پیشنهاد سردبیرآموزش

مقایسه بیمه بدنه ایران و آسیا؛ اعتبار و سطح توانگری

به دلیل بالا رفتن قیمت خودروها و همچنین هزینه تعمیرات و تعویض قطعات، خرید بیمه نامه برای بسیاری از وسایل نقلیه موتوری ضروری تلقی می‌شود. شرکت‌های بیمه مختلفی اقدام به فروش انواع بیمه نامه‌ها می‌کنند که از جمله مهم‌ترین و بهترین شرکت‌های بیمه، بیمه ایران و آسیا است. اما کدام یک از این شرکت‌های بیمه برای خرید بیمه بدنه مناسب‌تر هستند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با یکدیگر به بررسی و مقایسه بیمه بدنه ایران و آسیا بپردایم.

مقایسه بیمه بدنه ایران و آسیا

شرکت بیمه ایران و بیمه آسیا، شرکت‌های قدیمی و باسابقه‌ای در زمینه فروش و خدمات بیمه‌ای هستند  و تا به امروز توانسته‌اند موفقیت‌های بسیاری را کسب کنند. برای آنکه بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید بیمه بدنه صورت دهید، در ادامه به مقایسه بیمه بدنه ایران و آسیا خواهیم پرداخت.

بیمه ایران معتبر است یا بیمه آسیا؟

برای آنکه بتوانیم اعتبار شرکت‌های بیمه را بسنجیم، باید فاکتورهای مختلفی را مد نظر قرار دهیم:

بیمه ایران تنها بیمه دولتی در کشور است که کار خود را از سال ۱۳۱۴ آغاز نموده و تا به امروز به فروش انواع بیمه‌ها مشغول بوده است. همچنین خوب است بدانید که این شرکت بیمه همواره در صدر فروش بیمه قرار داشته و از شرکت‌های محبوب در این زمینه محسوب می‌شود.

زمان تاسیس بیمه آسیا هم به سال ۱۳۳۸ بر می‌گردد و می‌توانیم بیمه آسیا را بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین شرکت بیمه خصوصی عنوان نماییم. ضمن آنکه این شرکت در دارای بیشترین تعداد شعب در میان سایر شرکت‌های خصوصی بیمه است.

پس اگر بخواهیم میان اعتبار این دو شرکت بیمه را با یکدیگر بسنجیم، می‌توانیم بگوییم که هر دو این شرکت‌ها سابقه‌ای طولانی داشته و از نظر اعتبار، با یکدیگر فرق چندانی ندارند.

همین طور بخوانید: افزایش سرمایه بیمه بدنه

بیمه ایران سرمایه بیشتری دارد یا بیمه آسیا؟

از دیگر معیارهایی که به کمک آن می‌توانیم اقدام به مقایسه بیمه بدنه ایران و آسیا نماییم، میزان سرمایه این شرکت‌ها است. خوب است بدانید که هر سال صورت‌ها مالی شرکت‌های بیمه از سوی بیمه مرکزی بررسی شده تا سطح توانگری آن‌ها مشخص و منتشر گردد. سطوح توانگری به چهار سطح تقسیم می‌شوند که توانمندترین شرکت در سطح یک قرار می گیرد و سطح چهار به معنای پایین‌ترین میزان توانگری است.

لازم به ذکر است که بیمه آسیا طی سال‌های متوالی توانسته رتبه یک سطح توانگری مالی را دریافت نماید. این بدان معنی است که این شرکت یکی از توانمندترین شرکت‌ها در زمینه پرداخت خسارت‌ها است.

اما اگر بخواهیم این فاکتور را در خصوص بیمه ایران عنوان نماییم، باید بگوییم که بیمه ایران از نظر معیار توانگری، در سطح دوم قرار دارد. همچنین خوب است بدانید که این شرکت پیش‌تر به رتبه چهارم سطح توانگری نیز سقوط کرده است. پس در مقایسه بیمه بدنه ایران و آسیا از نظر سطح توانگری، بیمه آسیا عملکرد قابل قبول‌تری دارد.

بیمه بدنه آسیا ارزان‌تر است یا بیمه بدنه ایران؟

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در مقایسه بیمه بدنه ایران و آسیا، قیمت آن است. خوب است بدانید که هر دو این شرکت‌های بیمه، قیمت‌های نزدیک به هم دارند و از نظر قیمتی تفاوت چندانی با یکدیگر نخواهند داشت و هر دو از جمله شرکت‌های با قیمت متوسط محسوب می‌شوند.

از حیث تخفیف بیمه بدنه، بیمه‌ بدنه ایران تخفیف‌های بیشتری نسبت به شرکت آسیا در اختیار افراد قرار می‌دهد. به عنوان مثال می‌توانیم از خودروهای با کیفیت و تخفیف ارزش خودرو نام ببریم. ضمن آنکه تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه هم در بیمه ایران و بیمه آسیا یکسان بوده و حداکثر به میزان ۶۰ درصد است.

پیشنهاد مطالعه: انتقال تخفیف بیمه بدنه

کیفیت کدام بیمه بدنه بهتر است؟ بیمه بدنه ایران یا بیمه بدنه آسیا؟

اکنون که مقایسه بیمه بدنه ایران و آسیا را از نظر قیمت و اعتبار انجام دادیم، نوبت به سنجش کیفیت بیمه‌نامه هر یک از این دو شرکت می‌رسد.

لازم است بگوییم که هر دو این شرکت‌های بیمه از حیث کلیات مشابه یکدیگر هستند. اما تفاوت آن ها در پوشش اضافه بیمه ایران است که تحت عنوان پوشش کشیدن میخ از آن یاد می‌شود که این پوشش بیمه در بیمه بدنه آسیا وجود ندارد.

همان ‌طور که از عنوان این پوشش بیمه مشخص است، خسارت‌های ناشی از کشیدن میخ و ایجاد خط و خش بر روی خودرو به وسیله اجسام نیز، با خرید این پوشش جبران خواهد شد.

در پرداخت خسارت نیز این دو شرکت بیمه با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. لازم به ذکر است که در بیمه بدنه ایران، شما می‌توانید از پرداخت خسارت در محل بهره‌مند شوید، در حالی که این امکان برای بیمه آسیا وجود ندارد. مثلا اگر در حادثه تصادفی، خودرو شما آسیب دیده باشد، می‌توانید با کارشناسان یکی از شعب بیمه ایران تماس حاصل نمایید تا به محل اعزام شوند. سپس با کارشناسی و برآورد مبلغ خسارت، چک خسارت به شما داده می‌شود. به این ترتیب دیگر نیازی به مراجعه حضوری و دریافت مبلغ خسارت از بیمه نخواهید بود.

این در حالی است که برای دریافت خسارت از بیمه آسیا، می‌بایست به صورت حضوری و با در دست داشتن مدارک، به شعب این شرکت مراجعه نمایید.

از دست ندهید: بهترین بیمه بدنه خودرو

سخن پایانی

همان‌طور که خواندید، بیمه بدنه آسیا و ایران در جزئیات کمی با یکدیگر تفاوت دارند. برای خرید بهترین بیمه بدنه خودرو، لازم است در ابتدا هر یک از این شرکت‌ها را به خوبی بشناسید و از نیاز خود آگاهی داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

همین طور بخوانید: سرسیلندر پراید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا