جامعه با یکدیگر همکاری‌های لازم را انجام دهیم.

نمایش بیشتر

1 دیدگاه

  1. کی گفته ترافیک و الودگی اجتناب ناپذیره؟؟؟وقتی تراکم جمعیت تو شهرای ایران چندین برابر استاندارده و فضای سبز رو فروختن و اپارتمان کردن مسلمه الودگی خواهد داشت!من در کلان شهر های خارج بودم داخل شهر نصفش خونه بود نصفش فضای سبز ایران جای پارک خونه ساختن و تقاصش رو مردم بدبخت باید بدن هم سلامتی هم مالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا